بهترین کتابخانه‌های یادگیری ماشین جاوا اسکریپت

در گذشته، ‌برنامه‌نویسی و یادگیری ماشین دو حوزه مجزا با زبان‌ها و ابزارهای منحصر به فرد بودند. و از آنجایی که یادگیری ماشین بسیار تخصصی‌تر و ریاضی‌محورتر از زبان‌های برنامه‌نویسی است، برای پیاده‌سازی به مجموعه‌ای از مهارت‌های ویژه نیاز داشت.
ظهور کتابخانه‌های ماشین لرنینگ در جاوااسکریپت بازی را تغییر داد. با این کتابخانه‌ها توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌های ماشین لرنینگ را به برنامه‌های وب وارد کنند. همچنین این امکان را خواهند داشت که با استفاده از شبکه‌های عصبی اپلیکیشن‌های هوشمند و قدرتمندی بسازند. و آن اپلیکیشن‌ها را با مجموعه داده‌های (دیتاست) وسیع آموزش دهند.
در این مقاله مروری خواهیم داشت بر تعدادی از کتابخانه‌های مختلف جاوا اسکریپت برای یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP). در مقالات بعدی، این لیست را تکمیل خواهیم کرد.
مگر جاوا اسکریپت بیشتر در طراحی وبسایت کاربرد ندارد؟ مگر می‌شود برای یادگیری ماشین هم از JS استفاده کرد؟ «۴ دلیل برای یادگیری ماشین لرنینگ با جاوا اسکریپت» را بخوانید تا پاسخ آن سؤالات را پیدا کنید.
کتابخانه‌های یادگیری ماشین جاوااسکریپت ۱.کتابخانه T..

بهترین کتابخانه‌های یادگیری ماشین جاوا اسکریپت ادامه مطلب

۵ دلیل که مهندسان برق باید پایتون یاد بگیرند

در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است، صنعت فناوری اطلاعات همیشه بازاری تقاضا‌محور و پرطرفدار است. برنامه‌نویسی سهم بسیار مهمی در موفقیت بازار فناوری اطلاعات دارد. زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی وجود دارند که برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند.
زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی وجود دارند، اما چرا کسی که نمی‌خواهد برنامه‌نویس متخصص شود یا در حوزه‌ی طراحی و توسعه‌ی وبسایت و اپلیکیشن کار کند، یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرد؟ وقتی کسی تحصیلات دانشگاهی دارد و مثلا مهندس مکانیک یا کشاورزی یا برق است و می‌داند که به‌راحتی می‌تواند وارد بازار کار شود، چرا باید وقت و هزینه صرف کند و یک زبان برنامه‌نویسی را انتخاب کند و یاد بگیرد؟
چون زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارند که برای فارغ‌التحصیلان بعضی رشته‌ها بسیار کاربردی و مفیدند. چون آن زبان‌های برنامه‌نویسی، مثل پایتون، امکاناتی دارند که انجام دادن بسیاری کارهای لازم در بعضی حوزه‌ها را سریع‌تر و بهینه‌تر می‌کنند. بهترین نمونه رشته‌های مهندسی و کمک‌هاو کاربردهایی است که زبان پایتون در رشته‌های مهندسی دارد.
در این مطلب به ارتباط پایتون و رشته‌ی مه..

۵ دلیل که مهندسان برق باید پایتون یاد بگیرند ادامه مطلب

معرفی ۳ ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای سئو

عصر ارتباطات و تکنولوژی باعث شده تا وبسایت‌ها و به طور کلی دنیای آنلاین، به یکی از اصلی‌ترین راه‌های برقراری ارتباط تبدیل شوند. اما با رقابت روزافزون در فضای آنلاین جذب ترافیک وبسایت نیاز به استراتژی‌های خاصی دارد. سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌ها در جذب ترافیک و بهبود رتبه‌بندی وبسایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو شناخته شده است.
در این میان، نقش هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) در سئو را نمی‌توان نادیده گرفت. بسیاری از کارشناسان و متخصصان معتقدند سئو سایت به دو بخش تقسیم می‌شود: سئو قبل از هوش مصنوعی و بعد از هوش مصنوعی.
هوش مصنوعی به عنوان یکی از جدیدترین و قدرتمندترین فناوری‌ها نقش مهمی را در حوزه سئو ایفا می‌کند. از تولید محتوا با هوش مصنوعی گرفته تا تحلیل و آنالیز رقبا، ابزارهای هوش مصنوعی سئو با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوشمند زبان برنامه‌نویسی پایتون و ماشین لرنینگ، توانسته‌اند با روش‌هایی نوین و کارایی بالا در بهبود رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو موثر باشند.
در این مقاله به معرفی ۳ ابزار هوش مصنوعی در سئو پرداخته شده است.
بیشتر بخوانید:..

معرفی ۳ ابزار کاربردی هوش مصنوعی برای سئو ادامه مطلب

راهنمای کاربردی طراحی وبسایت زیبا (بخش دوم)

وبسایت باید چه رنگ‌هایی داشته باشد؟ آیا اصول و قواعد مشخصی برای انتخاب رنگ برای یک سایت وجود دارد؟ هر وبسایت چند رنگ باید داشته باشد؟ اصلا رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌ها در یک وبسایت چه‌قدر برای کاربر مهم‌اند؟ رنگ‌ها چه‌قدر برای زیبایی و کارایی وبسایت مهم‌اند؟
دراین محتوا و بخش‌های بعدی آن با هم خلاصه‌ی یک کتاب درباره‌ی طراحی وبسایت را می‌خوانیم. این محتوا برای کسانی بسیار کاربردی است که
به حوزه وب دیزاین علاقه‌مندند یا به تازگی آموزش طراحی وبسایت را تمام کردند و هنوز تجربه‌ی کافی در آن ندارند و نمی‌دانند طراحی یک وبسایت را باید از کجا شروع کنند ‌یا، می‌خواهند خودشان یک وبسایت را طراحی کنند و آموزشی هم ندیدند. پس، اگر به هر دلیلی می‌خواهید وارد دنیای طراحی وبسایت شوید و سؤالاتی که در ابتدا طرح شد، سؤالاتی است که می‌خواهید پاسخشان را پیدا کنید؛ این کتاب، اصول وب دیزاین زیبا، را با ما بخوانید. در بخش اول از این راهنما خلاصه‌ای از فصل اول کتاب را مرور کردیم. در فصل اول به تعریف پروسه وب دیزاین و طراحی ساختار کلی صفحات یک وبسایت پرداخته شد. فصل دوم به انتخاب رنگ برای وبسایت اختصاص دارد.
اگر بخ..

راهنمای کاربردی طراحی وبسایت زیبا (بخش دوم) ادامه مطلب

موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله سوم)

مسیر طراحی موشن گرافیک جذاب و اصولی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که در مقالات گذشته به دو مرحله آن اشاره شد. همان‌طور که در مقاله «موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله دوم)» خواندید، طراح موشن پس از جلسه با کارفرما و آشنایی با نیازهای او، در نهایت یک بریف یا تفهیم‌نامه را تهیه می‌کند. در تفهیم‌نامه‌ای که طراح به کارفرما تحویل می‌دهد، زمان‌بندی انجام پروژه و جزئیات مراحل انجام آن در قالب یک چک لیست ارائه می‌شود.
گام بعدی انجام یک پروژه موشن گرافیک، ایده‌پردازی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
مرحله سوم در موشن دیزاین مرحله سوم از طراحی موشن دیزاین، شامل بخش‌های زیر است:
۱. طوفان فکری پس از اینکه کارهای آماده‌سازی و پیش‌تولید طراحی موشن گرافیک انجام شد، تیم طراحی آماده است تا ایده‌پردازی کند. اول، جلسه طوفان فکری تشکیل می‌شود. هدف تیم طراحی از این جلسه این است که به چندین ایده برسند.
سپس این ایده‌ها را باتوجه‌به استراتژی پروژه بررسی می‌کنند. اگر نیاز به تغییر، اصلاح یا حذف ایده‌ای وجود داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنند. فراموش نکنید که ایده‌ها را ساده نگه دارید. نیاز به ه..

موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله سوم) ادامه مطلب

معرفی ۴ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی UI/UX

طراحی تجربه و رابط کاربر (UI/UX) عناصر حیاتی طراحی محصولات دیجیتال هستند که می‌توانند موفقیت یک محصول دیجیتال (وبسایت یا اپلکیشن) را تعیین کنند. خوشبختانه، ابزارهای هوش مصنوعی به ساده‌سازی فرآیند طراحی UI/UX، صرفه‌جویی در زمان و بهبود کیفیت کلی طراحی کمک می‌کنند.
در این مقاله، راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از ۴ ابزار هوش مصنوعی برای افزایش سرعت فرآیند طراحی آورده شده است.
اگر می‌خواهید با نقشی که AI در طراحی محصول دارد بیشتر آشنا شوید، «دیزاین مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟» را بخوانید.
۴ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی UI/UX در ادامه، می‌بینیم که چطور از ChatGPT، Midjourney، Adobe sensei & VisualEyes می‌شود برای طراحی رابط کاربر و تجربه کاربر بهره برد. هر یک از این ابزارها در مرحله‌ای از فرآیند طراحی به تیم طراحی محصول و طراحان UI/UX کمک می‌کند.
با چت جی پی تی شروع می‌کنیم.
۱. به کمک ChatGPT برای طراحی برنامه‌ریزی کنید قبل از ورود به فرآیند طراحی لازم است که برنامه‌ریزی داشته باشید. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای ایجاد ساختار درختی و سایت‌مپ (نقشه کلی سایت..

معرفی ۴ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی UI/UX ادامه مطلب

اصول SOLID: راهنمای همه‌ی برنامه‌نویسان

زندگی روزمره بسیاری از ما به وبسایت‌ها گره خورده است، از وبسایت فروشگاهی گرفته تا وبسایت‌های آموزشی و بانکی و غیره. تمام این وبسایت‌ها با هدف رفع نیاز کاربر و ایجاد تجربه کاربر مثبت ایجاد شده‌اند. و تجربه کاربر مثبت در نهایت به نفع شرکت، سازمان یا کسب‌وکار است.
اما در پشت‌صحنه این وبسایت‌ها چه می‌گذرد؟ چه اتفاقی در کدهای جاوا اسکریپت وبسایت می‌افتد که باعث می‌شود وبسایت کاراتر شود؟ برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب باید از چه اصولی پیروی کنند تا وبسایت نهایی هم از نظر فنی و هم کاربری بدون مشکل کار کند؟
در این مقاله به معرفی اصول SOLID می‌پردازیم. اصولی که برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده سایت و نرم‌افزار با رعایت آن‌ها، محصولی قابل توسعه، قابل نگهداری و به طور کلی قابل فهم طراحی کند.
بیشتر بخوانید:
“راهنمای جامع آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (۹ مرحله)“
“۶ کاربرد جالب جاوا اسکریپت“
SOLID چیست؟ در برنامه‌نویسی مفهوم SOLID به مجموعه‌ای از اصول و قواعد طراحی نرم‌افزار اشاره دارد. این اصول با هدف ساخت نرم‌افزارهای قابل نگهداری، قابل توسعه، و قابل فهم تعریف شده‌اند.
کلمه SOLID مخفف پن..

اصول SOLID: راهنمای همه‌ی برنامه‌نویسان ادامه مطلب

Topic Authority در سئو وبسایت‌های خبری

گوگل اطلاعات جدیدی در مورد سیستم رتبه‌بندیِ ‌‌تاپیک آتوریتی (Topic Authority) ارائه کرده است. تاپیک آتوریتی را می‌توان به موضوع‌محوری نیز تعبیر کرد. این ساختار سبب‌ می‌شود که جستجو در گوگل، نه تنها منجر به ارائه محتوای تخصصی و مرتبط شود؛ بلکه محتواهای بومی و گزارش‌های ‌دست اول نیز در اولویت قرار‌ می‌گیرند. فعالان حوزه محتوا اگر‌ می‌خواهند از ‌‌تاپیک آتوریتی به بهترین وجه بهره ببرند، می‌بایست در یک حوزه تخصصی مشخص، پوشش محتواییِ عالی داشته باشند.
تاپیک آتوریتی چیست؟ چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟ و کارشناس سئو چطور باید وبسایت را برای این سیستم بهینه کند؟ درادامه، به این سؤالات پاسخ داده می‌شود.
کیفیت محتوایی که به کاربر نشان داده می‌شود برای گوگل بسیار مهم است. گوگل از الگوریتم‌ها و سیستم‌های مختلفی استفاده می‌کند تا مطمئن شود کاربران بهترین پاسخ‌ها را در نتایج جستجو می‌بینند و می‌خوانند. «E-A-T در سئو: مبارزه‌ی گوگل با محتوای بی‌کیفیت» را بخوانید تا با اهمیت فوق‌العاده زیادی که کیفیت محتوا در سئو سایت دارد، آشنا شوید.
‌‌
تاپیک آتوریتی چیست؟ راه‌اندازی ‌‌تاپیک آتوریتی تلاشی برای مقا..

Topic Authority در سئو وبسایت‌های خبری ادامه مطلب

نگاهی به ابزارهای اثربخش هوش مصنوعی در تحقیقات UX

هوش مصنوعی به طور فراگیری در حوزه‌های مختلف از جمله طراحی تجربه کاربر و تحقیقات UX نفوذ کرده است. بسیاری معتقدند که تحقیقات UX یکی از زمان‌برترین وظایف طراح تجربه کاربر است که عموما به طور دستی انجام می‌شود.
با این حال، با وجود هوش مصنوعی و ابزارهایی که برای این منظور ساخته شده‌اند، این تحقیقات بهینه‌تر و در زمان کوتاه‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌شود. فناوری هوش مصنوعی امروزه امکاناتی را برای محققان و طراحان UX به ارمغان آورده که قبلاً غیرقابل تصور بوده است.
منتقدان استفاده از هوش مصنوعی در طراحی UX معتقدند که هوش مصنوعی هنوز به اندازه کافی هوشمند نیست و جای پیشرفت زیادی دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که اینطور فکر می‌کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با ۵ تاثیر هوش مصنوعی در تحقیقات UX آشنا شوید. و ببینید چگونه این فناوری هیجان‌انگیز به تحولات بیشتری در زمینه طراحی تجربه کاربر منجر می‌شود.
تحقیقات UX به دو دسته کلی تحقیقات کمی و کیفی تقسیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این تحقیقات دو مقاله زیر را مطالعه کنید:
تحقیقات کمّی در UX+ معرفی متدهای آن
۸ متد تحقیقات کیفی در U..

نگاهی به ابزارهای اثربخش هوش مصنوعی در تحقیقات UX ادامه مطلب

موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله دوم)

در موشن‌ دیزاین با استفاده از انیمیشن و جلوه‌های بصری، اصول طراحی گرافیک در فیلم‌سازی و تولید ویدئو به‌ کار برده می‌شود. فیلم‌ها، متن‌های متحرک و انیمیشن‌ها از جمله مثال‌های موشن‌ دیزاین‌اند.
پیش‌تر، در مقاله‌ای باعنوان «موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله اول)» به معرفی مراحل مختلف تولید یک موشن ‌دیزاین موفق و توضیح مرحله اول آن پرداخته‌ایم.
پس از پشت‌ سر گذاشتن مرحله اول پروژه که شامل شناسایی اهداف، چشم‌انداز، مخاطبان و چهارچوب پروژه در قالب پرسشنامه و بعد از آن برگذاری جلسات با مشتری (سفارش‌دهنده پروژه) و آموزش ایشان است، وقت آن رسیده که وارد مرحله دوم پروژه تعریف / پیش‌تولید شویم.
مرحله‌ی تعریف در یک پروژه موشن دیزاین شامل ارائه بریف (تفهیم‌نامه) کار است. مرحله‌ی پیش‌تولید ارائه‌ی یک زمان‌بندی و همچنین ارائه‌ی جزئیات و مراحل کل پروژه در قالب یک چک لیست است. در ادامه، به معرفی این دو بخش در مرحله دوم خواهیم پرداخت.
مرحله دوم در موشن دیزاین همان‌‌طور که اشاره شد، مرحله دوم دو بخش دارد: تعریف و پیش‌تولید. این بخش‌‌‌ها را به‌ترتیب توضیح می‌دهیم. تعریف در متنی به‌نام بریف پروژه..

موشن دیزاین موفق چه مراحلی دارد؟ (مرحله دوم) ادامه مطلب