زیر و بم سئو یوتیوب را یاد بگیرید

در دنیای وب هرجا محصولی از کمپانی گوگل باشد، حتما سئو کارایی دارد. گزافه نیست اگر بگوییم حالا یوتیوب هم به موتور جست‌وجوی محتواهای ویدیویی تبدیل شده است. یوتیوب حالا دیگر دانشگاهی رایگان برای هرکسی که به اینترنت بین‌المللی دسترسی دارد، است.
در این مطلب از مجله آموزشی آکادمی آمانج قصد داریم تا راهکارهای سئو یوتیوب و بهینه‌سازی محتوای کانال‌های این پلتفرم پرمخاطب را برای موتورهای جست‌وجو معرفی کنیم. اگر حتی یک ویدیو در یوتیوب بارگذاری کرده‌اید یا قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.
هر نوع محتوایی که برای سئو سایت تولید می‌شود باید استانداردهایی داشته باشد. «راهنمای تخصصی سئو محتوا (آموزش جامع محتوا سئو شده)» را بخوانید تا با آن استانداردها کاملا آشنا شوید.
راهکارهای سئو یوتیوب چطور می‌شود یوتیوب را برای سئو سایت به خدمت گرفت؟ چطور باید در یوتیوب ویدئو بارگذاری کرد تا به بهینه‌سازی وبسایت نیز کمک کند؟ با راهکارهایی که در ادامه گفته شده است.

۱. کلمه کلیدی هدف به عنوان نام فایل ویدئو گوگل برای نمایش محتوا در نتایج سرچ به کاربر از کلمه کلیدی یا عبار..

زیر و بم سئو یوتیوب را یاد بگیرید ادامه مطلب

۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳)

سئو یعنی آمار و ارقام، یعنی ابزار و اطلاعات. آمار و ارقام سئو با ورود کاربران به سایت ایجاد و با ابزار قابل مشاهده می‌شود. خیلی از مشکلات سئو با نگاه به آمار و اطلاعات خود سایت حل می‌شود ولی یکی از مراحل تاثیرگذار در سئو خصوصا وقتی موضوع کسب‌وکار رقابتی باشد، تحلیل وضعیت وبسایت رقبا است. در این مطلب ۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳) را معرفی می‌کنیم.
ازجمله اطلاعاتی که می‌شود از ابزارهای تحلیل رقبا در سئو به دست آورد این است که رقیب برای افزایش رتبه چقدر بک‌لینک‌های معتبر و ارزشمند گرفته یا حجم محتوای تولید شده برای فلان سوژه در بلاگ رقیب چقدر بوده است. این اطلاعات و داده‌ها به کارشناسان سئو کمک می‌کنند تا در سئو سایت آگاهانه تصمیم‌گیری و عمل کنند و رقبا را پشت سر بگذارند.
بهترین ابزارها برای بررسی و تحلیل سئو وبسایت‌های رقیب در سال ۲۰۲۳ استراتژی سئو سایت تا حد بسیار زیادی متاثر از فعالیت‌هایی است که وبسایت‌های رقیب برای بهینه‌سازی انجام می‌دهند. هدف اصلی کارشناس سئو هر وبسایتی این است که آن را در کلمات کلیدی و مهم برای کسب‌وکار (صاحب وبسایت) به خط اول نتایج گوگل برسا..

۳تا از بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو (۲۰۲۳) ادامه مطلب

ویژوال دیزاین: تضمین زیبایی و کاربردپذیری محصول دیجیتال

ویژوال دیزاین، طراحی یا دیزاین بصری (Visual Design) چیست؟ چه ارتباطی با طراحی UI/UX دارد؟ آیا طراحان محصول، تجربه کاربری و رابط کاربری باید ویژوال دیزاین بلد باشند؟
تصور کنید اولین بار است که وارد یک فروشگاه اینترنتی می‌شوید. چند لحظه به صفحه‌‌ی اول فروشگاه (Homepage) نگاه می‌کنید. انگار همه چیزش عجیب و غریب است. انگار هیچ چیز برای شما آشنا نیست. رنگ‌ها جذبتان نمی‌کند. چیدمان صفحه « یک جوری» است که نمی‌‌توانید توصیفش کنید. هیچ چیز چشمتان را نمی‌گیرد. سایت را خیلی زود ترک می‌کنید.
اگر طراحی محصول دیجیتال (وبسایت و اپلیکیشن) در اولین نگاه و تعامل به چشم کاربر جذاب و هماهنگ و متناسب نیاید، آن محصول شانسی در رقابت و ماندگاری در بازار ندارد. حالا صاحبان محصولات دیجیتال برای داشتن محصولی که کاربران را در نگاه اول جذب کند، چه باید بکنند؟
سپردن طراحی محصول به طراحان UI/UX چون دیزاین بصری را آموخته‌اند و می‌توانند آن هماهنگی و تناسب و جذابیت را در محصول خلق کنند.
ویژوال دیزاین درست مانند دیزاین تعامل، که در آن تعامل و ارتباط کلی کاربر (انسان) و محصول (ماشین) طراحی می‌شود، از سرفصل‌های ا..

ویژوال دیزاین: تضمین زیبایی و کاربردپذیری محصول دیجیتال ادامه مطلب

سئو ۲۰۲۳، متفاوت‌تر از همیشه

سال ۲۰۲۲ برای سئو، سالی بود پر از تغییر و تحول. به‌روزرسانی‌های زیادی در الگوریتم‌های گوگل اتفاق افتاد. به‌روزرسانی‌هایی که باعث شدند سئو در سال ۲۰۲۳ متفاوت از همیشه باشد.
تغییر تکنیک‌ها و روش‌های سئو، برای کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اصلا موضوع جدیدی نیست! این ماهیت سئو است که همیشه در حال تغییر، به‌روزرسانی و رشد باشد. هدف از تمامی این آپدیت‌ها و تغییرات موتورهای جستجو و الگوریتم‌هایش این است که بتواند به بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن به نیاز کاربر پاسخ دهد.
سال ۲۰۲۳ سال مهمی برای سئو است. روش‌هایی که در این سال ترند شده‌اند شاید در سال‌های گذشته اصلا وجود نداشتند و یا اگر هم وجود داشتند، از اهمیت کمتری برخوردار بودند.
اگر می‌خواهید با ترندهای سئو ۲۰۲۳ آشنا شوید و جزو آن دسته از متخصصان به‌روز سئو باشید که همگام با ترندهای سئو ۲۰۲۳ در دنیا پیش می‌روند، این مقاله را از دست ندهید.
سئو اتومیشن، محور اصلی سئو در سال ۲۰۲۳ اگرچه حضور هوش مصنوعی در سئو، چند سالی است که پررنگ شده، اما هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. به طور کلی هوش مصنوعی آمده تا انجام بعضی کارها را برای ما راحت‌تر کند..

سئو ۲۰۲۳، متفاوت‌تر از همیشه ادامه مطلب

دیزاین تعامل و تفاوت‌های آن با UI/UX

دیزاین تعامل یا Interaction Design چیست؟ چه فرقی با طراحی تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) دارد؟ چرا در طراحی محصول مهم است؟
اگر دیزاین تعامل یا تعاملی یا آن‌ طور که بعضی ترجمه کردند طراحی تعامل‌گرا را در گوگل جستجو کنید، به چند محتوا در وب فارسی می‌رسید. دلیل پرداختن اندک به این مفهوم مهم در دیزاین شاید این باشد که تعریف کردن آن و همچنین روشن کردن تفاوت‌هایش با طراحی UI / UX کار سختی است.
اما نگران نباشید. اگر به طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر علاقه دارید و مثلا در سرفصل‌های دوره آموزش UI به عبارت طراحی یا دیزاین تعامل برخورد کردید و معنی آن را نمی‌دانستید، در این محتوا با این مفهوم کاملا آشنا می‌شوید. و پاسخ سوالاتی را که در ابتدا طرح شد، می‌خوانید.
دیزاین تعامل (اینتراکشن دیزاین) چیست؟ تقریبا هر محصول یا خدمتی که انسان با آن سروکار دارد، طراحی می‌شود. چون هر محصولی قرار است به یک یا چند نیاز مشخص انسان جواب دهد. مثلا، در ورودی یک فروشگاه را در نظر بگیرید. آن در باید چگونه کار کند؟ یعنی دو لنگه در باشد که به بیرون باز می‌شود یا یک در گَردان (Revolving Door) بسیار بزرگ..

دیزاین تعامل و تفاوت‌های آن با UI/UX ادامه مطلب

ChatGPT، هم‌صحبتی انسان و هوش مصنوعی

تقریبا ۲۰ سال است که اخبار و اطلاعات، پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری‌ها نوید عصری جدید از زندگی بشر با تکنولوژی را می‌دهند. عصری که حالا مشخص شده ما هم می‌توانیم تجربه‌اش کنیم. همین حالا جزییاتی از این عصر به نمایش درآمده است. سرویس‌های ساخت تصویر با توصیف متنی، دستیارهای هوشمند و ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی نمونه‌هایی ساده از دنیای هوش مصنوعی (AI) هستند.
حالا که گرد‌وخاک بلند شده از شروع قدرتمند یکی از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یعنی ChatGPT کمی خوابیده است، در این مطلب از مجله آکادمی آمانج، می‌خواهیم با دید عمیق و علمی آن را بررسی کنیم.
آیا ChatGPT پرده‌ای جدید از نمایش هوش مصنوعی در جهان تکنولوژی است یا سرویس ساده‌ای است که با ترفندهای بازاریابی بین مردم شناخته شد؟
ChatGPT چیست؟ برای آن‌ها که فقط اسمی از این سرویس به گوششان خورده است باید اول به این سوال پاسخ دهیم که ChatGPT چیست و چه کاربردی دارد که این قدر معروف و مشهور شده است؟
همان طور که از اسمش هم پیدا است با یک سرویس مبتنی بر ارتباط متنی سروکار داریم. ChatGPT سرویس توسعه داده شده مبتنی بر هوش مصنوعی و آنلاین است که کار..

ChatGPT، هم‌صحبتی انسان و هوش مصنوعی ادامه مطلب

طراحی داده محور از نوع Data-informed Design

Data informed Design یا طراحی آگاهانه چیست؟ حجم بالایی از داده در روز با ابزارها و روش‌های مختلف تولید می‌شود. مهم نیست در چه حوزه‌ای و کجا، مهم این است که امروزه، این داده است که حرف اول را می‌زند. شاید بپرسید چرا این روزها داده این قدر مهم شده است؟ چرا همه جا صحبت از داده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تجزیه و تحلیل این داده‌ها به کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشند، بهتر بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند، هدف‌گذاری مناسب‌تری را داشته باشند و خلاصه در یک کلام، به یک آگاهی برسند تا با سرعت بیشتر و هزینه کمتری به سود بالا برسند. آگاهی که نتیجه بررسی داده‌های کمّی و کیفی و هر فاکتور موثر در طراحی است،
آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده طراحی آگاهانه یا Data-informed Design است. موضوعی که در وب فارسی تا به حال به آن پرداخته نشده است.
مروری بر روند طراحی UX شاید در نگاه اول، نقش داده در دیزاین و طراحی کمرنگ به نظر برسد. اما اصلا این طور نیست.
به طور کلی پروسه دیزاین محصول چرخه‌ای از فرآیندهای مختلف است:
تع..

طراحی داده محور از نوع Data-informed Design ادامه مطلب

چگونه سایت وردپرسی را برای ترافیک‌ بالا آماده کنیم؟

اگر درحال مطالعه این مطلب هستید دو حالت دارد، یا با مشکل بزرگی در مدیریت کاربران رویدادتان روبه‌رو شده‌اید و سراغ گوگل آمدید تا راه‌حل را بیابید یا قصد آماده‌سازی سایت خود برای رویدادی بزرگ را دارید و نمی‌خواهید با چنین مشکلی مواجه شوید. به هرحال ما در مجله آکادمی آمانج سراغ همین سوژه رفتیم تا چند راه‌حل شفاف و ساده برای حل این مسئله ارائه دهیم.
با ما همراه باشید و قدم‌به‌قدم سایت وردپرسی خود را برای میزبانی هرچه بیشتر کاربران به‌صورت همزمان آماده کنید.
مدیریت حجم ترافیک بالا در سایت های وردپرسی اول لازم است که با مفهوم و فلسفه رویداد پرترافیک آشنا شویم. اگر همین الآن با ترافیک بالای کاربر رو‌به‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنم این بخش را نخوانید و از دو تیتر بعد مستقیم سراغ راه‌حل‌ها بروید.
رویداد پرترافیک چیست؟
به زبان ساده، ترافیک بالای کاربر در یک رویداد به این معنی است که وبسایت شما در مدت زمان کوتاهی مثلا چند دقیقه یا ثانیه، چندین برابر ترافیک معمولی را تجربه می‌کند.
معیار ترافیک براساس متوسط تعداد کاربر هر سایت در واحدهای زمانی کوچک (هر یک دقیقه یا ساعت) سنجیده می‌شود. به‌ همین دلی..

چگونه سایت وردپرسی را برای ترافیک‌ بالا آماده کنیم؟ ادامه مطلب

هوش مصنوعی چه تاثیری بر یوایکس رایتینگ می‌گذارد؟

اگر اخبار این چند وقت اخیر را دنبال کرده باشید، حتما درباره‌ی ChatGPT چیزهایی به گوشتان خورده است. آن چت بات می‌تواند درست مانند یک انسان با شما حرف بزند و به سوالاتتان جواب بدهد. حتی می‌تواند یک مقاله دانشگاهی یا یک محتوا برای بلاگ سایت یا یک پست لینکدین بنویسد. کافی است یک سوال از آن بپرسید.
هوش مصنوعی چند وقتی می‌شود که در صنایع و حوزه‌های مختلف وارد شده و بعضی کارها و فرآیند‌ها را خودکار کرده است. ظاهرا یکی از آن کارها که قرار است ربات‌ها (هوش مصنوعی) برای کسب‌وکارهای دیجیتال انجام دهند، نوشتن است. فقط کافی است تولید محتوا با هوش مصنوعی را جستجو کنید تا تعداد زیادی ابزار ساخته‌شده با AI پیدا کنید که می‌تواند برای کارشناسان محتوا و دیجیتال مارکترها محتوا تولید کند.
یوایکس رایتینگ (تجربه‌ نویسی) چطور؟ آیا هوش مصنوعی قادر است به‌‌جای یو ایکس رایتر میکروکپی‌ها را هم برای محصول دیجیتال بنویسد؟
در این محتوا به این سوال پاسخ داده شده است.
هوش مصنوعی و یوایکس رایتینگ قبل از پاسخ‌دادن به پرسش اصلی، لازم است کمی درباره‌ی اهمیت یو ایکس رایتینگ در طراحی محصول دیجیتال صحبت کنم و بگویم ت..

هوش مصنوعی چه تاثیری بر یوایکس رایتینگ می‌گذارد؟ ادامه مطلب

مهلک‌ ترین اشتباهات برنامه‌نویسان پایتون

برنامه‌ نویس پایتون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بر پایتون و کتابخانه‌های آن مسلط است. خوب پایتون را یاد گرفته است و تجربه دارد. دیگر چه؟ آیا فقط دانستن یک زبان برنامه‌نویسی و تمرین آن برای موفق‌ شدن کافی است؟ اگر نه، برنامه‌نویسان پایتون به چه ویژگی‌های دیگری نیاز دارند تا در کارشان موفق باشند؟
مهم‌ترین ویژگی این است که از اشتباهات برنامه‌نویسان دیگر درس بگیرند و اشتباهاتی را که دیگران مرتکب می‌شوند، مرتکب نشوند. اهالی هر حرفه‌ای اشتباهات خاص خودشان را دارند. مثلا، پزشکان ممکن است داروی اشتباهی تجویز کنند یا اسرار بیمار را فاش کنند. متاسفانه، این اشتباهات همیشه در کمین هستند. حتی باتجربه‌ترین افراد در هر شغلی هم ممکن است گرفتار آن اشتباهات شوند.
در این مقاله مهم‌ترین و مهلک‌ترین اشتباهاتی را که برنامه‌نویسان پایتون، حتی با‌تجربه‌ها، ممکن است مرتکب شوند، معرفی می‌کنم. در آخر و برای جمع‌بندی و نتیجه‌گیری، پیشنهادهایی هم به برنامه‌نویسان می‌شود تا در دام آن خطاها نیفتند.
پایتون زبانی بسیار کاربردی و باآینده است. اگر می‌خواهید درباره‌‌ی آینده‌ی پایتون بیشتر بدانید، «آینده پایتون روشن است..

مهلک‌ ترین اشتباهات برنامه‌نویسان پایتون ادامه مطلب