بک لینک ها ابزاری ضروری برای رتبه بندی صفحه الگوریتم اصلی گوگل از سال 1998 هستند. اگرچه تغییرات زیادی در الگوریتم گوگل وجود داشت، بک لینک ها هنوز بخشی ضروری از رتبه صفحه گوگل را برای سئو تشکیل می دهند. همانطور که از نام آن پیداست، بک لینک ها لینک هایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما هستند. این بدان معناست که اگر شخصی به وب سایت شما لینک دهد، به شما یک بک لینک می دهد. مثلا علی کارشناس حقوقی و وبلاگ نویس است. او یک وبلاگ بسیار آموزنده و اختصاصی در مورد جنبه های مختلف موارد آسیب شخصی در آتلانتا می نویسد. این توصیه های ارزشمندی را به هر کسی که در اثر تصادف اتومبیل یا موقعیت های دیگر دچار آسیب شخصی شده است می دهد.
وبلاگ نویس دیگری به نام محمد (کارشناس حقوقی) که در مورد مسائل حقوقی در یک مجله شرکت حقوقی بسیار معتبر می نویسد، دیدگاه خود را در مورد رسیدگی به پرونده آسیب های شخصی به اشتراک می گذارد، و همچنین به مقاله علی لینک می دهد. این یعنی محمد به جاش بک لینک میده. از آنجایی که مجله اینترنتی او محبوب است، بسیاری از سایتهای دیگر با به اشتراک گذاشتن اطلاعات تخصصی به او پیوند میدهند. مجله ..