آپدیت هسته مرکزی گوگل (سپتامبر ۲۰۲۲)

آپدیت هسته گوگل (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲) گوگل در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۱ شهریور) اعلام کرد که آپدیت هسته دیگری را منتشر کرده است. این آپدیت با فاصله کوتاهی بعد از به روزرسانی Helpful Content که در ۹ سپتامبر اعلام شد، منتشر شده است. طبق گفته گوگل این به روزرسانی به مدت دو هفته طول خواهد کشید.
آپدیت‌های هسته‌ی گوگل معمولاً تغییرات بزرگی را درصفحه نتایج گوگل (SERP) به وجود می‌آورند که تقریبا برای تمام وبسایت‌ها محسوس است. اما هنوز برای بررسی تاثیر دقیق این به روزرسانی بر روی انواع مختلف وبسایت بسیار زود است.

همانطور که می‌دانید، تمرکز گوگل در به روزرسانی‌های اخیرش بر روی محتوای مفید برای کاربر بوده است. دنی سالیوان رابط بخش عمومی گوگل (روابط عمومی گوگل)، در توییت اخیرش اعلام کرد:
“شاید سیگنال محتوای مفید به تنهایی برای ایجاد تغییر در موقعیت خاص وبسایت‌ها کافی نباشد، به همین دلیل باید با انجام به‌روزرسانی‌های دیگری مانند (هسته و بررسی محصول)، در کنار محتوای مفید به عوامل دیگری نیز توجه کرد.”
اگرچه این بیانیه بسیار کلی است، از این توییت می‌توان متوجه شد که تمرکز بر محتوای مفید همیشه در به ر..

آپدیت هسته مرکزی گوگل (سپتامبر ۲۰۲۲) ادامه مطلب

SaaS یا مدلی سودآور برای طراحی و فروش نرم افزارها

نرم افزار به عنوان خدمت یا سرویس (Software-as-a-Service) چیست؟ و چه معنایی دارد؟ اگر نرم افزار سرویس است، چه نوع سرویس یا خدمتی است؟ سرویس‌بودن نرم افزار چیز خوبی است یا نه؟ نرم افراز اگر سرویس نباشد، چه چیزی ممکن است باشد، یعنی چه نوع محصولی ممکن است باشد؟
این محتوا در دسته‌بندی مقالات طراحی سایت قرار گرفته است. اما در این محتوا قرار نیست درباره‌ی زبان برنامه‌نویسی یا طراحی سایت صحبت کنم! چرا؟ چون در وب دیزاین فقط زبان‌های برنامه‌نویسی مهم نیستند. طراح سایت طراح یک محصول است. وب دیزاینر معمولا برای کسب‌وکارها سایت طراحی می‌کند. پس، می‌شود گفت که وبسایت طراحی‌شده باید بفروشد یا طوری طراحی شده باشد که به فروش بینجامد. گاهی هم تخصص یک کسب‌وکار طراحی و فروش سایت، اپلیکیشن یا نرم افزار است.
پس، طراح سایت برای وب دیزاین و توسعه‌‌‌دهنده برای طراحی اپلیکیشن و نرم افزار به چیزهایی خیلی بیشتر از زبان‌های برنامه‌نویسی نیاز دارند. او برای موفقیت در طراحی وب لازم است علاوه‌بر دنبال‌کردن خبرهای دنیای تکنولوژی و دانستن درباره‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌ها، خبرهای دنیای کسب‌وکارهای فناوری..

SaaS یا مدلی سودآور برای طراحی و فروش نرم افزارها ادامه مطلب

راهنمای خرید و قیمت انواع کالای خواب

اگه دنبال یه متخصص میگردین تا راهنمایی تون کنه چه نوع کالای خوابی بخرید تا بهترین باشه این مقاله برای شما مناسبه… کالای‌خواب شامل چند تکه می باشد؟ امروزه استفاده از کالای خواب برای ما فقط تامین نیازهای اولیه از جمله گرم بودن در طول شب و راحتی نیست، بسیاری از افراد از کالای خواب […]

راهنمای خرید و قیمت انواع کالای خواب ادامه مطلب

راهنمای توییتر مارکتینگ برای کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک

زوج جوانی هستید که در یکی از مناطق کرج رستوران باز کردید، کسب‌وکار کوچکی برای خودتان. تازه کار را شروع کردید و نمی‌توانید برای تبلیغات هزینه کنید. چه راه‌هایی دارید برای اینکه خودتان برای خودتان بازاریابی کنید؟ قطعا می‌روید سراغ دیجیتال مارکتینگ. البته،‌ آن بخش‌ از دیجیتال مارکتینگ که خودتان می‌توانید انجامش دهید، یعنی سوشال مدیا مارکتینگ.
برای رستوارن صفحه‌ی اینستاگرام درست می‌کنید. عکس می‌گذارید و دربار‌ه‌ی خدماتتان می‌گویید. اما خب می‌دانید بدون اینفلوئنسر مارکتینگ یا تبلیغات در سوشال مدیا هم رشدکردن کار سخت و زمان‌بری است. شما نیاز دارید کاری کنید تا مردم شما را بشناسند، به شما اعتماد کنند و شما را به دیگران معرفی کنند. چه می‌کنید؟ می‌روید سراغ توییتر مارکتینگ و خودتان برای خودتان کمپین راه می‌اندازید.
می‌دانید مردمی که نذر داشتند و در ماه‌های محرم و صفر در خانه‌هایشان مراسم برگزار می‌کردند، به‌ خاطر کرونا مراسمی برگزار نمی‌کنند و دنبال جایی می‌گردند که نذرشان را برایشان ادا کند. بعضی‌ها هم هستند که وقت ندارند. حالا شما می‌آیید و در توییتر اعلام می‌کنید که رستوارن شما غذای نذری ..

راهنمای توییتر مارکتینگ برای کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک ادامه مطلب

بازاریابی با چاشنی هوش مصنوعی

هیچ تعجبی ندارد اگر بگوییم هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ آمده‌اند تا در هر صنعتی از آن‌ها استفاده شود. طبق آخرین آمار، استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ می‌تواند تا ۴۰% بهره‌وری کسب و کار را افزایش دهد. استفاده از هوش مصنوعی به اندازه‌ای از طرف مدیران مورد توجه قرار گرفته است که از آن به عنوان قدرتمندترین سلاح در دنیای رقابت استفاده می‌کنند. در نتیجه همه ما چه بخواهیم، چه نخواهیم در مسیر تکنولوژی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ هستیم. کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی، موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.
بازاریابی با هوش مصنوعی چیست؟ قبل از آنکه بازاریابی با هوش مصنوعی را تعریف کنیم، اول باید تعریف مشخصی از هوش مصنوعی داشته باشیم.
هوش مصنوعی را می‌توان علمی میان رشته‌ای معرفی کرد. به همین دلیل تعاریف مختلفی از هوش مصنوعی وجود دارد.
به طور خلاصه هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از فناوری‌هایی است که طراحی شده‌اند تا مانند هوش انسان کار کنند و وظایف انسانی را به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام دهند.
در مقاله “هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟” به صورت دقیق‌تر به معرفی هوش مصنوعی پرداخت..

بازاریابی با چاشنی هوش مصنوعی ادامه مطلب

الگوریتم طبقه‌بندی، هسته اصلی ماشین لرنینگ

مرتب کردن اغلب حس خوبی به ما می‌دهد. مثلاً مرتب کردن اتاق و قرار دادن هرچیزی سر جایش. شاید بعضی از ما ابتدا کمی نسبت به مرتب کردن گارد داشته باشیم. اما بعد از مرتب شدن وسایلمان، احساس بسیار خوبی را تجربه می‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است حجم وسایلی که باید مرتب شوند، خیلی زیاد باشد. در چنین مواقعی ممکن است آرزو کنیم کاش می‌شد یک کمد یا قفسه هوشمند ساخته می‌شد تا ما تمام وسایل را در آن می‌ریختیم و کمد خودش وسایل را دسته‌بندی و مرتب می‌کرد.
چنین کمد جادویی برای این که بتواند کار کند، نیاز دارد تا ابتدا یک سری ویژگی‌هایی را که می‌خواهیم وسایل را بر اساس این ویژگی‌ها دسته‌بندی کند برایش تعریف کرد. برای مثال رنگ، سایز، جنس و…
حالا همین سناریو را تعمیم دهیم به داده‌ها. در ماشین لرنینگ هم الگوریتم‌های مختلفی تحت عنوان الگوریتم‌های طبقه‌بندی (Classification algorithms) وجود دارند که در این مقاله به معرفی این الگوریتم‌ها خواهیم پرداخت.
Classification چیست؟ Classification فرآیند شناسایی، درک و دسته بندی داده‌ها یا اشیای از پیش تعیین شده است. الگوریتم طبقه بندی یک تکنیک یادگیری نظارت شده است. در این..

الگوریتم طبقه‌بندی، هسته اصلی ماشین لرنینگ ادامه مطلب

بهترین مکان های دبی

1. بهشت ​​خریداران بهشت خریداران دبی مال اگر اهل خرید هستید، می توانید بهترین تجربه را در تور دبی داشته باشید. ویژگی بدون مالیات تجربه رضایت بخشی را برای خریداران فراهم می کند. این مکان همچنین هر از چند گاهی فروش و تخفیف ویژه ارائه می دهد. بنابراین، شما می توانید هزاران گردشگر را در […]

بهترین مکان های دبی ادامه مطلب

طراحی محصول و ساختن جهانی بهتر

جهان با بحران‌های سختی دست‌به‌گریبان است. زمین هر روز گرم‌تر می‌شود. تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن امنیت غذایی تک‌تک ساکنان کره‌ی زمین و همچنین تنوع زیستی را تهدید می‌کنند. اقیانو‌س‌های جهان با پلاستیک پر می‌شوند و یونسکو پیش‌بینی‌ کرده است که تا سال ۲۰۵۰ تعداد پلاستیک‌ها از ماهی‌ها بیشتر می‌شود. جنگ در اوکراین و همه‌گیری کرونا نیز اوضاع جهان را پیچیده‌تر کرده است. هیچ‌کس در امان نیست. ما هم در ایران،‌ درست مانند مردم دیگر کشورهای جهان، با پیامد‌های بحران‌های جهانی مواجه‌ایم.
حتما از خودتان می‌پرسید بحران‌ها و مشکلات جهانی چه ارتباطی با طراحی محصول دارد؟ مگر با طراحی UI/UX می‌شود تغییرات اقلیمی و بحران گرسنگی در جهان را حل کرد؟ بله، با طراحی محصول می‌شود به حل‌کردن بحران‌های جهانی، منطقه‌ای و کشوری کمک کرد. خب، چطور؟ اگر طراح محصول برای Social impact طراحی کند، آ‌ن‌وقت است که می‌تواند به پیدا‌کردن راه‌حل برای بحران‌ها کمک کند.
در این محتوا درباره‌ی رویکردی بسیار جدید به دیزاین و طراحی محصول در قرن ۲۱ بحث و به این سوالات پاسخ داده می‌شود که طراحی UI/UX برای social impact (تاثیر اجتما..

طراحی محصول و ساختن جهانی بهتر ادامه مطلب

معرفی کاربردی ترین انواع اینفوگرافی

اگر بخواهید اعدادو‌ارقام را به بهترین شکل به دیگران عرضه کنید طوری‌که فهمیدن آن‌ها برای بینندگان آسان باشد، چه می‌کنید؟ اگر بخواهید یک فرآیند و مراحل مختلف آن را به بهترین شکل به‌تصویر بکشید، ازچه ابزار و وسیله‌ای کمک می‌گیرید؟ اگر قرار باشد دو چیز را بایکدیگر مقایسه کنید و ارتباط آن دو را نشان دهید، چه می‌کنید؟ احتمالا پاسخ شما این است که «از تصویرسازی کمک می‌گیرم. نمودار می‌کشم و از اشکال مختلف استفاده می‌کنم».
انسان‌ها همیشه برای بیان مقصود از تصاویر و اشکال کمک گرفته‌اند. حجم زیادی از اطلاعات را می‌شود به‌راحتی با تصویرسازی (Illustration) به بیننده منتقل کرد و توضیح داد. تصویرسازی انواع گوناگونی دارد و در زمینه‌های مختلفی به‌کار برده می‌شود، از مقالات و تحقیقات آکادمیک گرفته تا گزارش‌های دیجیتال مارکتینگ. سوال مهم این است که برای نمایش‌دادن اطلاعات در هر زمینه‌ای از چه‌ نوع تصویرسازی و بصری‌سازی باید کمک گرفت؟ جایی ممکن است یک عکس یا تصویر ساده کافی باشد و جایی دیگر به اینفوگرافی نیاز باشد.
اینفوگرافی چیست؟ چند نوع دارد؟ هر نوع اینفوگرافی را برای بیان چه اطلاعاتی باید به‌کار بر..

معرفی کاربردی ترین انواع اینفوگرافی ادامه مطلب

پورتفولیو طراحی سایت، اولین قدم برای ورود به دنیای حرفه‌ای‌ها

بدون داشتن نمونه و سابقه کار نمی‌توان پروژه گرفت. از طرفی دیگر تا زمانی که مشتری نداشته باشید نمی‌توانید نمونه کاری را هم ارائه دهید. این همان داستان مرغ و تخم مرغ است! همه ما در شروع کارمان با این مشکل رو به رو شده‌ایم که برای جذب مشتری و یا حتی استخدام در یک شرکت به علت تازه کار بودن و نداشتن سابقه کاری، نمونه کاری برای ارائه نداریم. در نتیجه ممکن است فرایند استخدام و یا کسب درآمد از طریق انجام پروژه‌های طراحی سایت بسیار سخت شود. “تجربه” معمولا یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای استخدام در شرکت‌ها است و شغل طراحی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و یا در حال شرکت در دوره آموزش طراحی سایت هستید و مسیر کسب درآمد در آینده برایتان گنگ و مبهم است، شما تنها نیستید. در این مقاله به حل این مشکل یک بار برای همیشه خواهیم پرداخت.
چگونه بدون داشتن سابقه کاری درآمد داشته باشیم؟ یادگیری یک مهارت، در عین لذت‌بخش بودن معمولاً با نگرانی‌هایی همراه است. نگرانی از این بابت که چطور می‌توان بلافاصله بعد از پایان دوره آموزشی بدون داشتن سابقه کاری استخدام شد و یا پروژه انجام..

پورتفولیو طراحی سایت، اولین قدم برای ورود به دنیای حرفه‌ای‌ها ادامه مطلب