آپدیت هسته مرکزی گوگل (سپتامبر ۲۰۲۲)

آپدیت هسته گوگل (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲)

گوگل در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۱ شهریور) اعلام کرد که آپدیت هسته دیگری را منتشر کرده است. این آپدیت با فاصله کوتاهی بعد از به روزرسانی Helpful Content که در ۹ سپتامبر اعلام شد، منتشر شده است. طبق گفته گوگل این به روزرسانی به مدت دو هفته طول خواهد کشید.

آپدیت‌های هسته‌ی گوگل معمولاً تغییرات بزرگی را درصفحه نتایج گوگل (SERP) به وجود می‌آورند که تقریبا برای تمام وبسایت‌ها محسوس است. اما هنوز برای بررسی تاثیر دقیق این به روزرسانی بر روی انواع مختلف وبسایت بسیار زود است.

آپدیت هسته گوگل سپتامبر 2022

همانطور که می‌دانید، تمرکز گوگل در به روزرسانی‌های اخیرش بر روی محتوای مفید برای کاربر بوده است. دنی سالیوان رابط بخش عمومی گوگل (روابط عمومی گوگل)، در توییت اخیرش اعلام کرد:

“شاید سیگنال محتوای مفید به تنهایی برای ایجاد تغییر در موقعیت خاص وبسایت‌ها کافی نباشد، به همین دلیل باید با انجام به‌روزرسانی‌های دیگری مانند (هسته و بررسی محصول)، در کنار محتوای مفید به عوامل دیگری نیز توجه کرد.”

اگرچه این بیانیه بسیار کلی است، از این توییت می‌توان متوجه شد که تمرکز بر محتوای مفید همیشه در به روزرسانی‌های گوگل مورد توجه است. حتی اگر مولفه‌های دیگری به جز محتوا هم زیر نظر باشند.

متخصصان سئو در برابر آپدیت سپتامبر ۲۰۲۲ باید چه رویکردی داشته باشند؟

سوال اساسی که برای اکثر متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ پیش می‌آید این است که با این به روزرسانی‌ها چه باید کرد؟ آیا تولید محتوای بیشتر، لینک سازی بیشتر و به روزرسانی محتوای قدیمی رتبه سایت را در دوران به روزرسانی هسته گوگل بهبود می‌دهد؟

به روزرسانی هسته مرکزی گوگل ممکن است بعضی از سایت‌ها را با رشد و بعضی دیگر را با افت مواجه کند. اینکه وبسایت در زمان به روزرسانی گوگل با رشد مواجه می‌شود یا خیر، نتیجه‌ی استراتژی است که متخصصان سئو قبل از آپدیت گوگل در پیش گرفته اند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود در زمان به روزرسانی گوگل، سئو سایت را با همان روندی که انجام می‌دادید ادامه دهید. فقط سئوکارانی که از روش سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند باید آن را متوقف کنند. همچنین بهتر است از روش‌های لینک سازی که در ایران انجام می‌شود (مانند رپورتاژ) محتاطانه‌تر استفاده شود.

به طور کلی تمام بخش‌های سئو سایت از جمله تولید محتوا، به روزرسانی محتوای قدیمی، لینک‌سازی و… کارهایی است که باید پیوسته انجام شود تا در به روزرسانی‌های آینده اتفاقات خوبی برای وبسایت بیفتد.

منبع: searchenginejournal

The post آپدیت هسته مرکزی گوگل (سپتامبر ۲۰۲۲) appeared first on آمانج آکادمی مرکز آموزش های برنامه نویسی ، دیجیتال مارکتینگ و دیزاین.

دیدگاهتان را بنویسید