راهنمای نهایی برای تبلیغات گوگل و ایجاد بازگشت سرمایه در سال 2022

سئو ورد: ما به‌عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باتجربه، با کسب‌وکارهای زیادی مواجه شده‌ایم که میلیون ها تومان از پول خود را در تبلیغات Google خرج می‌کنند. با این حال، اکثر این مشاغل یک کار را به درستی انجام ندادند، آنها پتانسیل فوق العاده ای را در تبلیغات گوگل دیدند. اما به سادگی نتوانستند مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدف قرار دهند.

این پلتفرم تبلیغاتی که در ابتدا در سال 2000 با نام Google Adwords راه اندازی شد، در سال 2018 تغییر نام داد و به گوگل ادز امروزی تبدیل شد.

با بیش از 260 میلیون جستجوگر منحصر به فرد و 5 میلیارد تعامل روزانه، اگر می دانستید چگونه مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید و به طور مؤثر در Google تبلیغ کنید، به تجارت شما کمک می کند.

این راهنمای تبلیغات گوگل سئو سایت شهرام طاهری شما را با پیچ و مهره های AdWords آشنا می کند و در عین حال تکنیک های عملی برای ایجاد سرنخ های با کیفیت بالا برای کسب و کارتان را به شما ارائه می دهد.

ما بینش عمیقی در مورد انواع مختلف تبلیغات و هک های بهینه سازی برای دستیابی به نتایج دلخواه به شما می دهیم.

فهرست مطالب:

  • پیچ و مهره تبلیغات گوگل
  • راه اندازی حساب Google Ads خود
  • نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • ایجاد نسخه تبلیغاتی قدرتمند
  • راهنمای مناقصه Google Ads
  • چگونه صفحه فرود خود را بهینه کنیم
  • چگونه تبدیل ها را به طور موثر ردیابی کنیم

فصل 1: پیچ و مهره های تبلیغات گوگل

اگر از هر کسی که تا به حال یک کمپین PPC را مدیریت کرده است در مورد بزرگترین چالشی که با آن روبرو شده است بپرسید، به احتمال زیاد به مدیریت تبلیغات گوگل اشاره خواهد کرد. نه تنها زمان زیادی را از شما می گیرد، بلکه شما را از تمرکز بر دیگر جنبه های کلیدی تبلیغات باز می دارد. مدیریت تبلیغات ناکارآمد دلیل اصلی هدر دادن میلیون ها تومان پول در سال است.

ضروری است که مدیریت تبلیغات گوگل را به عنوان یک فرآیند یادگیری در نظر بگیرید. این رویکرد آرام به شما کمک می کند تا در یک چشم انداز تبلیغاتی که با تغییرات مداوم مشخص شده است، راه طولانی را طی کنید. تا زمانی که خود را در جریان تغییرات قرار ندهید، هرگز نمی توانید تبلیغات خود را به درستی برای سئو مدیریت کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید که تبلیغات گوگل در همه انواع پلتفرم ها مانند بلاگ ها، یوتیوب و شبکه های نمایش اجرا می شود.

در پایان این فصل، می‌توانید بدانید که تبلیغات گوگل چگونه کار می‌کند و به طور کلی از این پلتفرم چه انتظاری دارید. ما در مورد شبکه های مختلف تبلیغاتی توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از رقبای خود برتری کسب کنید.

به طور مستقیم، چند نکته کلیدی را به شما به عنوان سئوکار ارائه می دهیم که باید قبل از بررسی عمیق گوگل ادز و مدیریت آن برای سئو سایت به خاطر داشته باشید.

ما شبکه‌های تبلیغاتی مختلف، گزینه‌ها و نحوه رتبه‌بندی تبلیغات خود را در برابر رقبا بررسی می‌کنیم.

و در طول مسیر، مطمئناً نکات عملی برای مدیریت تبلیغات موثر را انتخاب خواهید کرد.

کمپین PPC را مدیریت کنید.

ایجاد حس از شبکه گوگل

از آنجایی که این یک راهنمای کامل برای مدیریت تبلیغات گوگل است، اجازه دهید با صحبت در مورد دو جنبه اصلی تبلیغات، یعنی شبکه جستجو و شبکه نمایش، شروع کنیم.

تبلیغات گوگل را می توان در این گزینه ها طبقه بندی کرد که بر اساس اهداف بازاریابی خاص انتخاب می شوند.

  • شبکه جستجو | Search Network

شبکه جستجو همه چیز را از نتایج جستجوی گوگل گرفته تا خرید گوگل و نقشه های گوگل را در بر می گیرد. در اصل، اینها تبلیغات متنی هستند که هنگام جستجوی یک سرویس یا محصول در بالای صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل مشاهده می کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:1

امروزه گوگل به 7 آگهی متنی در صفحه اول گوگل، 4 مورد در بالا و 3 مورد در زیر صفحاتی که به صورت ارگانیک در صفحه اول رتبه بندی می شوند، اجازه می دهد.

به طور مشابه، اگر محصول خاصی را جستجو کنید، به عنوان مثال، 990، نتایجی را که در تصویر زیر نشان داده شده است، دریافت خواهید کرد:

تبلیغات مبتنی بر تصویر محصول در تصویر بالا، تبلیغات خرید نامیده می شوند که یک ویژگی تبلیغاتی متفاوت در شبکه جستجوی گوگل است.

در اینجا یک مثال دیگر برای ارائه ایده در مورد نحوه عملکرد شبکه جستجوی Google ارائه شده است. “میله های ماهیگیری” را جستجو کنید و تبلیغات مختلف مرتبط با موضوع به شما ارائه می شود. تصویر زیر را ببینید.

شبکه جستجو همه چیز را از نتایج جستجوی گوگل گرفته تا خرید گوگل و نقشه های گوگل را در بر می گیرد
شبکه جستجو همه چیز را از نتایج جستجوی گوگل گرفته تا خرید گوگل و نقشه های گوگل را در بر می گیرد

جستجوی تبلیغات

نکته بعدی که می دانید، بر اساس عوامل مختلفی مانند کپی آگهی قانع کننده و قیمت مقرون به صرفه، روی یک تبلیغ کلیک می کنید. اکنون شما در صفحه فرود “Total Fishing Tackle” هستید. خوب، تبلیغات گوگل اینگونه کار می کند و همه چیز در مورد افزایش کنجکاوی جستجوگران و متقاعد کردن آنها برای بازدید از صفحه فرود شما است.

  • شبکه نمایش | Display Network

اساساً به تکنیک‌های تبلیغاتی اشاره دارد که مانند آنچه در شبکه جستجو می‌بینید مبتنی بر متن نیستند. این تبلیغات به طور انحصاری در پلتفرم‌های شبکه نمایش مانند Gmail، یوتیوب و صدها وب‌سایت دیگر با مشارکت Google نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال، هر تبلیغی که ممکن است در یوتیوب با آن برخورد کرده باشید متعلق به شبکه نمایش است. به طور مشابه، ممکن است شما نیز تبلیغاتی را در حساب جیمیل خود دیده باشید. اکنون، احتمالاً تبلیغات مبتنی بر تصویر را در نوارهای کناری وب سایت هایی که به طور تصادفی از آنها بازدید می کنید، دیده اید. خب، بله، احتمالاً قبلاً حدس زده اید.

این تبلیغات به طور خاص در وب سایت های Google Partner یافت می شوند.

به طور خلاصه، تبلیغات گوگل به شما ابزاری می دهد تا مخاطبان خود را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط هدف قرار دهید و آنها را به یک صفحه فرود هدایت کنید تا اقدامی سودآور انجام دهید.

پس اگر بعد از بازدید از صفحه فرود شما تبدیل نشوند، چه اتفاقی می افتد؟

خوب، تبلیغات گوگل به شما یک گزینه هدف گذاری مجدد می دهد.

هدف گذاری مجدد تبلیغات گوگل

هدف گذاری مجدد راهی است که گوگل به شما فرصتی دوباره می دهد تا تبلیغات خود را به درستی انجام دهید. در این حالت، شما دوباره با شخصی تماس می گیرید که در واقع یک بار روی تبلیغ شما کلیک کرده است اما تبدیل نکرده است. هدف کمپین تغییر شکل پیام های بازاریابی و هدف قرار دادن مجدد مخاطبان به امید تبدیل آنها به فروش است.

Google Ads به یک ویژگی بازاریابی مجدد کاربرپسند مجهز شده است تا به شما در رسیدن به آن کمک کند. نگران نباشید، ما در فصل های بعدی به شما نحوه انجام این کار و موارد دیگر را نشان خواهیم داد.

نکته برتر: در حال حاضر، قبل از اینکه به جنبه های مختلف مدیریت تبلیغات بپردازیم، اجازه دهید شما را با برخی از واژه نامه ضروری Google Ads آشنا کنیم.

شبکه نمایش | Display Network اساساً به تکنیک‌های تبلیغاتی اشاره دارد که مانند آنچه در شبکه جستجو می‌بینید مبتنی بر متن نیستند.

رتبه آگهی – اصطلاحی است که برای اشاره به موقعیتی که تبلیغ Google شما در صفحه نتایج جستجوی پولی نشان داده می شود، استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما در موقعیت اول نمایش داده شود، تبلیغ شما دارای ارزش رتبه شماره 1 است. اینکه آیا تبلیغ شما در نتایج جستجو نشان داده می شود یا نه به ارزش رتبه تبلیغ شما بستگی دارد.

نوع کمپین – درک و انتخاب نوع کمپین مناسب اولین قدم برای اجرای تبلیغات موثر گوگل است. شما باید یک نوع کمپین را بر اساس هدف خاص خود انتخاب کنید، خواه سرنخ، فروش، ترافیک وب یا آگاهی از برند باشد. انواع مختلف کمپین از جمله کمپین های جستجو، کمپین های نمایشی و کمپین های خرید دارید.

نرخ کلیک – نرخ کلیک به شما بینشی در مورد عملکرد تبلیغات گوگل شما می دهد. به عنوان مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید که پس از 1000 بار نمایش، 50 کلیک ایجاد کند، نرخ کلیک شما 5 درصد خواهد بود.

نرخ تبدیل – تعداد کل تبدیل‌ها را در صفحه فرود خود در نظر بگیرید و آن را بر تعداد کل تعاملاتی که تبلیغ شما در یک دوره زمانی داشته است تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه فرود شما 50 تبدیل از 1000 تعامل داشته باشد، نرخ تبدیل شما 5٪ خواهد بود.

افزونه‌های تبلیغاتی – برنامه‌های افزودنی اطلاعات اضافی هستند که می‌توانید در متن آگهی خود بگنجانید، بنابراین متن خود را برای تبدیل بیشتر بهینه کنید. هنگامی که به طور موثر اجرا شود، می تواند نرخ کلیک را بهبود بخشد. برنامه های افزودنی در قالب های مختلفی مانند دکمه های تماس، جزئیات مکان و لینک های صفحه فرود ارائه می شوند.

کلمات کلیدی – کلمات کلیدی اساساً کلماتی هستند که تعیین می کنند کجا می خواهید تبلیغات شما نمایش داده شود. ضروری است که مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای دستیابی به مخاطبانی از طریق سئوکار باسواد نه بک لینک گذار انتخاب کنید که واقعاً به هر چیزی که می خواهید تبلیغ کنید علاقه مند هستند.

PPC شما کمپین های تبلیغاتی جستجو را برای هدایت ترافیک به صفحه فرود خود انجام می دهید. با تبلیغات جستجوی Pay Per Click، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند تا صفحه فرود یا وب سایت شما را بررسی کند، هزینه پرداخت می کنید.

امتیاز کیفیت – امتیاز کیفیت ارزشی است که بر اساس سطح تجربه ای که به کاربران ارائه می دهد به تبلیغات اختصاص می یابد. این اساساً ترکیبی از سه عامل، تجربه صفحه فرود، نرخ کلیک و ارتباط تبلیغات است.

قبل از اینکه وارد جنبه عملی این کار شوید، خوب است در مورد عملکرد گوگل ادز بیاموزید.

فصل 2: ​​راه اندازی حساب تبلیغاتی گوگل

با فرض اینکه شما کاملاً مبتدی هستید که در پلتفرم Google Ads وارد شدید، به شما نشان می‌دهیم چگونه حساب رایگان Google Ads خود را راه‌اندازی کنید و اولین کمپین خود را اجرا کنید.

در پایان این فصل، می‌دانید که چگونه حساب Google Ads را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

در ابتدا، بیایید سوال شماره یک آیا تبلیغات گوگل را انتخاب کنم یا کمپین هوشمند؟

این شاید رایج ترین سؤالی باشد که برای اولین بار کاربران Google Ads در همه جا با آن مواجه می شوند. می توانید حساب خود را در حالت کمپین هوشمند ایجاد کنید یا به حالت متخصص بروید. بنابراین به عنوان یک مبتدی که تازه وارد این پلتفرم شده است، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

آیا هر دو یک چیز هستند؟

کمپین هوشمند نسخه ساده شده گوگل ادز است که با هدف کمک به کاربرانی است که برای اولین بار استفاده می کنند. آن را به عنوان یک نسخه آرام از پلتفرم در نظر بگیرید که در آن گوگل بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد. این به طور انحصاری برای فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های تجارت الکترونیک طراحی شده است.

از آنجایی که Google Ads زمان زیادی را صرف می کند، Smart Campaign پلتفرمی مناسب برای مشاغل محلی است که دانش فنی کمی از نحوه عملکرد Google Ads ندارند.

با این حال، سادگی پلتفرم بخشی از مشکل آن است.

پس از مدتی، محدودیت های پلتفرم برای بهبود عملکرد تبلیغات را مشاهده خواهید کرد.

اینجاست که افراد برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته به Google Ads می‌روند تا بتوانند تبلیغات خود را به سطح بالاتری برسانند.

از هر بازاریاب با تجربه PPC بپرسید، آنها گواه برتری تبلیغات پیشرفته گوگل نسبت به کمپین های هوشمند اولیه هستند.

 ​​راه اندازی حساب تبلیغاتی گوگل

راهنمای گام به گام برای ایجاد اولین حساب تبلیغاتی گوگل

از تنظیم بودجه تبلیغات، کشف کلمات کلیدی مرتبط گرفته تا هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و ایجاد کپی تبلیغاتی جذاب، ما شما را گام به گام از طریق همه این موارد راهنمایی می کنیم.

اکنون، اگر حساب کاربری ندارید، به گوگل ادز بروید تا با ایمیل و آدرس سایت خود برای یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید.

اکنون طیف وسیعی از گزینه ها را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

سعی دارید از کمپین تبلیغاتی خود به چه چیزی برسید؟ سرنخ ها، ترافیک وب سایت، آگاهی از برند یا ارتقای برنامه. هدف شما هر کدام که ممکن است باشد، آن را از لیست بالا انتخاب کرده و روی ادامه کلیک کنید.

در مرحله بعد باید نوع کمپین را انتخاب کنید. آیا نمایش، جستجو، خرید و غیره خواهد بود؟ نوع کمپین را انتخاب کنید که با هدف کسب و کار شما مطابقت دارد و کلیک ها ادامه می یابد. اسکرین شات زیر را ببینید:

اکنون، به سادگی راه خاصی را که می خواهید از طریق آن به هدف برسید انتخاب کنید:

در مرحله بعد، کمپین خود را نام ببرید و شبکه ای را که می خواهید تبلیغات در آن نمایش داده شود، انتخاب کنید. از خود بپرسید که آیا شبکه جستجو خواهد بود یا شبکه نمایش؟

البته، هر دوی این گزینه ها در نوع خود منحصر به فرد هستند، بنابراین می توانید آنها را بر اساس اهداف تجاری خود امتحان کنید. به عنوان فردی که شروع به کار می کند، خوب است ابتدا شبکه جستجو را انتخاب کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است بخواهید برای اهداف مجدد در Display Network تبلیغ کنید. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

تبلیغات گوگل – تنظیمات کلی

آیا شما به طور خاص یک محصول یا خدمات را در محل خود می فروشید، به عنوان مثال، لیورپول؟ آن مکان خاص را انتخاب کنید. اگر محصولات خود را در سطح جهانی می فروشید، «همه کشورها و مناطق» را انتخاب کنید. زبان مورد نظر مخاطب هدف خود را انتخاب کنید.

تبلیغات گوگل – مخاطبان هدف

هنگام انتخاب مخاطبان هدف خود، مطمئن شوید که مکان های مربوطه را که می خواهید تبلیغ خود را در آن نشان دهید، انتخاب کنید. Google Ads ایده های زیادی برای مخاطبان هدف به شما می دهد که می توانید از آنها برای گسترش یا فیلتر کردن مخاطبان خود استفاده کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

تبلیغات گوگل – مدیر مخاطب

همیشه خوب است که با بودجه کم شروع کنید و سپس به سمت بالا بروید.

مبلغی را که می خواهید هر روز خرج کنید وارد کنید و نوع پیشنهادی را انتخاب کنید. (کلیک، تبدیل، برداشت و غیره) تصویر زیر را بررسی کنید:

تبلیغات گوگل – بودجه و مناقصه

در مرحله بعد، وقت آن است که پسوندهای تبلیغاتی خود را بنویسید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، هر یک از این افزونه‌ها، یعنی پسوندهای لینک سایت، افزونه‌های فراخوانی و افزونه‌های تماس واقعاً می‌توانند ارزش کلیک کردن کپی تبلیغات شما را بهبود بخشند.

تبلیغات گوگل – برنامه های افزودنی

اکنون گروه تبلیغاتی خود را نام ببرید. URL وب سایت خود و کلمات کلیدی شماره گیری مربوط به محصولات یا خدمات خود را که می خواهید تبلیغ کنید وارد کنید. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

تبلیغات گوگل – راه اندازی گروه های تبلیغاتی

صبر کن، تقریباً رسیده ایم. ما فقط باید سرفصل و توضیحات آگهی شما را بنویسیم. این حوزه ای است که به توجه و خلاقیت شما نیاز دارد. اسکرین شات زیر را ببینید:

تبلیغات گوگل – ایجاد کپی تبلیغات

حتماً فصل ما را در مورد «ایجاد کپی تبلیغاتی قدرتمند» بخوانید تا خلاقیت خود را به جریان بیندازید و یاد بگیرید که چگونه به طور مؤثر بنویسید.

فصل 3: چگونه برای اولین کمپین تبلیغاتی خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

برای اینکه تبلیغات گوگل کار کند، باید از مرتبط ترین کلمات کلیدی استفاده کنید که در بین مخاطبان شما طنین انداز شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کفش‌ها را به صورت آنلاین بفروشید، به کلمات کلیدی هدفی نیاز دارید که مردم هنگام جستجوی آنلاین کفش از آنها استفاده کنند.

ایده بزرگ این است که کلمه کلیدی مناسب را برای کمپین تبلیغاتی خود بیابید بدون اینکه لزوماً در بودجه خود ضربه ای وارد کنید. با این حال، این دقیقاً یک کار نیست، به خصوص با توجه به رقابت همتایان تبلیغاتی که احتمالاً بالاتر از شما پیشنهاد می دهند.

ما بایدها و نبایدها را در تحقیق کلمات کلیدی به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید کمپین خود را به روش درست شروع کنید.

نحوه استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای اولین کمپین خود، لازم نیست برای انجام کار به شخص ثالث بروید.

برنامه ریز کلمات کلیدی خود گوگل به شما کمک می کند تا به طور موثر تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

این ابزار تحقیق کلمات کلیدی با کاربرد آسان، طیف متنوعی از ایده‌های کلیدواژه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر تا به حال تحقیقی در مورد کلمات کلیدی انجام نداده اید، به شما نشان خواهیم داد که چگونه شروع کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

نحوه استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی

اکنون به سادگی کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید و ابزار مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را برای کار به شما می آورد. این روشی است که Google Ad به شما کمک می‌کند کشف کنید چه چیزی برای شما مناسب است.

برنامه ریز کلمات کلیدی – کلمات کلیدی جدید را کشف کنید

پس از کلیک بر روی enter، لیست طولانی از کلمات کلیدی نزدیک به هم به شما تحویل داده می شود. این فهرست ممکن است بزرگ به نظر برسد و ممکن است در ابتدا آن را کمی بیش از حد طاقت فرسا بیابید. هدف شما این است که در لیست جستجو کنید و مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای کمپین تبلیغاتی خود کشف کنید.

همچنین می‌خواهید دو ستون سمت راست بالای صفحه خود، یعنی قیمت بالای صفحه (محدوده پایین) و قیمت بالای صفحه (محدوده بالا) را زیر نظر داشته باشید. به اسکرین شات زیر نگاه کنید:

تبلیغات گوگل – کلمات کلیدی

این دو معیار دقیقاً به شما می‌گویند که برای نمایش در بالای صفحه اول یا پایین صفحه اول به چه مقدار پول نیاز دارید. زمانی که تازه شروع به کار می کنید، این ارقام به شما کمک می کند تا بفهمید که اجرای موثر تبلیغات شما چقدر هزینه دارد.

اگر می خواهید تبلیغات شما در جایگاه اول نمایش داده شود، باید به “پیشنهاد بالای صفحه” توجه کنید.

کلمه کلیدی خود را بر اساس حجم جستجوی ماهانه و سطح رقابت خاص انتخاب کنید.

شما باید ترکیبی عالی از کلمات کلیدی با حجم بالا و کم جستجو داشته باشید تا بهترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی گوگل خود ببرید.

کلمات کلیدی خود را به قیف های مختلف طبقه بندی کنید

اگر کلمات کلیدی خود را با توجه به اهداف خاصی در یک قیف قرار دهید، می توانید آنها را در ارتباط با هدف بازاریابی آنها مشاهده کنید. این یعنی چی؟

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

در زیر انواع مختلفی از کلمات کلیدی مورد استفاده برای محصولات Playstation در 3 مرحله قیف وجود دارد:

برترین کلمات کلیدی قیف برای پلی استیشن

  • بررسی های پلی استیشن
  • کدام پلی استیشن بهتر است
  • پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2

کلمات کلیدی قیف سطح متوسط ​​برای پلی استیشن

  • تخفیف پلی استیشن
  • فروش پلی استیشن
  • بهترین فروشگاه برای خرید پلی استیشن

کلمات کلیدی با قیف پایین برای پلی استیشن

  • پلی استیشن بخر
  • پلی استیشن 3 را از کجا بخریم

کلمات کلیدی که در پایین این قیف قرار دارند در مقایسه با کلمات کلیدی موجود در قیف های سطح بالا و میانی آماده تبدیل هستند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی مانند “بازبینی Playstation” و “Playstation discounts” هنوز دقیقاً برای تبدیل آماده نیستند.

شایان ذکر است که کلمات کلیدی در پایین قیف باعث افزایش تبدیل صفحه فرود می‌شوند و نیاز به هدف‌گیری مجدد مخاطبان را از بین می‌برند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی، مطمئن شوید که آنها با اهداف تجاری شما همسو هستند.

این سوالات ساده را از خود بپرسید:

  1. با این کمپین به دنبال چه چیزی هستید؟
  2. آیا این کمپین قرار است باعث فروش شود؟
  3. آیا در حال ایجاد آگاهی از برند هستید تا بتوانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید؟

سعی کنید قبل از اینکه هر کلمه کلیدی را در کمپین خود قرار دهید، در مورد هدف جستجو در پشت هر کلمه بیشتر بدانید.

به یاد داشته باشید، اگر می خواهید پلی استیشن بیشتری بفروشید، باید کلمات کلیدی را در قیف پایینی هدف قرار دهید.

اگر هدف شما این است که مردم را در مورد محصول خود آموزش دهید، در هر صورت از کلمات کلیدی بالای قیف استفاده کنید.

هنگامی که به درک مناسبی از کلمات کلیدی دست یافتید، می توانید دانش صنعت خود را با تجزیه و تحلیل رقبای خود گسترش دهید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از تکنیک های تبلیغاتی رقبای خود به نفع خود جاسوسی کنید.

کلمات کلیدی خود را به قیف های مختلف طبقه بندی کنید

استفاده از SEranking برای جاسوسی از تبلیغات رقبا

امیدواریم برنامه ریز کلمات کلیدی پایه و اساس همه انواع تحقیقات را ایجاد کرده باشد. آیا می دانید چه چیزی حتی بهتر است؟ جاسوسی از رقبا و مهندسی معکوس تاکتیک های آنها. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، کافی است یک جستجوی اساسی در گوگل در مورد کلمات کلیدی که با استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی پیدا کرده‌اید، انجام دهید. اسکرین شات زیر را ببینید:

احتمالاً می‌توانید شرکت‌های مختلفی را ببینید که برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رقابت می‌کنند و مناقصه می‌کنند. شما به احتمال زیاد به رقبای خود نگاه می کنید که باید از آنها یاد بگیرید. ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای استفاده از تکنیک‌های Google Ads استفاده کنید و بفهمید که چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها تیک بزنند.

رتبه‌بندی SE ابزار قدرتمندی است که اکثر تبلیغ‌کنندگان از آن برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تبلیغات ایجاد شده و مدیریت شده توسط رقبا در گذشته استفاده می‌کنند. شما همچنین معیارهای کلیدی عملکرد را دریافت می کنید تا به شما کمک کند ببینید کدام کلمات کلیدی برای آنها بهترین کارایی را دارند و چگونه. این باید به شما یک ایده واضح در مورد اینکه روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید و چقدر هزینه کنید به شما بدهد. اسکرین شات زیر را ببینید:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایت رقیب خود را وارد کنید. در مرحله بعد، نسخه هایی از تبلیغات رقیب شما را نشان می دهد که معیارهایی مانند موقعیت و پوشش تبلیغات را در اختیار شما قرار می دهد. از این داده ها به عنوان نقطه شروعی برای یافتن کلمات کلیدی و CTAهایی استفاده کنید که می توانید در تبلیغات خود بگنجانید. این به شما کمک می کند عملکرد تبلیغ خود را بهبود بخشید و حدس و گمان را برای شما حذف می کند.

مناقصه را با شرایط مارک خود شروع کنید

این قسمت برای بسیاری از افراد کمی گیج کننده در تبلیغات گوگل است و ممکن است بر اساس افرادی که می پرسید پاسخ های متفاوتی از افراد مختلف دریافت کنید. در اصل، کلمات کلیدی مارک دار آنهایی هستند که نام برند شما در آنها وجود دارد.

ممکن است موارد زیادی را دیده باشید که در آن برندهایی مانند آدیداس و سونی تبلیغاتی را برای نام تجاری خود اجرا می کنند. اسکرین شات زیر را ببینید:

تبلیغات مارک دار

ممکن است تعجب کنید، چرا آنها می خواهند برای کلمات کلیدی تبلیغاتی اجرا کنند که از قبل به صورت ارگانیک رتبه بندی شده اند؟ خوب، در واقع چیزهای بیشتری از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید.

به سادگی در مورد هر برندی که می شناسید یک تحقیق خاص با نام تجاری انجام دهید. خواهید دید که رقبای آنها در حال نفس کشیدن از گردن خود هستند تا سرنخ های بالقوه را از آنها دور کنند. اینجاست که اجرای تبلیغات برای عبارات برند می تواند به آنها کمک کند.

بهترین بخش در مورد این اصطلاحات مارک این است که بسیار ارزان هستند. همچنین، از آنجایی که عبارات برند شما مستقیماً به وب سایت شما مرتبط هستند، نباید مشکلی برای کسب نمره کیفیت مناسب برای تبلیغات خود داشته باشید.

بسیار خوب، اکنون که می دانید چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، بیایید به چند روش برای بهبود مهارت های کپی رایتینگ گوگل ادز خود نگاه کنیم.

استفاده از SEranking برای جاسوسی از تبلیغات رقبا

فصل 4: راه اندازی گروه های تبلیغاتی و نوشتن کپی تبلیغات

تنظیم Google Ads Group فرآیندی زمان‌بر است که توجه شما را می‌طلبد. معیارهای مختلف عملکرد از جمله CTR و امتیاز کیفیت با نحوه تنظیم گروه تبلیغات خود و نوشتن نسخه تبلیغاتی خود تعیین می شود.

اگر تبلیغات شما به طور سیستماتیک تنظیم و نگهداری نشود، مدیریت آنها ممکن است دشوار شود. در حال حاضر، ایجاد کپی تبلیغات گوگل یک هنر خاص خود است، به خصوص با توجه به محدودیت های کاراکتر.

همه چیز برای کسی که در زمینه تبلیغات کپی رایتینگ تازه کار است می تواند بسیار مشکل باشد.

نگران نباش!

در این فصل، مراحل گام به گام راه اندازی اولین گروه تبلیغاتی و نوشتن نسخه تبلیغاتی قدرتمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

ایجاد یک گروه تبلیغاتی تک کلمه کلیدی

اکثر افراد تازه کار گوگل ادز با این اشتباه شروع می کنند، به دلیل توصیه گوگل ادز برای شروع گروه تبلیغاتی خود با 10 تا 20 کلمه کلیدی. در حال حاضر، به عنوان کسی که به تازگی پاهای خود را در پلتفرم تبلیغات پیدا کرده است، می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد.

حالا این دقیقا چه اشکالی دارد؟ خوب، برای مبتدیان، این برخلاف هدف ایجاد یک گروه تبلیغاتی است. این ویژگی است. پر کردن گروه تبلیغاتی خود با کلمات کلیدی بیش از حد می تواند واقعاً ویژگی گروه تبلیغاتی را از بین ببرد و کمپین شما را بی اثر کند.

با گنجاندن چندین کلمه کلیدی مشابه در گروه تبلیغاتی خود، کمپین شما به مکان هایی می رود که نمی خواهید.

به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال کفش دویدن می‌گردد، احتمالاً نمی‌خواهد یک آگهی متنی درباره کفش‌های کوهنوردی ببیند. هر چقدر هم که این دو کلمه کلیدی در زندگی واقعی به هم مرتبط باشند، دلیلی وجود ندارد که آنها را در گروه تبلیغاتی خود قرار دهید. کلمات کلیدی را تا زمانی که ارتباط نزدیکی با هم ندارند و هدف جستجوی خاصی را ارائه می دهند، وارد نکنید.

بنابراین، چگونه حداکثر تعامل را برای گروه های تبلیغاتی تضمین می کنید؟

خوب، شما نمی توانید با یک گروه تبلیغاتی یک کلمه کلیدی اشتباه کنید. اساساً گروه های تبلیغاتی را ساده می کند و به شما کمک می کند تا ویژگی آنها را حفظ کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

ایجاد کپی آگهی

مانند تصویر بالا، یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و از انواع مختلف مطابقت روی آن استفاده کنید.

کلمه کلیدی تعدیل کننده تطابق گسترده – +سئو +شرکت +تهران

کلمه کلیدی تطبیق عبارت – (آژانس سئو تهران )

کلمه کلیدی تطبیق دقیق – [آژانس سئو تهران]

اگر در مورد استفاده از سه نوع تطبیق در گروه تبلیغات خود مطمئن نیستید، فقط از یک نوع مطابقت شروع کنید.

البته این موضوع را به شما واگذار می کنیم زیرا تکنیک ها برای افراد مختلف متفاوت عمل می کنند. اما ایده این است که با گزینه‌های مختلف آزمایش کنید و به آنچه برای شما بهترین کار است راضی باشید. گاهی اوقات، این سه مسابقه می توانند با هم ترکیب شوند و نتایج مورد نظر را ارائه دهند.

نحوه نوشتن کپی تبلیغات گوگل

نوشتن تبلیغات در گوگل ادز فرآیندی خسته کننده است. شما محدودیت های شخصیتی دارید و نوشتن هر چیزی که در یک محدودیت کوتاه قانع کننده باشد تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل، اکثر مردم یک آگهی می نویسند و سپس ادامه می دهند. پس از همه، تنها چیزی که نیاز دارید یک تبلیغ عالی است، درست است؟ من آرزو می کنم.

در حین نوشتن نسخه تبلیغاتی، اغلب خود را درگیر می‌بینید که در تلاش برای رسیدن به چیزی چشم‌گیر هستید. علاوه بر این، باید با محدودیت کاراکتر کنار بیایید. این تقریباً همیشه منجر به نوشتن یک نسخه تبلیغاتی توسط افراد می شود. خوب، بیایید ببینیم گوگل در مورد آن چه می گوید.

گوگل پیشنهاد داده است که برای اینکه یک گروه تبلیغاتی به طور موثر اجرا شود، باید حداقل 3 تبلیغ ایجاد کنید.

اکنون ممکن است بپرسید که چرا برای یک گروه تبلیغاتی به تبلیغات متعدد نیاز دارید. خوب، شما به تبلیغات متعدد نیاز دارید زیرا یک گروه تبلیغاتی تبلیغات شما را می چرخاند و تبلیغی را که عملکرد خوبی دارد نمایش می دهد.

می توانید این ویژگی را به عنوان قابلیت تست A/B داخلی خود گوگل ادز در نظر بگیرید. بر اساس معیارهای مختلف، می توانید تبلیغات خود را همانطور که می خواهید تغییر دهید. فرض کنید اولین نسخه تبلیغاتی شما 10٪ CTR ایجاد کرده است، خوب، با استفاده از بینش تبلیغات جدید می توانید CTR را بیشتر بهبود ببخشید. این یک تکنیک اثبات شده برای ایجاد بهترین نتایج از تبلیغات شما و ایجاد تبلیغات با کارایی بالا در طولانی مدت است.

در اینجا مجموعه ای از ویژگی هایی است که باید هنگام ایجاد نسخه تبلیغاتی خود از آنها آگاه باشید:

  • نشانی اینترنتی نهایی: صفحه فرودی که وقتی افراد روی تبلیغات شما کلیک می کنند به آنجا هدایت می شوند.
  • عنوان 1: فیلد عنوان اول
  • عنوان 2: فیلد عنوان دوم
  • مسیر نمایش: نحوه نمایش URL خود را برای جستجوگران سفارشی کنید (15 نویسه)
  • توضیحات: آنچه را که می خواهید تبلیغ کنید (80 نویسه) توضیح دهید

ساده نگه داشتن کارها کلید نوشتن یک نسخه تبلیغاتی با تبدیل بالا است.

این کاملاً حیاتی است که کلمات کلیدی را در متن تبلیغ خود بگنجانید زیرا باعث می شود تبلیغات شما مرتبط تر به نظر برسد. اسکرین شات زیر را ببینید:

  • بهینه سازی کپی تبلیغات
  • مزایا یک راه عالی برای ترغیب کاربران به خواندن و کلیک کردن هستند.
  • نشان دادن مزایا به جستجوگران راهی عالی برای متقاعد کردن آنها به انجام یک اقدام سودآور در صفحه فرود شما است.

تغییراتی در فراخوان اقدام و مزایای خود ایجاد کنید تا بفهمید چه چیزی با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود. اسکرین شات زیر را ببینید:

انواع مختلف مزایا یا تخفیف ها را آزمایش کنید. هنگامی که ساخت تبلیغات خود را تمام کردید، می توانید شروع به اضافه کردن پسوندهای تبلیغاتی برای بهبود CTR کنید.

افزودن برنامه های افزودنی به تبلیغات شما

یک مطالعه رسمی از گوگل نشان داد که افزودن پسوند تبلیغات، CTR را 10 تا 20 درصد افزایش می دهد. وقتی این تبلیغات به درستی اجرا شوند، مطمئناً می توانند با ارائه گزینه های مختلفی که جستجوگران می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، عملکرد تبلیغ شما را بهبود بخشند. با نمایش پیوندهای اضافی افزونه، این فرصت را خواهید داشت که حتی با کسانی که در ابتدا علاقه خاصی به تبلیغ شما نداشتند، دوباره درگیر شوید.

افزونه های تبلیغاتی در قالب های مختلفی ارائه می شوند و برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می شوند. اسکرین شات های زیر را ببینید:

اکنون اجازه دهید به چند افزونه رایج ارائه شده توسط مشاغل نگاه کنیم:

  1. افزونه های مکان: از این افزونه برای نمایش آدرس کسب و کار شما استفاده می شود. از این نوع برای ایجاد رونق در فروشگاه شما استفاده می شود.
  2. Callouts: از این افزونه برای اضافه کردن متون مانند کوپن، پیشنهادات تخفیف و CTA استفاده کنید.
  3. تماس ها: شماره تلفن خود را برای برقراری تماس های تلفنی مستقیم نمایش دهید
  4. پیام: این برنامه افزودنی به کاربران امکان می دهد از طریق تبلیغات برای شما پیام متنی ارسال کنند
  5. پیوندهای سایت: پیوندهایی را به سایر صفحات وب سایت خود وارد کنید
  6. قیمت: قیمت محصول یا خدمات خود را در آگهی نمایش دهید
  7. اپلیکیشن: اگر اپلیکیشنی برای دانلود دارید، آن را در اینجا قرار دهید.

نکته برتر: افزونه مرور یک گزینه قدرتمند است که می توانید از آن برای نمایش رتبه بندی بررسی محصول یا خدمات خود استفاده کنید. این می تواند به عنوان یک اثبات اجتماعی عالی عمل کند و اعتبار آنچه را که تبلیغ می کنید افزایش دهد. اسکرین شات زیر را ببینید:

هنگامی که نسخه تبلیغاتی را نوشتید و پسوندهای مناسب را اضافه کردید، می‌توانید ذخیره را بزنید و آن را به صورت زنده اجرا کنید.

فصل 5: راهنمای مناقصه Google Ads

انتخاب استراتژی مناسب برای مناقصه می تواند کمپین تبلیغاتی شما را ایجاد یا شکست دهد. از بهبود امتیاز کیفی شما گرفته تا کاهش هزینه تبلیغات و افزایش نرخ تعامل، استراتژی مناقصه نقش مهمی در درست کردن کارها دارد.

گوگل گزینه های پیشنهادی متعددی را ارائه می دهد که شما بر اساس هدف خاص خود انتخاب می کنید، خواه افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد فروش یا ایجاد آگاهی از برند باشد. بیشتر گزینه‌های پیشنهادی متداول بر اساس ویژگی‌های هزینه به ازای هر کلیک انجام می‌شوند و بر روی ایجاد کلیک‌های بیشتر برای تبلیغات Google شما تمرکز می‌کنند.

  1. مناقصه خودکار
  2. مناقصه دستی

اگر تبلیغ‌کنندگان از شرکت خارج شوند و هزینه‌ها کاهش یابد، پیشنهاد شما بر این اساس تنظیم می‌شود تا کلیک‌های بیشتری ایجاد شود.

  • مناقصه خودکار

تماماً در مورد حذف کارها از تبلیغ کنندگان است. درست است که گوگل کار حدس زدن را برای شما انجام خواهد داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بودجه روزانه تنظیم کنید و Google بر اساس معیارهای بازاریابی تغییراتی در قیمت پیشنهادی شما به ازای هر کلیک ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر تبلیغ‌کنندگان رقیب خود را از رقابت تبلیغات خارج کنند، سیستم مناقصه خودکار کار را به دست می‌گیرد تا به شما کمک کند کلیک‌های بیشتری ایجاد کنید.

بله، گزینه مناقصه دستی می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند، به خصوص اگر حساب کاربری بزرگی را مدیریت می کنید.

  • مناقصه دستی

همانطور که عنوان نشان می دهد، گزینه مناقصه دستی به شما کنترل بیشتری بر بازی پیشنهادی خود می دهد. در سطح گروه یا در سطح کلمه کلیدی، پیشنهادات خود را اصلاح کنید. مهمتر از آن، پیشنهادات را برای تبلیغات با کارایی بالا انتخاب کنید و تبلیغاتی را که عملکرد ضعیفی دارند کاهش دهید. می‌توانید با استفاده از انواع تطبیق‌هایی که واقعاً کار می‌کنند، قیمت‌ها را برای مجموعه‌های خاصی از کلمات کلیدی انتخاب کنید. البته، مناقصه دستی شما را با تجربه عملی لازم برای رسیدگی به تکنیک های مناقصه پیچیده تر مجهز می کند. با این حال، با چند برابر شدن کمپین های تبلیغاتی و رشد حساب تبلیغاتی شما، مناقصه دستی پیچیده تر می شود.

چگونه مناقصه مناسب را برای کمپین خود انتخاب کنید

پس از راه اندازی کمپین جدید خود، با این سوال مواجه می شوید:

مناقصه خودکار یا مناقصه دستی؟

اکنون، بیشتر مبتدیان تمایل دارند خودکار را انتخاب کنند، زیرا ترجیح می دهند Google Ads کار را برای آنها انجام دهد. از این گذشته، چه کسی در ذهن درست خود می خواهد وقت خود را صرف مدیریت پیشنهادات برای کمپین های مختلف کند؟ درست؟

با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. هر چقدر هم که در ظاهر بی ضرر به نظر برسد، دادن کنترل رایگان به تبلیغات Google بر هزینه تبلیغات شما می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد.

ناراحت نباش!

ما شما را از طریق طیف وسیعی از استراتژی‌های مناقصه راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید یکی از بهترین گزینه‌ها را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

هزینه هدف در هر اکتساب

اگر بهینه سازی برای تبدیل هدف نهایی شماست، هزینه هدف برای هر کسب می تواند استراتژی پیشنهادی شما باشد. استراتژی مناقصه می تواند تبدیل را با هزینه اکتساب خاصی ایجاد کند. این در واقع یک گزینه مناقصه خودکار است که در آن تبلیغات Google پیشنهادات کمپین شما را بر اساس هزینه خاصی برای هر خرید مدیریت می کند. اکنون، اگر نتوانید CPA انگشت خود را کاملاً قرار دهید، این گزینه می تواند گیج کننده باشد. این اساساً مقدار پولی است که شما مایلید برای یک تبدیل بپردازید.

به عنوان مثال، اگر محصول یا خدماتی را به قیمت 30 هزار تومان می فروشید، نمی خواهید CPA خود را 70 هزار تومان تعیین کنید. این واقعاً هدف از اجرای یک کمپین را نادیده می‌گیرد، زیرا شما هیچ سودی از خرید به دست نمی‌آورید. هنگام تنظیم تبلیغ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که CPA هدف خود را تنظیم کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

تبدیل های خود را به حداکثر برسانید

به حداکثر رساندن تبدیل شاید ساده ترین استراتژی پیشنهادی ارائه شده توسط Google Ads باشد. بر اساس بودجه روزانه شما، Google قیمت پیشنهادی شما را مدیریت می کند تا به شما در ایجاد حداکثر تبدیل کمک کند. اگر 100 یورو برای کمپین خود در نظر گرفته‌اید، گوگل آن را برای یافتن بیشترین میزان تبدیل صرف می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک تبدیل برای شما 100 پوند هزینه داشته باشد، Google برای آن پیشنهاد قیمت نمی دهد، زیرا به وضوح خارج از محدوده بودجه تعیین شده شما قرار دارد. با این حال، قبل از ادامه این استراتژی مناقصه، مطمئن شوید که مقدار کافی برای تبلیغات Google را برای کار با آن تنظیم کرده اید. اسکرین شات زیر:

نکته اصلی: هنگامی که کمپین به پایان می رسد، بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید تا ببینید آیا این استراتژی پیشنهادی واقعاً نرخ تبدیل را با نرخ سودآوری به ارمغان می آورد یا خیر.

به حداکثر رساندن ارزش تبدیل

Google این استراتژی پیشنهاد قیمت را در سال 2019 به پلتفرم تبلیغات معرفی کرد. استراتژی حداکثر تبدیل ارزش تبدیل برای بهبود بازده کل هزینه تبلیغات شما به کار گرفته شده است. الگوریتم گوگل کنترل کارها را به دست می گیرد و از هزینه تبلیغات شما بهترین بهره را می برد. اسکرین شات زیر:

افزایش هزینه به ازای هر کلیک

استراتژی افزایش هزینه به ازای کلیک به شما امکان می دهد از بهترین های هر دو دنیا لذت ببرید، زیرا پیشنهاد قیمت دستی و هوشمند را ترکیب می کند. هنگامی که CPC را برای کمپین تبلیغاتی خود تنظیم کردید، الگوریتم تبلیغات گوگل آن را برای شما بهینه می کند. شما به گوگل این کنترل را می‌دهید که نرخ‌های پیشنهادی شما را بر اساس امکان تبدیل تغییر دهد. اگر یک عبارت جستجو بیش از حد رقابتی و CPC بسیار بالا باشد، تبلیغات گوگل قیمت پیشنهادی شما را متناسب با آن کاهش می دهد. می‌توانید از این استراتژی قیمت‌گذاری در شبکه جستجو و نمایش استفاده کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

به حداکثر رساندن کلیک ها

این یکی دیگر از استراتژی های مناقصه خودکار است که بر اساس بودجه روزانه شما تنظیم شده است. هدف آن ایجاد بیشترین تعداد کلیک ممکن با بودجه روزانه شما است. این ممکن است برای کسانی که می‌خواهند منحصراً روی تبدیل‌ها تمرکز کنند، گزینه ایده‌آل نباشد، زیرا واقعاً ارتباط کلیک‌ها را در نظر نمی‌گیرد. به حداکثر رساندن کلیک ها بیشتر توسط تبلیغ کنندگانی که با بودجه محدود کار می کنند ترجیح داده می شود. اسکرین شات زیر را ببینید:

مناقصه CPC دستی

اگر شما فردی هستید که در مورد نحوه مدیریت هزینه های تبلیغات خود اهمیت خاصی دارید، پیشنهاد قیمت CPC دستی ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. البته با کنترل بیشتر بر استراتژی پیشنهاد، توجه زیادی به جزئیات می شود، به این معنی که زمان زیادی را صرف مدیریت آگهی خود خواهید کرد. اگر جنبه های فنی تبلیغات گوگل را نمی دانید، ممکن است بهترین گزینه نباشد.

این استراتژی است که در آن شما به تنهایی پیشنهادهایی را برای کمپین ها یا کلمات کلیدی تعیین می کنید. شما یک بررسی دستی از عبارات جستجو انجام می دهید و آنهایی را که عملکرد بهتری داشتند انتخاب می کنید. شما همچنین آزادی افزایش یا کاهش بودجه را در سطح کمپین خواهید داشت.

به عنوان مثال، اگر کمپینی متشکل از چندین گروه تبلیغاتی و کلمات کلیدی را اجرا می کنید، انتخاب CPC دستی به معنای کار زیادی است. توجه داشته باشید، اگر در مورد کاری که انجام می‌دهید کاملاً مطمئن نیستید، ممکن است با شانس بسیار کمی برای تبدیل، پول خود را روی کلیک‌ها هدر دهید.

اکنون، گوگل به‌طور پیش‌فرض گزینه Enhanced CPC را علامت‌گذاری می‌کند، به این معنی که برای شروع استفاده از CPC دستی، باید علامت آن را بردارید.

هنگام تنظیم آن، ممکن است هشداری دریافت کنید که نشان می دهد تبلیغ شما ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشد. با این حال، اگر بودجه شما کم است، این ممکن است قدم درستی به جلو باشد. اسکرین شات زیر را ببینید:

هزینه در هزار نمایش

این استراتژی مناقصه بر اساس تعداد بازدیدهایی است که تبلیغ شما ایجاد می کند. این گزینه مناقصه فقط برای Display Network و YouTube در دسترس است.

مناقصه هزینه در هر نمایش

این یک استراتژی مناقصه است که برای اجرای کمپین های آگاهی از برند انتخاب شده است. درست مانند مناقصه هزینه به ازای نمایش، این استراتژی منحصراً برای تبلیغات شبکه نمایش و YouTube استفاده می شود. با استفاده از این استراتژی مناقصه می توانید حداکثر هزینه خود را بر روی 1000 نمایش تعیین کنید. در مورد تبلیغات یوتیوب، هر بار که ۲ ثانیه از یک تبلیغ ویدیویی در پلتفرم پخش می‌شود، هزینه نمایش دریافت می‌کنید.

نحوه انتخاب بین مناقصه دستی و مناقصه هوشمند

آیا برای دستیابی به هدف بازاریابی خاص خود باید به Google در مناقصه خودکار اعتماد کنید یا تبلیغات را به صورت دستی مدیریت کنید؟ در حال حاضر، تبلیغات گوگل راه حل یکسانی برای تبلیغ کنندگان ارائه نمی دهد. انتخاب نوع مناقصه شما تحت تأثیر این عوامل خواهد بود:

  • کیفیت داده های تبدیلی که جمع آوری کرده اید
  • داده های ترافیک و تبدیل از کمپین شما

گزینه‌های پیشنهاد قیمت هوشمند Google به معیارهای تبدیل خاص بستگی دارد. بنابراین، ضروری است که ردیابی تبدیل را به طور موثر تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر به طور تصادفی برچسب های تبدیل را در صفحات نامرتبط اعمال کنید، واقعاً می تواند ردیابی شما را مختل کند. در واقع، این می تواند منجر به هدر دادن هزاران پول شود.

نکته برتر: از آنجایی که به راحتی می توان تحت تأثیر انواع تکنیک های مناقصه قرار گرفت، ما یک نکته اتوماسیون آسان را برای شما آورده ایم تا کمپین های تبلیغاتی خود را مقیاس بندی کنید.

قوانین اتوماسیون مناقصه را برای مدیریت مؤثر تنظیم کنید

همه ما آرزو می کنیم که ابزار ساده تری برای حذف نظارت مداوم و حدس زدن از کمپین تبلیغات Google وجود داشته باشد. در واقع، گوگل ابزارهای اتوماسیون فوق‌العاده‌ای را برای کمک به شما در دستیابی به آن ارائه می‌کند. این سری از نکات را دنبال کنید تا کمپین تبلیغاتی خود را بدون نیاز به صرف تمام روز خودکار کنید. اسکرین شات زیر را ببینید:

تبلیغات گوگل – قوانین مدیریت مناقصه

چگونه دوست دارید هر بار که CPC شما از کنترل خارج می شود به شما اطلاع داده شود؟ اتوماسیون این امکان را به شما می دهد. در مورد زمانی که CPA شما رو به اتمام است و می خواهید قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید چطور؟ شما به سادگی می توانید از قوانین تبلیغات گوگل برای خودکار کردن قیمت پیشنهادی خود استفاده کنید.

طبق قاعده کلی، اگر تبلیغ شما با ارزش بالایی تبدیل می شود، باید بودجه روزانه خود را افزایش دهید. در اینجا نحوه ایجاد یک قانون و شروع به کار آمده است. روی نماد آبی رنگ پلاس کلیک کنید. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – ایجاد قوانین برای مناقصه

یک نام برای کمپین خود ایجاد کنید. کمپینی را که می خواهید خودکار کنید انتخاب کنید و اقدام را تنظیم کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید بودجه را افزایش دهید و حداکثر محدودیتی را که راحت کار می کنید حفظ کنید. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – قوانین مناقصه تنظیم بودجه

در مرحله بعد باید یک شرط تعیین کنید. شما می خواهید هزینه تبدیل کمتر از X باشد. حالا روی تبدیل ها کلیک کنید و سپس روی منو. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – شرط قانون مناقصه

اکنون مقداری تعیین می کنید که ارزش تبدیل خوبی برای کمپین شما ارائه می دهد.

قبل از اینکه روی ذخیره کلیک کنید، باید اقدام، محدودیت کمپین و هزینه تبدیل را تنظیم کنید.

فصل 6: چگونه صفحه فرود خود را بهینه کنید

صفحه فرود بخشی جدایی ناپذیر از کمپین تبلیغاتی شماست. یک صفحه فرود می تواند مستقیماً بر نمره کیفیت کمپین تبلیغاتی شما تأثیر بگذارد که به نوبه خود می تواند بر عملکرد کلی کمپین شما تأثیر بگذارد. یک صفحه فرود به طور قابل توجهی با یک صفحه اصلی سایت معمولی متفاوت است، زیرا صفحه اول با دو هدف خاص طراحی شده است:

  • برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای انجام اقدامات سودآور در صفحه فرود
  • برای جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان
  • صفحات فرود باید از نظر سبک و فرم ساده باشند.

بیشتر صفحات فرود به جزئیاتی که برای انجام عملکرد مورد نظر کاربر ضروری است، حذف می شوند.

ما بهترین روش‌های به کار گرفته شده توسط متخصصان را برای ایجاد صفحات فرود با تبدیل بالا به شما نشان خواهیم داد. در پایان این فصل، یاد خواهید گرفت که نه تنها یک صفحه فرود بسازید، بلکه آن را برای بهترین نتایج بهینه سازی کنید.

قبل از اینکه بیشتر در مورد این موضوع بیاموزید، در اینجا یک صفحه فرود ساده و بی معنی به نظر می رسد: تصویر زیر:

شاید بپرسید صفحه فرود بالا چه ویژگی خاصی دارد. خوب، برای یک چیز، هیچ عنصر منحرف کننده ای مانند پیوندهای اضافی و ناوبری ندارد. بلکه فقط یک صفحه فرود قدیمی خوب با CTA موثر است.

بهترین روش های صفحه فرود برای تبلیغات گوگل

پیام منطبق در تبلیغات و صفحه فرود

فرض کنید با مشاهده تخفیف ویژه در نسخه، روی یک تبلیغ کلیک کرده اید، سپس وقتی از صفحه فرود بازدید می کنید، هیچ جایی از پیشنهاد خاص ذکر نشده است. این واقعا شما را ناامید می کند، نه؟ خوب، تصور کنید که چه معنایی برای گوگل خواهد داشت. این قطع ارتباط بین کپی آگهی شما و محتوای صفحه فرود، سیگنال های بد کاربر را به Google ارسال می کند و در نتیجه امتیاز کیفیت پایینی برای تبلیغات شما ایجاد می کند.

این اشتباه ناشی از درک ضعیف از نحوه عملکرد کلمات کلیدی است. هنگامی که کاربران یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می کنند، با سطح مشخصی از انتظار جستجو می کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی به دنبال کلمه کلیدی “راهنمای بازاریابی ایمیلی” باشد، به یک راهنما برای کمک به او در ابتکار بازاریابی ایمیلی نیاز دارد، نه یک آژانس بازاریابی برای راه اندازی کمپین خود. آیا می بینید که به چه چیزی رسیده ایم؟

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت نگاه کردن به صفحه فرود از دیدگاه کاربران تأکید کنیم.

ایده این است که دقیقاً مانند نسخه تبلیغاتی، یک پیشنهاد منطبق در مقصد خود ارائه دهید.

این یک ایده وحشتناک است که کاربران را فریب دهید تا از صفحه شما بازدید کنند، فقط به آنها چیزی را ارائه دهید که هرگز درخواست نکرده اند.

در اینجا نمونه ای از پیام منطبق آمده است:

در کپی آگهی زیر می توانید “50% طراحی وب دندانپزشک” را مشاهده کنید.

پیام منطبق در تبلیغات و صفحه فرود

در اینجا نحوه ذکر مجدد آن در صفحه فرود آمده است

تطبیق کپی آگهی و صفحه فرود

اثبات اجتماعی خود را در صفحه فرود نشان دهید

اثبات اجتماعی اساساً تعداد دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی، خرید گواهی‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها یا توییت‌هایی است که برند شما دارد. شما باید اینها را در جایی برجسته در صفحه فرود خود نشان دهید. تحقیقات انجام شده توسط Hubspot نشان داد، “71٪ از Millennials بر اساس توصیه ای که آنلاین پیدا می کنند، آنلاین خرید می کنند”.

اکنون اگر در رسانه‌های اجتماعی واقعاً بزرگ نیستید، همچنان می‌توانید توصیفات مشتری خود را برای جلب اعتماد بازدیدکنندگان صفحه فرود خود ارائه دهید.

به عنوان مثال، اثبات اجتماعی ارائه شده توسط اینفلوئنسرهای صنعت مطمئناً می تواند در بین بازدیدکنندگان طنین انداز شود و آنها را ترغیب کند که محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. نگاهی بیندازید که چگونه یک برند از گواهی مشتری به عنوان اثبات اجتماعی برای ایجاد تبدیل استفاده می کند. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

روی بی‌حوصلگی طراحی خود تمرکز کنید

صفحات فرود با تبدیل بالا همیشه به حفظ عناصر کلیدی در یک صفحه و خلاص شدن از شر موارد ناخواسته اهمیت می دهند. این تماسی است که باید انجام دهید. اگر بازدیدکنندگان خود را مجبور کنید به هر دلیلی از فرود خود خارج شوند، مطمئناً بر نتیجه کمپین شما تأثیر می گذارد. در اصل، شما باید همه چیز را از توضیح محصول/خدمت، مزایا گرفته تا توصیفات و CTA در صفحه فرود خود بگنجانید.

البته، لازم نیست که این عناصر را به ترتیب ساختار یافته بچینید. شما همیشه می توانید تغییراتی در سبک ایجاد کنید تا با جریان صفحه فرود شما مطابقت داشته باشد.

نمونه تنظیم شده توسط برنامه موسیقی Spotify را بررسی کنید. چقدر باحال و تمیزه یک صفحه فرود ساده تر و اساسی تر از این نمی شود.

A/B صفحه فرود خود را تست کنید

صفحه فرود آخرین نقطه تماس با مشتری بالقوه قبل از فروش است. بنابراین نمی توانید کیفیت آزمایشی را که در صفحه فرود انجام می دهید به خطر بیاندازید. درست مانند شما که دائماً نسخه تبلیغاتی خود را نظارت و آزمایش می کنید، A/B نیز با استفاده از ابزارهای مؤثر، فرود خود را آزمایش می کند. از رفتار بازدیدکنندگان پس از ورود به صفحه شما مطلع شوید. آیا آنها زمان خود را صرف تعامل با عناصر خاصی در صفحه می کنند یا همان عناصر باعث می شوند به دلایلی سایت را ترک کنند؟ از داده‌های رفتاری که از طریق تست A/B جمع‌آوری کرده‌اید برای شکل‌دهی بهتر متن بدن، تصاویر، سرفصل‌ها و CTA استفاده کنید.

برای درک رفتار کاربر یا صفحه فرود خود از ابزار Hotjar برای تجزیه و تحلیل جزئیات اطلاعات کاربر استفاده کنید. معیارها را مرور کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کاملاً کار نمی کند.

شما باید نقشه های حرارتی و جلسات ضبط را از نزدیک مشاهده کنید تا ببینید آیا جایی برای بهبود وجود دارد یا خیر. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

تست AB صفحه فرود

صفحه فرود خود را برای موبایل بهینه کنید

اگر یک کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کرده اید، ممکن است برای نسخه موبایل تبلیغ خود درگیر یک جنگ پیشنهادی شده باشید. گوگل اصرار زیادی بر ارائه تجربه کاربری ثابت در همه انواع دستگاه ها دارد. از نمایه سازی موبایل اول تا صفحه صفحه موبایل شتابدهی شده، گوگل گام درستی به سوی انقلاب موبایل برداشته است. و گوگل از شما می خواهد که در آن حضور داشته باشید.

“30٪ از کاربران در صورتی که نیازهای واقعی آنها را برآورده نکند، بلافاصله سایت شما را به مقصد یک سایت یا برنامه دیگر ترک می کنند.”

همانطور که آمار نشان می دهد کاربران تلفن همراه به محض اینکه پیمایش را خیلی گیج کننده یا پیچیده دریافت کنند، تمایل دارند سایت شما را ترک کنند. هدف شما باید ارائه یک تجربه کاربری عالی باشد که به هیچ وجه در تجربه مرور، صرف نظر از دستگاه تلفن همراهی که استفاده می کنید، تداخلی ایجاد نکند.

در اینجا نمونه ای از صفحه فرود بهینه سازی شده برای موبایل آورده شده است:

بهینه سازی صفحه فرود برای موبایل

از نرخ تعامل پایین گرفته تا رها شدن سبد خرید و نرخ تبدیل ضعیف، اگر صفحه فرود شما برای موبایل بهینه نشده باشد، کمپین شما کاملاً مزخرف خواهد بود.

ابتدا، آزمایشی را با استفاده از بینش سرعت صفحه انجام دهید تا متوجه شوید که نسخه موبایل صفحه فرود شما چقدر بهینه شده است.

CSS و HTML صفحه خود را به حداقل برسانید. در مرحله بعد، تصاویر را فشرده کنید و از شر جاوا اسکریپت مسدود کننده رندر خلاص شوید. اگر بتوانید نسخه موبایل سایت خود را بهینه کنید، می توانید سفر تبدیل کاربر را بهبود ببخشید.

در حالی که صفحه فرود خود را بهینه می کنید، مطمئن شوید که مقدار مناسبی از فضای سفید را در طراحی خود قرار داده اید. فضای سفید به صفحه فرود شما کمک می کند تا یکنواختی را از بین ببرد و ظاهری پیچیده به آن می بخشد. فضای سفید می تواند ناوبری سایت را آسان تر کند و خطر کلیک های تصادفی را از بین ببرد. اسکرین شات زیر را ببینید:

فضای سفید در صفحه فرود

برای درک جامع از بهینه‌سازی صفحه فرود، حتماً راهنمای ما در مورد بهینه‌سازی صفحه فرود را بررسی کنید.

فصل 7: نحوه انجام ردیابی تبدیل

ردیابی تبدیل بخش مهمی از تبلیغات گوگل را تشکیل می دهد. از ردیابی کلیک‌های تبلیغاتی گرفته تا تبدیل‌ها، اجرای صحیح ترافیک تبدیل برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی Google شما کلیدی است.

بنابراین شما اولین کمپین خود را راه اندازی کرده اید و کلیک هایی ایجاد می شود. اما آیا شما ردیابی تبدیل مناسبی برای ردیابی کلیک هایی که منجر به فروش نهایی می شود دارید؟ ردیابی تبدیل به شما کمک می کند معیارهای کلیدی کمپین خود را درک کنید تا بتوانید برای بهبود فروش بهینه سازی کنید. ردیابی تبدیل به شما امکان می دهد همیشه کنترل کمپین تبلیغاتی خود را در دست داشته باشید، از مدیریت موثر پیشنهادهای خود تا نهایی کردن نسخه تبلیغاتی و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط.

اهداف تبدیل شما به هر اقدامی که بازدیدکننده در صفحه فرود شما انجام می دهد بستگی دارد، خواه ارسال درخواست، خبرنامه یا ارسال فرم تماس باشد. آنچه مهم است این است که ردیابی را آزمایش کرده و برای کمپین خود آماده کنید. اگر هرگز این کار را انجام نداده‌اید، نگران نباشید، ما یک راهنمای گام به گام برای پیاده‌سازی و دریافت بهترین ردیابی تبدیل برای تبلیغات Google به شما ارائه می‌کنیم. به خواندن ادامه دهید!

راه اندازی ردیابی تبدیل گوگل

ردیابی تبدیل به سادگی با قرار دادن یک کد HTML در صفحه فرود شروع می شود. این فرآیند ساده شامل ایجاد یک کد ردیابی تبدیل در تبلیغات گوگل و کپی و چسباندن آن در وب سایت شما است. این کد تمام اقدامات مبتنی بر تبدیل را که در صفحه فرود خود تعریف می کنید، ردیابی می کند. تبدیل، به معنای سنتی کلمه، هر بار که بازدیدکننده به صفحه تشکر یا صفحه تأیید سفارش می رسد، انجام می شود. البته، انواع مختلفی از تبدیل‌ها وجود دارد که می‌توانید در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید، اما بیایید با ابتدایی‌ترین آنها شروع کنیم و راه خود را ادامه دهیم.

ابتدا برای ایجاد کد رهگیری تبدیل، به تب Tools رفته و به بخش اندازه گیری بروید تا روی «تبدیل» کلیک کنید. اسکرین شات زیر:

ردیابی تبدیل گوگل

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که یک نوع تبدیل برای نیاز خاص خود ایجاد کنید. اینجاست که باید یکی از انواع تبدیل های موجود را انتخاب کنید. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – نوع تبدیل

اکنون، یک نام برای هدف تبدیل خود تعیین کنید، یک دسته (خرید، فروش، مشاهده صفحه و غیره) را انتخاب کنید اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – هدف تبدیل

اینجا جایی است که یک مقدار برای تبدیل خاص خود تعیین می کنید. می‌توانید برای هر تبدیل یک مقدار را شماره‌گیری کنید، یا مقادیر مختلفی را برای آنها سفارشی کنید تا ROI را همانطور که می‌خواهید دنبال کنند. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – تنظیم ارزش تبدیل

بسته به تعداد خدمات یا محصولاتی که ارائه می کنید، ممکن است مقادیر متفاوتی را برای تبدیل ها تعیین کنید. به سادگی تگ تبدیل را ویرایش کنید تا مقادیر مبتنی بر تراکنش را تعریف کنید.

اکنون قبل از اینکه نحوه نصب کد رهگیری تبدیل را در وب سایت خود به شما نشان دهیم، اجازه دهید به سرعت انواع مختلف تبدیل و کاربردهای آنها را مرور کنیم:

صفحه وب

پس از انتخاب دسته از منوی کشویی (فروش، ثبت نام، سرنخ، نمایش صفحه) به انتخاب زبان نشانه گذاری مربوطه بروید. در حالت ایده آل، شما می خواهید کد HTML را انتخاب کنید. اسکرین شات زیر:

تبلیغات گوگل – تنظیم کد ردیابی تبدیل

اکنون یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید آن را در صفحه فرود خود منتشر کنید. بعداً به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

تبدیل سایت فراخوانی

اگر به بازدیدکنندگان این امکان را می دهید که از صفحه فرود با کسب و کارتان تماس بگیرند، می توانید تعداد تماس ها را پیگیری کنید. اکنون می توانید این تبدیل را به روش های مختلف ردیابی کنید، اما بسیار مهم است که گزینه مناسبی را برای ردیابی تنظیم کنید. در اینجا اسکرین شات سه گزینه مختلف آمده است: اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

تبلیغات گوگل – تبدیل تماس

اکنون، این بخش مهمی از راه اندازی است که در آن مردم همه چیز را به هم می ریزند. همانطور که می بینید سه گزینه مختلف وجود دارد که فقط می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور کلی، می‌خواهید تعداد تماس‌های تلفنی که از طریق وب‌سایت انجام می‌شود را با گزینه‌های تلفن موجود در پسوند آگهی، صفحه فرود و صفحه تلفن همراه ردیابی کنید. با این حال، اکثر تبلیغ‌کنندگان این اشتباه را انجام می‌دهند که فقط تعداد تماس‌های موجود در وب‌سایت را ردیابی می‌کنند، به این معنی که ردیابی تعداد زیادی تماس را از دست می‌دهند.

ایده بزرگ این است که هر یک از آن عناصر تبدیل را ردیابی کنید.

استفاده از ابزار شخص ثالث برای ردیابی تبدیل شما

اگر به نظر شما داده‌های ردیابی تبدیل جمع‌آوری‌شده توسط Google بسیار محدود است، می‌توانید از میان بسیاری از ابزارهای شخص ثالث برای بهبود ردیابی تماس، یکی را انتخاب کنید.

با استفاده از ابزارهای ردیابی تماس می توانید از مزایای مختلفی بهره مند شوید از جمله:

  • پیگیری تماس ها بر اساس کلمات کلیدی
  • ردیابی صفحاتی که کاربر قبل از برقراری تماس تلفنی بازدید کرده است
  • ضبط جلسات تماس برای دیدن اینکه آیا آنها تبدیل شده اند یا خیر
  • ردیابی مکان، نام و شماره تماس گیرنده

CallRail یک ابزار قدرتمند ردیابی تماس است که به شما کمک می کند تا تبدیل های خود را به طور موثر پیگیری کنید.

نکته اصلی: اغلب اوقات وقتی ستون تبدیل آنها هیچ داده ای را در تبلیغات Google نشان نمی دهد، افراد دچار وحشت می شوند. شایان ذکر است که ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا داده‌های تبدیل در تبلیغات Google شما ظاهر شوند. اگر پس از 24 ساعت هنوز هیچ داده ای وجود نداشته باشد، شاید مخاطب هدف شما هنوز تبدیل نشده باشد.

یکی از راه های اثبات شده برای آزمایش این مورد، کلیک کردن روی تبلیغ شما با هدف ایجاد یک تبدیل در صفحه فرود شما است. اگر بعد از 24 ساعت هنوز تبدیلی ردیابی نشده است، باید ببینید آیا مشکلی در نحوه نصب کد HTML وجود دارد یا خیر. بر اساس تشخیص، ممکن است بخواهید برچسب خود را در سمت دیگری از صفحه خود قرار دهید

هنگام اجرای ردیابی تبدیل، باید در تمام مراحل مطمئن شوید که همه معیارهای مناسب را دنبال می کنید، نه معیارهای بیهودگی.

دوستان، می توانید از نکات کاربردی در این هفت فصل استفاده کنید تا تبلیغات گوگل خود را به سطح بعدی ببرید. صرف نظر از اینکه در تبلیغات خود در کجا هستید، مهم نیست که در این راه با چه نوع مشکلاتی روبرو شده اید، این ایده ها را بپذیرید و برای موفقیت بلندمدت تبلیغات گوگل به طور موثر آنها را اجرا کنید.

منبع: آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید