راهنمای آپدیت محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت

به محتوای قدیمی وبسایتتان فکر می‌کنید؟ اینکه اصلا چه رتبه‌ای دارند، چرا افت رتبه داشته‌اند یا با به‌روزرسانی آن‌ها چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟
معمولا تیم سئو و تولید محتوا در مجله‌های فعال اینترنتی، تمرکزشان بر انتشار محتوای جدید و افزایش بازدید سایت است. خبر خوب این است که فقط با یک سوم این تمرکز می‌شود میزان بازدید و کلیک محتوای قدیمی سایت را افزایش داد.
موضوع این مقاله از مجله آکادمی آمانج بررسی تاثیر به‌روزرسانی محتوای قدیمی بر ترافیک سایت، چگونگی انجام این کار و روش‌های مرسوم و مختلف آپدیت محتوای سایت است. با ما همراه باشید تا نسبت به‌روزرسانی محتوا با ترافیک سایت را بسنجیم.
سئو سایت و کانتنت مارکتینگ، هر دو، به یک اندازه برای وبسایت‌های فروشگاهی مهم‌اند. درباره‌ی این اهمیت و ارتباط آن دو با هم در این مقاله «کسب‌وکار با سئو و کانتنت مارکتینگ پرواز می‌کند»‌ بیشتر بخوانید.
چرا به روز رسانی محتوای قدیمی برای افزایش ترافیک خوب است؟ قبل از اینکه درباره چگونگی به روزرسانی محتواهای قدیمی وبسایت بنویسم، بیایید تا درباره چرایی آن با چهار دلیل مشخص گفت و گو کنیم.
۱. کاهش میانگین قدمت ..

راهنمای آپدیت محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت ادامه مطلب

ابزار های طراحی UI در آینده چه شکلی خواهند بود؟

هیچ‌چیز در این جهان ثابت نیست. همه‌چیز مدام تغییر و پیشرفت می‌کند. نرم‌افزارها مدام به‌ روز رسانی می‌شوند. اولین نسخه‌ی نرم‌افزار ورد که در سال ۱۹۸۳ به دنیا معرفی شد با نسخه‌ی امروز آن زمین تا آسمان فرق دارد. نرم‌افزار ورد متناسب با نیازهای کاربرانش پیشرفته‌تر شد. نرم‌افزارهای طراحی هم همین‌طور هستند.
نرم‌افزارهای طراحی ابزارهای اصلی کار دیزاینرها هستند. فرق نمی‌کند دیزاینر بخواهد موشن دیزاین بسازد یا یک لوگو طراحی کند. در هر حال می‌رود سراغ یکی از نرم‌افزارهای دیزاین که ابزار تخصصی ساختن موشن دیزاین یا طراحی لوگو است. ابزارهای اصلی طراحی محصولات دیجیتال، طراحی UI/UX وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، هم چند نرم‌افزار بسیار مهم و قدرتمند (مثل Figma) هستند.
نرم‌افزارهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری باید پاسخگوی نیازهای حرفه‌ای طراحان محصول باشند. نیازهایی که به سرعت تغییر می‌کنند و پیچیده‌تر می‌شوند، چون محصولات دیجیتال و خواست کاربران از آن محصولات به سرعت تغییر می‌کند. به همین دلیل، قدرتمند ماندن آن ابزارها (نرم‌افزارها) از اهمیت خاصی برخوردار است.
در این محتوا نسل جدید ابزارهای طراحی ..

ابزار های طراحی UI در آینده چه شکلی خواهند بود؟ ادامه مطلب

تاثیر VR و AR در بازاریابی مشتری محور

بازاریابی، علمی است که پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است. درست زمانی که احساس می‌کنید روش‌های بازاریابی خسته‌کننده و تکراری شده و یا روش‌های موجود به اندازه کافی مخاطبان را جذب نمی‌کند، روش جدیدی ترند می‌شود و تمام برندهای دنیا از بزرگ گرفته تا متوسط و کوچک، تلاش می‌کنند از روش جدید بیشترین استفاده را ببرند.
این تکامل، از پیشرفت تکنولوژی نشات می‌گیرد. اگرچه پیشرفت تکنولوژی روی تمام وجوه زندگی ما تاثیر گذاشته، اما شاید بتوان به جرات گفت که شاخه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، از آن شاخه‌هایی است که تکنولوژی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته و خواهد گذاشت. برای اثبات این جمله کافی است روش‌های بازاریابی امروزی را با روش‌هایی که ۵ سال قبل انجام می‌شد مقایسه کنید.
پیشرفت تکنولوژی بر روی بازاریابی و به خصوص بازاریابی دیجیتال تاثیر مستقیم دارد. چرا که در بازاریابی شما به طور مستقیم با مخاطبان و مشتریان تعامل دارید، مشتریانی که آن‌ها هم با پیشرفت تکنولوژی تغییر می‌کنند. در نتیجه بازاریابان در بازاریابی مدرن باید بتوانند خود را با تغییرات مداوم تکنولوژی وفق دهند تا بتوانند همیشه و در هر زمان مشتریان..

تاثیر VR و AR در بازاریابی مشتری محور ادامه مطلب

۷ کتابخانه مناسب برای مبتدیان یادگیری پایتون

پایتون نامی آشنا برای آن‌هایی است که دستی بر آتش برنامه‌نویسی دارند. اگر به پایتون علاقه‌مندید، و می‌خواهید زبان برنامه‌نویسی جدیدی را از پایه آموزش ببینید، ولی دنبال سرنخ‌هایی از آن هستید، من در این مطلب از آکادمی آمانج ۷ کتابخانه پایتون مناسب مبتدی‌ها را معرفی می‌کنم.
پایتون چیست؟ با رشد تکنولوژی، پایتون به یک زبان برنامه‌نویسی همه فن حریف و محبوبی تبدیل شده است. ترکیب بسیار ساده علائم و مفاهیم این زبان باعث شده تا یادگیری آن برای تمام افراد، به خصوص کسانی که تازه می‌خواهند پا به دنیای هیجان‌انگیز برنامه‌نویسی بگذارند، ساده باشد.
یکی از مزایای پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی وجود کتابخانه‌های متعدد و البته متن باز و در دسترس است که دست برنامه‌نویس را در یادگیری و استفاده از این کتابخانه‌ها باز می‌گذارد. برنامه‌نویسان می‌توانند از ماژول‌های مختلف این زبان برای سرعت و کیفیت بیشتر کار استفاده کنند. البته که این ماژول‌ها مبانی ساده و پیشرفته زندگی در دنیای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند؛ مثلا می‌توانید برای نوشتن توابع مختلف در فایل اکسل از پایتون استفاده کنید.
حالا که با ز..

۷ کتابخانه مناسب برای مبتدیان یادگیری پایتون ادامه مطلب

کانتنت مارکتینگ ROI خیالی است یا واقعی؟

Content Marketing ROI چیست؟ چطور باید آن را به دست آورد، با چه فرمولی؟ چرا مهم است؟ اگر بشود نرخ بازگشت سرمایه برای محتوا در نظر گرفت، چطور می‌شود آن را، کانتنت مارکتینگ ROI،‌ بهبود داد؟
دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف (از جمله سئو سایت، سوشال مدیا مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ) است که باید پیام یک برند را در پلتفرم‌های آنلاین به مشتری هدف برساند. هر کسب‌وکار استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را دارد. برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را برای رسیدن به اهداف معین در بازه‌ی زمانی مشخصی می‌چیند. هزینه‌های اجرای آن‌ها و همچنین معیارهایی را برای ارزیابی موفقیت هر کدام در نظر می‌گیرد.
ارزیابی، بررسی و تحلیل است که مشخص می‌کند استراتژی‌ها چه‌قدر منطبق با نیازهای برند و موفق بودند. در نتیجه، کسب‌وکار این فرصت را دارد که برنامه‌ها، پروژه‌ها و کمپین‌های موفق را تکرار کند و در مسیر رشد گام بردارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ارزیابی و اندازه‌گیری تمام فعالیت‌هایی که زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد،‌ آسان نیست.
ارزیابی موفقیت کانتنت مارکتینگ سخت و پیچیده است. یکی از معیاره..

کانتنت مارکتینگ ROI خیالی است یا واقعی؟ ادامه مطلب

بازطراحی محصول مسیر صعود یا سقوط برند؟

بازطراحی محصول (وبسایت، اپلیکیشن) باید یکی از رویکردهای مهم برای هر کسب‌وکاری باشد. چرا مهم؟ طبیعتا وقتی محصولی طراحی می‌شود، نباید انتظار داشت که کار تمام شده، بلکه باید برای بهتر شدن آن تلاش کنیم. با بازطراحی محصول علاوه‌بر بازنگری براساس اصول و استانداردهای جدید، مشکلاتی که کاربران با محصول دارند نیز برطرف می‌شود، پس Redesign می‌تواند کمک بسیار زیادی به تجربه‌ کاربر و محبوبیت برند کند.
در این مطلب از سری مقالات آموزش تجربه کاربری آکادمی آمانج ما به مقوله بازطراحی محصول یا ریدیزاین وبسایت و اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم. اینکه چه مبانی باید در این کار مد نظر باشد یا چه زمانی محصول شما نیاز به بازطراحی دارند، سوالاتی است که در ادامه این مطلب و البته تحقیق و مشورت با متخصصان به آن خواهید رسید.
چه زمانی باید به بازطراحی محصول فکر کنیم؟ دلایل زیادی برای شروع فرایند بازطراحی محصول وجود دارد. با این‌حال بهتر است با درک مشکلات و دلایلی که برای این کار دارید، شروع کنید. در ادامه مواردی که نشان می‌دهد زمان خانه‌تکانی محصول برند شما رسیده است را لیست کرده‌ایم:
وقتی تاریخ انقضا طرح تمام شده هرساله..

بازطراحی محصول مسیر صعود یا سقوط برند؟ ادامه مطلب

سخت افزار مناسب نرم افزار بلندر چیست؟

دستی بر آتش طراحی سه بعدی، انیمیشن‌سازی یا دنیای جلوه‌های ویژه سینمایی دارید؟ آیا با اسم نرم‌افزار بلندر آشنا هستید؟ چقدر ابزارهای ساخت چنین کارهای گرافیکی را می‌شناسید؟ اینجا در این مطلب می‌خواهیم یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی شده در حوزه طراحی سه بعدی و انیمیشن‌سازی را از لحاظ نیازهای سخت‌افزاری بررسی کنیم. بعد از مطالعه این مطلب احتمالا می‌توانید با برنامه دقیق‌تری مسیر نصب، آماده‌سازی و یادگیری برنامه بلندر را طی کنید. بلندر روی چه سیستم‌هایی کار می‌کند؟ ترجیح می‌دهم همان اول برویم سر اصل مطلب، یعنی سخت افزار مورد نیاز بلندر. این قسمت از مقاله طبق آخرین آپدیت خود شرکت بلندر از الزامات سخت‌افزاری مورد نیاز نرم افزار بلندر نوشته شده است.
بلندر همیشه آماده به کار فرقی نمی‌کند بلندر روی فلش USB یا پوشه دسکتاپ سیستم‌عامل ذخیره شده باشد؛ این برنامه همیشه بدون نیاز به نصب و بدون نیاز به اتصال اینترنت آماده‌ به‌کار است و می‌توانید هرجا و هر زمان به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید.
سیستم عامل مورد نیاز پلتفرم بلندر بلندر به‌اصطلاح نرم‌افزاری بدون نیاز به سیستم‌عامل خاص (Cross_platform) اس..

سخت افزار مناسب نرم افزار بلندر چیست؟ ادامه مطلب

SciPy، محبوب ترین کتابخانه ماشین لرنینگ

کار با داده‌ها و اعداد در علم آمار و ریاضیات، یا علوم دیگری که به آن مرتبط هستند، کاری است پیچیده و زمان‌گیر. زبان برنامه‌نویسی پایتون، برای آسان‌تر کردن فرآیند کار با داده‌های عظیم، کتابخانه‌های مختلفی را عرضه کرده است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد.
در این مقاله از سری مقاله‌های آموزش پایتون آمانج، به سراغ کتابخانه SciPy، یکی دیگر از کتابخانه‌های محبوب این زبان برنامه‌نویسی رفته‌ایم.
SciPy چیست؟ SciPy مخفف Scientific Python، یکی از کتابخانه‌های محبوب و کاربردی در زبان برنامه‌نویسی پایتون است که در محاسبات سنگین و پیچیده ریاضیاتی و علمی مربوط به موضوعات مختلف استفاده می‌شود.
SciPy بر روی کتابخانه معروف دیگری به نام NumPy ساخته شده است.
در مقاله “نامپای (Numpy): کتابخانه‌ای در خدمت ماشین لرنینگ” به معرفی کتابخانه NumPy پرداخته شده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.
سرعت و دقت پردازش داده در کتابخانه SciPy بسیار بالاست. همچنین دستورات و کلاس‌های این کتابخانه امکان دستکاری و مدل‌سازی هرگونه دیتا را برای برنامه‌نویس فراهم کرده است.
SciPy شامل مجموعه‌ای از زیربسته‌ها یا Sub ..

SciPy، محبوب ترین کتابخانه ماشین لرنینگ ادامه مطلب

راهنمای استراتژی ریدیزاین سایت‌های فروشگاهی (۲۰۲۳)

ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست؟ آیا انواع مختلف وبسایت‌‌ها باید باز طراحی شوند؟ چندوقت از طراحی و توسعه‌ی سایت گذشته باشد باید ریدیزاین شود؟ باز طراحی سایت چه ارتباطی با مارکتینگ و فروش کسب‌وکارها (سایت‌های فروشگاهی) دارد؟ استراتژی ریدیزاین چیست و چرا مهم است؟
شما را نمی‌دانم اما من هر چند وقت یک بار جای وسایل را در اتاقم عوض می‌کنم. از جای آن‌ها و تکراری شدن اتاقم خسته می‌شوم. خیلی از آدم‌ها هستند که طراحی داخلی خانه را بعد از مدتی عوض می‌کنند. تغییر و تحول در محیط لازم است و در روحیه و حال آدم‌ها هم موثر. یکنواختی همه را خسته می‌کند، حتی کاربران سایت‌ها را.
بیشتر سایت‌ها برای یک مدت محدود یا چند روز طراحی و ساخته نمی‌شوند. کاربران مدام به آن‌ها سر می‌زنند، پس طبیعی است که ظواهر سایت در چشم آن‌ها یکنواخت و خسته‌کننده شود. شاید این یکنواختی برای سایت‌های خبری یا محتوایی خیلی بد نباشد. اما سایت‌های فروشگاهی بحثشان جدا است. طراحی و جذابیت بصری سایت‌های فروشگاهی در جذب کردن کاربر و تشویق کردن او به خرید موثر است.
در این محتوا به شما می‌گویم که باز طراحی سایت چه موقع ضروری است و چطور ..

راهنمای استراتژی ریدیزاین سایت‌های فروشگاهی (۲۰۲۳) ادامه مطلب

مدیریت Master Data، یعنی رشد

تقریبا اکثر کسانی که دستی بر آتش مدیریت داشته یا سر‌وکارشان با کسب‌وکارهای دیجیتالی مشغول بوده، به اهمیت اطلاعات و داده‌ها پی برده‌اند. اطلاعات یا دیتا یکی از پایه‌های مدیریت کسب‌وکارهای دیجیتالی است. به خصوص که تمام قدرت این کسب‌وکارها نسبت‌به شغل‌های سنتی همین اطلاعاتی است که چشم شما را به راه‌های توسعه آینده باز می‌کند. حالا حواستان به این موضوع باشد که چرا و چگونه باید این اطلاعات را مدیریت کرد. اصلا مدیریت اطلاعات چه سودی دارد و روش‌های مختلف آن چیست؟
اطلاعات کسب‌وکارها از سمت بخش‌های مختلفی وارد و در مکان‌های مختلفی ذخیره می‌شود. وبسایت‌ها، پلتفرم‌های SaaS، سیستم‌های IoT که هرکدام می‌توانند اطلاعات مشابه یا متفاوتی با سیستم مستر دیتا داشته باشند. در واقع در مستر دیتا باید اطلاعات به صورت استاندارد ذخیره شود، این امر برای یکپارچه‌سازی اطلاعات کسب‌و‌کارها بسیار ضروری است.
برای مثال فکر کنید مشتری جنس مشخصی را می‌خرد طبیعتا شما می‌توانید اطلاعات ارتباطی با او را در پایگاه اطلاعات تیم بازاریابی ذخیره کنید. سپس اگر این حرکت منجر به خرید شود اطلاعات در پایگاه داده بخش فروش هم ذخیره ..

مدیریت Master Data، یعنی رشد ادامه مطلب