آیا وبلاگ ها منجر به خرید و فروش می شوند؟

شما بدون شک به محتوای آنلاین بسیار شگفت انگیزی در وبلاگ در سایت های مختلف برخورد کرده اید که ممکن است شما را به خرید چیزی سوق دهد که اصلاً به آن نیاز ندارید. اما، به دلایلی، مجبور به خرید آن شدید. پست وبلاگ به نوعی روی شما تأثیر گذاشته است. این قدرت متقاعد کردن در عمل است.

وبلاگ ها این توانایی را دارند که با ایجاد اعتماد و اعتبار نزد یک مخاطب خاص بر تصمیمات خرید افراد تأثیر بگذارند و در رتبه بندی جستجو افزایش پیدا کنند. در واقع، آیا می‌دانستید که حدود 56 درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی HubSpot پس از خواندن یک پست وبلاگ از یک شرکت، چیزی از آن شرکت خریده‌اند؟

بنابراین، اگرچه ممکن است به نظر برسد که وبلاگ مناسب برای سئو سایت های مدگراهایی است که به دنبال مخاطب یا سایر تأثیرگذاران سبک زندگی و سفر هستند، اما وبلاگ نویسی می تواند ابزار مؤثری برای مشاغل در هر اندازه باشد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به ایجاد محتوای مناسب بیندازیم و بازاریابی موثر آن می‌تواند منجر به خرید شود.

کنترل حضور آنلاین

یک وبلاگ می تواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین خود را بهتر کنترل کنید و به شما امکان می دهد محتوایی را منتشر کنید که با نام تجاری شما هماهنگ است و با مشتریان شما طنین انداز می شود. وقتی کسی درباره شرکت شما تحقیق می‌کند، همه چیز ممکن است پیش بیاید – از نظرات مشتریان گرفته تا انتشارات مطبوعاتی و موارد دیگر. و شما همیشه کنترلی بر آنچه اشخاص ثالث در مورد کسب و کار خود می گویند نخواهید داشت.

اما وبلاگ نویسی مداوم به شما کنترل بیشتری بر نحوه ارائه کسب و کار خود به مشتریان احتمالی می دهد. و برای مردم راحت تر خواهد بود که همه محتوای تازه و جذابی را که به طور منظم ایجاد می کنید پیدا کنند، که به تقویت حضور برند شما کمک می کند.

آیا وبلاگ ها منجر به خرید و فروش می شوند؟

بهبود تعامل با مخاطب

هرچه مخاطبان شما بیشتر با شرکت شما درگیر باشند، شانس بیشتری برای ترغیب آنها به خرید خواهید داشت. یک وبلاگ می تواند با ارائه اطلاعات مفیدی که به آنها در حل یک مشکل کمک می کند یا با سرگرم کردن آنها با چیزی که برایشان جالب است، به تعامل مخاطبان کمک کند. این باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر از قیف خرید پایین بیایند تا اینکه در نهایت به مشتری خریدار تبدیل شوند.

بنابراین در حالی که وبلاگ نویسی معمولاً یک استراتژی برتر است، در نهایت می تواند مخاطبان شما را به سمت خرید هدایت کند. اما برای انجام موثر این کار، باید مطمئن شوید که در حال ایجاد محتوا در موضوعاتی هستید که در مراحل مختلف قیف خرید کلیدی هستند:

مراحل قیف خرید

مرحله آگاهی – موضوعات آموزشی با جذابیت گسترده.

مرحله تصمیم گیری/ارزیابی – موضوعاتی که توضیح می دهند محصول شما چگونه مشکلات مخاطبان را حل می کند.

مرحله تبدیل – موضوعاتی که دلیلی برای خرید محصول شما می دهد.

همچنین می توانید از انواع رسانه ها در پست های وبلاگ خود استفاده کنید تا مشتریان بالقوه و مشتریان را درگیر خود نگه دارید. به عنوان مثال، می توانید استفاده کنید:

  • فیلم ها
  • تصاویر
  • الگوهای رفتاری
  • GIF ها
  • اسکرین شات ها
  • اینفوگرافیک
  • آزمون ها
  • نقل قول ها
  • نظرسنجی ها
  • ماشین حساب (مانند ماشین حساب وام مسکن)
  • آمار
 مراحل قیف خرید

ایجاد محتوای مفید و مبتنی بر سئو

اگر می‌خواهید وبلاگ‌نویسی برای کسب‌وکارتان کارساز باشد، درک نیاز به محتوای مفید و مبتنی بر بهینه‌سازی موتور جستجو ( SEO ) بسیار مهم است. در حالی که باید هدفتان ایجاد محتوای سرگرم کننده و جذاب باشد، باید حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد تا مردم بتوانند آن را به صورت آنلاین پیدا کنندما در تیم سئوکار وبلاگ آموزش سئو را راه اندازی کردیممطالب آن به رشد سئو سایت شما کمک می کند

از همه مهمتر، هدف آن کمک به مشتریان بالقوه و مشتریان شما برای حل مشکل یا حل چالشی است که با آن روبرو هستند. اگر محتوای شما مفید نیست یا به دلیل سئوی ضعیف (یا هر دو) نمی توان آن را پیدا کرد، مردم آن را پیدا نمی کنند، لایک نمی کنند یا به اشتراک نمی گذارند. این بدان معناست که آنها چیزی را که وبلاگ شما تبلیغ می کند خریداری نمی کنند زیرا حتی آن را نمی خوانند.

بنابراین واقعاً عمیقاً حفاری کنید و در مورد مشکلات و چالش های مشتریان خود فکر کنید تا تصمیم بگیرید چگونه با استفاده از وبلاگ تجاری خود بهترین بازاریابی را برای آنها انجام دهید. و برای تعیین بهترین عبارات جستجویی که می توانید استفاده کنید (و برای آنها رقابت کنید) برخی از جستجوی کلمات کلیدی سئو را انجام دهید. کلمات کلیدی و عباراتی را پیدا کنید که به مشتریان هدف شما امکان می دهد شما را پیدا کنند.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی، قالب بندی محتوای وبلاگ به درستی با استفاده از سرفصل های H1/H2/H3 برای کمک به مخاطبان شما (و موتورهای جستجو) برای خواندن، اسکن و درک محتوای شما ضروری است. این همچنین درک واضح متن و شناسایی عناصر کلیدی محتوای شما را برای خوانندگان آسان تر می کند.

انواع پست های وبلاگ با عملکرد برتر

اگر می خواهید در وبلاگ نویسی موفق باشید، مهم است که بدانید کدام نوع پست برای وبلاگ شما موفق ترین خواهد بود. محبوب ترین انواع پست ها عبارتند از:

  • فهرست ها
  • نحوه انجام و آموزش
  • سرفصل‌های جسورانه مانند «۵ دلیل برای اینکه استراتژی بازاریابی Pinterest شما بد است»
  • منابع یا لیست پیوندها
  • مصاحبه ها
  • راهنمای گام به گام
  • پست های مهمان
  • چک لیست ها و برگه های تقلب
  • سری وبلاگ
  • پادکست

ترکیبی از این نوع پست ها را برای یک وبلاگ با عملکرد برتر ایجاد کنید.

بازاریابی را فراموش نکنید

فقط به این دلیل که پست وبلاگ را نوشته اید و آن را منتشر کرده اید، به این معنی نیست که مردم قادر به یافتن آن هستند – حتی با سئو قاتل. شما هنوز باید پست های وبلاگ خود را تبلیغ کنید. ساده ترین راه این است که آنها را از طریق صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اما در شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، الگوریتم صفحات تجاری را ترجیح نمی‌دهد، بنابراین باید تلاش‌های خود را از طریق گروه‌های فیس‌بوک تقویت کنید .

Pinterest همچنین یک راه عالی برای تبلیغ پست های وبلاگ شما است زیرا کاربران این پلتفرم قدرت خرید بیشتری نسبت به کاربران عادی اینترنت دارند. در واقع، 88٪ از کاربران محصولاتی را خریداری می کنند که در Pinterest پین می کنند .اگر می‌خواهید ترافیک واقعی و نتایج را از پلتفرم ببینید، سعی کنید پین‌های مختلفی ایجاد کنید – مانند Rich Pins و Story Pins. فراموش نکنید که از کلمات کلیدی سئو در Pinterest استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها طبیعی به نظر می رسند (اما موارد کلیدواژه را رعایت نکنید).

آیا وبلاگ ها منجر به خرید و فروش می شوند؟

پاسخ کوتاه؟ آره.

مردم به شدت تحت تأثیر محتوایی که آنلاین مصرف می کنند، چه یک پست وبلاگ، یک ویدیو باشد.اگر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و با آنها در جایی ملاقات کنید که دوست دارند آنلاین باشند، در بازاریابی وبلاگ موفق خواهید بود.

آیا برای ایجاد وبلاگی که باعث افزایش فروش می شود آماده اید؟

اکنون که مطمئناً می‌دانید که پست‌های وبلاگ منجر به خرید می‌شوند، وقت آن است که یک استراتژی وبلاگ نویسی ایجاد کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. اگر در تلاش‌های بازاریابی وبلاگ نویسی سئو خود غرق هستید، ما در سئو ورد (seoword) به شما کمک می کنیم. تیم ما سال ها تجربه ایجاد محتوای منحصر به فرد با استفاده از استراتژی های سئوی ارگانیک را دارد، بنابراین این کار را به ما بسپارید تا به شما در ایجاد یک وبلاگ برنده کمک کنیم.

منبع: بهترین شرکت سئو ایران | سئو ورد

دیدگاهتان را بنویسید