برای سئو و رتبه بندی در صفحه 1 گوگل در سال 2022 چکار کنیم؟

هیچ چیز خسته کننده تر از دیدن رتبه بندی وب سایت شما در صفحات دوم و سوم موتور جستجو نیست. و به ما اعتماد کنید، کاربران زیادی دوست ندارند روی آن کلیک کنند تا بفهمند چه چیزی در آن صفحات نتایج موتور جستجو وجود دارد.بیایید شما را از طریق مراحل عملی که می تواند به شما در رتبه بندی وب سایت جدید خود در صفحه اول گوگل کمک کند، راهنمایی کنیم.

برای لینک 1 گوگل چیکار کنیم؟

  • ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا
  • ساخت لینک های داخلی و خارجی
  • بهبود سرعت وب سایت شما
  • نحوه ایجاد وبلاگ های جذاب
  • پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند
  • استقرار کلمات کلیدی LSI
  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل
  • پیاده سازی Schema Markup

فصل 1: ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا

چرا باید از برچسب عنوان استفاده کنید؟

اکثر صاحبان وب سایت فکر می کنند که نوشتن عناوین متا یک فرآیند ساده است. در حالی که این در واقع یک فرآیند اساسی است، دست کم گرفتن آن می تواند آرزوهای رتبه بندی شما را تضعیف کند. ارزش عناوین متا بیش از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند و ما به شما نشان خواهیم داد که با نوشتن عناوین عالی برای صفحات جداگانه، چه کاری باید انجام دهید تا بهترین ارزش سئو را از آن به دست آورید.

تگ عنوان در اصل یک عنصر HTML است که برای تعریف یک صفحه وب خاص استفاده می شود.

این چیزی است که یک تگ عنوان اصلی به نظر می رسد:

<title>چگونه وب‌سایت جدید خود را در صفحه اول Google قرار دهیم؟</title>

این صفحه به موتورهای جستجو و با بسط دادن به بازدیدکنندگان وب سایت شما می گوید که یک صفحه چیست. تگ عنوان باید ضروری ترین جزئیات را در مورد یک صفحه به کوتاه ترین و واضح ترین راه قابل تصور بیان کند.

همچنین، به این صورت است که برچسب‌های عنوان شما در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شوند:به این ترتیب تگ عنوان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی نمایش داده می شود و نوشتن تگ های عنوان قانع کننده برای بهبود نرخ کلیک در صفحه شما کاملاً حیاتی است.

در اینجا دو نکته سریع وجود دارد:

برچسب عنوان شما احتمالاً اولین چیزی است که خواننده شما ممکن است با آن در تماس باشد، بنابراین مطمئن شوید که تاثیر قابل توجهی از خود به جا می گذارید.همیشه نام تجاری خود را در عنوان ذکر کنید زیرا می تواند محتوای شما را برای خوانندگان قابل کشف تر کند.

نکاتی برای نوشتن برچسب عنوان

به هر قیمتی از بریدن برچسب عنوان اجتناب کنید!

بهترین تمرین تگ عنوان

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برچسب عنوان این وبلاگ قطع می شود. این یک تمرین است که ضرر بزرگی به صفحه وب شما خواهد کرد. برای جلوگیری از کوتاه شدن برچسب عنوان، مطمئن شوید که عنوان خود را حدود 50-60 کاراکتر نگه دارید.

نکته برتر: در اینجا یک بررسی کننده طول تگ عنوان رایگان وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید: Pixel Length Checker Tool

چرا باید از توضیحات متا استفاده کنید؟

چگونه متا تگ ها (Meta Tags) بر سئوی وب سایت شما تأثیر می گذارد

چرا باید از توضیحات متا استفاده کنید؟

در دنیای سئو، نوشتن توضیحات متا موثر کار واقعی است. در حالی که گوگل اعلام کرده است که هیچ رابطه‌ای بین توضیحات متا و رتبه‌بندی وجود ندارد، نمی‌توان نقشی را که یک توضیح خوب نوشته شده در قابل کشف‌تر کردن صفحات بازی می‌کند نادیده گرفت.

ثابت شده است که توضیحات متا باعث افزایش نرخ کلیک صفحات وب و همچنین درک برند می شود. وقتی توضیحات متا به طور مؤثر نوشته شود، می تواند نحوه مشاهده افراد از صفحات شما را تغییر دهد.ما تکنیک های اثبات شده ای را که کارشناسان سئوی ما برای نوشتن توضیحات متا غنی از ارزش استفاده می کنند را به شما نشان خواهیم داد.

1.توضیحات متا کامل را بنویسید

ابتدا مجموعه ای مشخص از کلمات کلیدی را پیدا کنید که می توانند برای وب سایت شما به خوبی کار کنند.

حالا باید کلمات کلیدی خود را در کجای صفحه قرار دهید؟

قبل از اینکه متوجه شوید، باید شروع به ایجاد توضیحات متا مرتبط کنید.

تگ توضیحات متا در HTML یک قطعه کاراکتر 150-160 است که برای متقاعد کردن کاربران برای کلیک کردن روی یک صفحه وب استفاده می شود.

اگر از وردپرس با افزونه Yoast SEO استفاده می کنید ، نوشتن توضیحات متا و بهینه سازی آنها بسیار آسان است. مانند تصویر زیر می توانید از بخش پیش نمایش گوگل برای ایجاد متن استفاده کنید:

این افزونه همچنین تجزیه و تحلیل مبتنی بر نقطه را از تجزیه و تحلیل سئوی خود به شما می دهد، و به شما کمک می کند بفهمید که آیا عبارات/کلمات کلیدی کافی یا بیش از حد در توضیحات متا خود دارید یا خیر. اسکرین شات زیر را ببینید:

2.صفحات نتایج موتور جستجو را برای عبارات جستجو اسکن کنید

شما باید کلمات کلیدی رقابتی را شناسایی کنید که همتایان صنعت شما به طور موثر از آنها استفاده می کنند. ایده این است که به دنبال شکاف کلمات کلیدی در صنعت باشید که می توانید برای آن بهینه سازی کنید. به هر حال، استفاده از کلمات کلیدی که برای رقبای شما مفید هستند، مطمئناً مکان خوبی برای شروع است.

3.آنچه را که رقبای شما انجام می دهند بررسی کنید

تمام داده های رقیب را به یک اکسل انتقال دهید که به شما امکان می دهد از رقابت مطلع شوید. این همچنین باید به ردیابی همه پیشرفت‌ها بدون هزینه‌های غیر ضروری کمک کند.

4.کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود وارد کنید

در حال حاضر گوگل توضیحات متا را به عنوان سیگنال رتبه بندی نمی شناسد. به هر حال، هر بار که در گوگل جستجو می کنید، ممکن است متوجه کلمه کلیدی برجسته شده در نتیجه شده باشید. آیا گوگل در اینجا می خواهد چیزی به شما بگوید؟ خوب، شما می توانید از کلمات کلیدی برای کمک به افراد برای کشف مرتبط ترین نتیجه برای درخواست های خود استفاده کنید. همه چیز در مورد گنجاندن کلمات کلیدی مناسب در توضیحات متا است که هدف جستجو را برآورده می کند. کلمات کلیدی برجسته در صفحات نتایج می توانند فوراً توجه کاربر را به خود جلب کنند و نرخ کلیک را افزایش دهند.

اکنون، هنگام وارد کردن کلمات کلیدی در توضیحات متا باید توجه زیادی داشته باشید. کلمات کلیدی را اینجا و آنجا قرار ندهید، در عوض، کلمات کلیدی هدفمند را در جایی که منطقی هستند اضافه کنید.

فصل 2: ​​تنظیم لینک های داخلی و خارجی برای تجربه کاربری بیشتر

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت با رتبه بالا بسازید، باید بدانید که چگونه پیوندهای داخلی و خارجی را به طور مؤثر مستقر کنید. این عناصر پایه ای را تشکیل می دهند که باید استراتژی سئوی خود را بر اساس آن ایجاد کنید و رتبه وب سایت را افزایش دهید.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دید جستجو را بهبود بخشید و وب سایت خود را رتبه بندی کنید.

لینک های داخلی لینک هایی هستند که خواننده را به سمت صفحات هدف در وب سایت شما هدایت می کند. اگر به درستی استفاده شود، پیوندهای داخلی به بینندگان کمک می کند تا مدت بیشتری در سایت بمانند (و گوگل آن را دوست دارد زمانی که مردم زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کنند).

لینک های داخلی با دسترسی آسان به طور طبیعی نرخ پرش وب سایت شما را به حداقل می رساند. با این حال، وب سایت خود را با لینک های داخلی زیاد پر نکنید. 2 یا 3 پیوند به محتوای جدید ارسال شده خود اضافه کنید.

مهم است که در نظر داشته باشید که سایت های دیگر یا شرکت های مختلف می توانند لینک های خارجی به وب سایت شما را در محتوای خود نیز ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ با محتوای مفید منتشر کنید، شرکت دیگری ممکن است به آن URL به عنوان منبعی برای وبلاگ خود پیوند دهد. این نوع پیوندها به سایت شما کلیدی هستند، زیرا رتبه موتور جستجوی شما را در گوگل افزایش می دهند.

به طور مشابه، اشتباه نکنید که پیوندهای خارجی/خروجی را درج نکنید. بینندگان را از وب سایت شما به دامنه دیگری هدایت می کند. اگر به وب‌سایت‌های معتبرتری پیوند می‌دهید و آنها به سایت شما پیوند می‌دهند، موتورهای جستجو وب‌سایت شما را به عنوان منبع معتبرتر و معتبرتر علامت‌گذاری می‌کنند. به سایت های اسپم لینک ندهید زیرا بر سئو سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

نکته برتر: بررسی کننده اعتبار وب سایت Ahrefs ابزاری عالی برای بررسی اینکه آیا یک سایت ارزش دریافت لینک را دارد یا خیر است. به سادگی آدرس وب سایت را مانند تصویر زیر وارد کنید:

دامنه اعتبار بین 30 تا 50 متوسط ​​در نظر گرفته می شود در حالی که هر چیزی بین 50 تا 60 خوب است. اکنون، اعتبار دامنه بیش از 60 جام مقدسی است که هر وب سایتی می خواهد برای ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا دنبال کند.

نحوه استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما

استفاده از متن لنگر دقیقا مطابقت در پیوندهای داخلی خود کاملاً خوب است. متن لنگر باید به افراد یک ایده واضح در مورد صفحه خاصی که به آن لینک می دهید ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر به مقاله ای در مورد سئوی تجارت الکترونیک لینک می دهید، احتمالاً می خواهید «سئوی تجارت الکترونیک» را به عنوان متن اصلی، به همین سادگی، قرار دهید. اکنون، استفاده از متن دقیق ممکن است در واقع تا حدی اسپم به نظر برسد، به همین دلیل است که باید متن را کمی مخلوط کنید.

در اینجا نحوه ای که ما دوست داریم در سمت امن بمانیم آورده شده است:

بهترین روش پیوند داخلی

شما باید متن لنگر خود را ساده و ساده نگه دارید تا به خزنده‌های جستجو و خوانندگان کمک کنید تا بفهمند صفحه پیوند شما دقیقاً درباره چیست.

اکنون، پیوند داخلی تکنیکی است که برای کمک به ربات ها برای کشف سریع صفحات دیگر در وب سایت شما استفاده می شود. گنجاندن پیوندهای داخلی باعث می شود صفحات سایت شما قابل کشف و ناوبری بیشتر شود، به این معنی که صفحات شما به راحتی قابل فهرست بندی می شوند.

همیشه نه تنها به مرتبط ترین، بلکه به صفحات معتبر وب سایت خود پیوند دهید.

چرا؟

زیرا هر بار که به صفحه دیگری در وب سایت خود پیوند می دهید، اساساً سهمی از ارزش پیوند (آب پیوند) را به آن صفحه منتقل می کنید. این باید به صفحه پیوند خاص در رتبه بهتر در گوگل کمک کند. البته، این لینک های داخلی به عنوان لینک های ورودی که از وب سایت های دیگر به دست می آورید موثر نیستند، اما همچنان می توانند به هدف شما کمک کنند.

نحوه استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما
نحوه استفاده از لینک های داخلی در وب سایت شما

آیا لینک های داخلی عامل رتبه بندی سئو هستند؟

در اینجا نحوه پیوند دادن به مهمترین صفحه در وب سایت خود آورده شده است:

از یک ابزار لینک سازی برای انجام تست اعتبار صفحات وب سایت خود استفاده کنید.

صفحاتی را که دارای بیشترین اعتبار لینک هستند را شناسایی کنید.

در مرحله بعد، باید از آن صفحات به صفحاتی که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، پیوند دهید

حالا، هرگز این اشتباه را نکنید که از یک انکر تکست برای دو لینک مختلف استفاده کنید. در واقع می تواند ربات های جستجو و خوانندگان شما را گیج کند.

برای درک نحوه قرارگیری پیوندهای داخلی در سایت شما، روی کنسول جستجوی گوگل ضربه بزنید.

برای مشاهده لیست کامل لینک های داخلی در وب سایت خود، روی “لینک ها” کلیک کنید.

اطمینان حاصل کنید که آب پیوند را به تمام صفحات با اولویت پایین در وب سایت خود منتقل نمی کنید. این روش سئو بدی است که می تواند وب سایت شما را از رتبه بندی در گوگل باز دارد. همچنین، شما باید هر سال دو بار یک ممیزی پیوند مناسب انجام دهید تا گندم را از کاه جدا کنید.

همچنین، سعی کنید لینک خود را در بالای صفحه خود قرار دهید زیرا ممکن است خوانندگان را بهتر درگیر کند و نرخ پرش را کاهش دهد. اگر بتوانید افراد را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، می‌توانید سیگنال‌های مثبتی را به Google ارسال کنید.

پیوندهای خارجی بهترین روش هایی که باید دنبال کنید

این فقط در مورد کمیت لینک هایی که قرار می دهید نیست. کیفیت لینک های خارجی شما است که واقعا مهم است. به یاد داشته باشید، افزودن لینک های خارجی با کیفیت بالا مطمئناً اعتبار کلی وب سایت شما را بهبود می بخشد. برعکس، استفاده از لینک های خارجی بی کیفیت و بی ربط به وب سایت شما آسیب بیشتری می رساند تا سود. تا زمانی که لینک‌های خارجی شما به سمت وب‌سایت‌های با کیفیت بالا اشاره می‌کنند، باید به خوبی این کار را انجام دهید.

نحوه استفاده از DoFollow/NoFollow

اگر می خواهید ارزش PageRank را در سراسر وب سایت خود منتقل کنید، باید از پیوندهای “dofollow” به خوبی استفاده کنید. به طور قابل توجهی، افراد ویژگی های nofollow را به لینک های داخلی اختصاص می دهند، بدون اینکه بدانند این می تواند بر شانس آنها برای رتبه بندی در گوگل تأثیر بگذارد. در حالی که برای صاحبان وب سایت معمول است که برچسب های nofollow را به پیوندهای خارجی اضافه کنند، باید مطمئن شوید که از nofollow برای پیوندهای داخلی استفاده نمی کنید.

تگ های Nofollow معمولاً برای پیوندهای خارجی اعمال می شوند. این توسط وب مسترهایی استفاده می شود که نمی خواهند اعتبار پیوند را به وب سایت های دیگر منتقل کنند. البته، بسیار طبیعی است که در مورد استفاده بیش از حد از پیوندهای خارجی نگران باشیم و در نتیجه عناصر nofollow را نسبت دهیم. با این حال، شما باید از استفاده از nofollow در پیوندهای داخلی خود دوری کنید زیرا می تواند مانع از انتقال لینک به وب سایت شما شود.

بنابراین، در آنجا که آن را دارید، برای به دست آوردن نتایج دلخواه، روی پورتفولیوی پیوندهای داخلی و خارجی خود دقت کنید.

فصل 3: چگونه سرعت وب سایت را بهبود و در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

۷۸ درصد از خریداران آنلاین ادعا می‌کنند که اگر تجربه بدی با سرعت بارگذاری صفحه داشته باشند، هرگز به وب‌سایتی باز نمی‌گردند.

اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد چه کسی قرار است در آن باقی بماند؟ اکثر وب سایت ها سعی می کنند بازدیدکنندگان را با محتوا و طرح های خود درگیر کنند اما نگران زمان بارگذاری وب سایت نیستند.

از آنجایی که یک وب سایت کند بازدید از صفحه کمتر و درآمد تبلیغاتی کمتری ایجاد می کند، نمی توانید به اهداف بازاریابی خود برسید.

اگر می‌دانستید که چگونه یک کسری از ثانیه می‌تواند وب‌سایت شما را بسازد یا خراب کند، می‌دانستید که فاکتور سرعت وب‌سایت چقدر در طرح بزرگ کارها اهمیت دارد.

در پایان روز، سرعت بارگذاری سایت به طور مستقیم بر موارد مختلفی مانند تجربه کاربر، رتبه بندی کلمات کلیدی در نتایج جستجو و نرخ تبدیل تأثیر می گذارد.

بنابراین، در اینجا نکات عملی ما برای بهبود سرعت وب سایت در سال 2022 و بعد از آن آورده شده است.

عوامل زیادی وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارد.

ممکن است قبلاً روی بهینه سازی سرعت سایت خود کار کرده باشید و برخی از این عوامل را لمس کرده باشید. اما اکنون فرصتی است که مطمئن شوید همه چیز در جای درست است.

1.با کاهش درخواست های HTTP شروع کنید

اکثریت قریب به اتفاق زمان بارگذاری صفحه وب با دانلود و رندر کردن عناصر مختلف در یک صفحه مصرف می شود. صفحه درخواست‌های HTTP جداگانه برای تمام عناصر موجود در صفحه ارسال می‌کند، به این معنی که صفحه تنها زمانی ارائه می‌شود که تمام درخواست‌های HTTP تکمیل شوند.

ابتدا باید تعداد دقیق درخواست های HTTP را که سایت شما ارسال می کند، بیابید. ابزار توسعه دهنده گوگل کروم به شما در انجام این کار کمک می کند. تجزیه و تحلیل ماهیت درخواست های HTTP به شما کمک می کند تا در وهله اول تعیین کنید که آیا باید برای این عناصر درخواست ارسال کنید یا خیر.

هدف شما جدا کردن گندم از کاه و حفظ درخواست هایی است که واقعاً برای عملکرد وب سایت شما مهم است. کاهش درخواست های HTTP به سایت شما کمک می کند. اگر هیچ نتیجه فوری مشاهده نکردید، ناامید نشوید.

2.تعداد فایل ها را به حداقل برسانید و ترکیب کنید

شما تعداد درخواست های HTTP را که وب سایت شما ارسال می کند، مشخص کرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که تعداد آن را کاهش دهید. موثرترین راه برای شروع این کار، بررسی فایل‌های HTML، CSS و اسکریپت‌های وب‌سایت شما است. فایل های ذکر شده اساساً ظاهر و احساس وب سایت شما را شکل می دهند.

هر زمان که یک بازدیدکننده جدید به وب سایت شما وارد شود، فایل ها درخواست ها را روی هم قرار می دهند.

اگر وب سایت خود را با استفاده از سازنده قالب توسعه داده اید، ممکن است سایت شما با مشکلات سرعت مواجه شده باشد که در درجه اول به دلیل کدها و اسکریپت های اضافی ایجاد می شود. کاهش یا ترکیب فایل ها در یک سند می تواند عملکرد سایت و در نتیجه سرعت آن را بهبود بخشد. فرآیند کوچک سازی شامل خلاص شدن از شر عناصر غیر ضروری مانند فضای خالی و کد است.

اگر سایت شما بر روی وردپرس ساخته شده باشد، فرآیند کوچک سازی حتی ساده تر می شود.

به سادگی از WP Rocket یا بهترین برای ترکیب فایل های CSS و JavaScript در یک فایل استفاده کنید. هنگامی که فایل ها را کوچک کردید، فراموش نکنید که آنها را با استفاده از ابزار توسعه دهنده برای تأیید تغییرات جستجو کنید.

هدف این است که سایت خود را از تمام عناصر غیر ضروری پاک کنید و آن را به یک وب سایت ناب و کاربر پسند تبدیل کنید.

3.اکنون زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ارائه دهنده DNS شما با چه سرعتی کار می کند؟ اگر ارائه دهنده DNS شما خیلی طول بکشد، ممکن است بر زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما تأثیر بگذارد. سیستم نام دامنه شما شامل پایگاه داده ای از آدرس های IP بی شمار و نام هاست مربوطه آنهاست. سرور DNS مسئول ترجمه URL ها به آدرس های IP منطبق است تا جستجوگران به مکان مناسب هدایت شوند.

فرآیند جستجوی DNS نیاز جستجوگران به حفظ آدرس های IP طولانی برای یافتن اطلاعات آنلاین را از بین می برد. قبل از اینکه به دنبال سرور سریع DNS بگردید، حتما به این گزارش سرعت DNS مراجعه کنید. اگر متوجه شدید که ارائه‌دهنده DNS کند شروع به آسیب رساندن به سرعت سایت شما کرده است، زمان آن رسیده است که ارائه‌دهنده DNS خود را تغییر دهید. سریع‌ترین ارائه‌دهنده DNS را دریافت کنید و عملکرد سایت خود را با سرعت بالا تماشا کنید.

بنابراین، شما مشکلات مربوط به سرور DNS را حل کرده اید، اما با ارزان ترین گزینه میزبانی که وب سایت شما را به طور موثر پشتیبانی نمی کند، ادامه می دهید. خوب، چیزی باید تغییر کند.

در حالی که قابل درک است که چرا ممکن است زمانی که تازه شروع به کار می کنید ارزان ترین گزینه موجود را دریافت کنید، ممکن است بخواهید زمانی که وب سایت شما ترافیک بیشتری جذب می کند، گزینه میزبانی را ارتقا دهید. همچنین، فقط یک سرویس هاست نخرید، قبل از تصمیم گیری، تکالیف خود را انجام دهید.

شما سه گزینه میزبانی مختلف برای انتخاب دارید:

هاست اشتراکی – مقرون به صرفه ترین گزینه هاست را می توان با حداقل 4 یورو در ماه بدست آورد. با این حال هاست اشتراکی برای وب سایت هایی با ترافیک کم طراحی شده است. برای مقابله با افزایش ترافیک مجهز نیست. شما هیچ گزینه ای ندارید جز اینکه منابع خود را با سایر وب سایت هایی که روی سرور میزبانی می شوند به اشتراک بگذارید.

هاست VPS البته، شما سرور را با وب سایت های مختلف میزبانی شده روی سرور به اشتراک خواهید گذاشت، اما مالکیت انحصاری بخش های خاصی از منابع سرور را خواهید داشت. این یک موقعیت برد-برد خوب است، زیرا می‌توانید از سایت خود در برابر هر چیز دیگری در سرور محافظت کنید، بدون اینکه مجبور باشید برای یک گزینه میزبانی اختصاصی هزینه کنید.

سرور اختصاصی – با یک سرور اختصاصی، شما یک سرور برای خودتان دارید. شما مجبور نیستید منابع خود را با کسی به اشتراک بگذارید. میزبانی بر روی یک سرور اختصاصی با مسئولیت های اضافی همراه است زیرا شما باید به تنهایی مراقب تعمیر و نگهداری و پیکربندی باشید. اگر می خواهید روی گزینه میزبانی خود کنترل کامل داشته باشید، سرور اختصاصی پاسخ شما است.

4. Caching مرورگر را فعال کنید

هر بار که از یک صفحه وب بازدید می کنید، تمام عناصر موجود در صفحه به عنوان کش در هارد دیسک شما ذخیره می شوند. بنابراین، دفعه بعد که از مکان بازدید می‌کنید، مرورگر شما می‌تواند کل صفحه را بدون ارسال یک سری درخواست HTTP ارائه کند.

هنگامی که یک بازدیدکننده برای اولین بار در صفحه شما قرار می گیرد، یک فایل HTML متشکل از اسکریپت ها، شیوه نامه ها و تصاویر موجود در صفحه را دانلود می کند. پس از اتمام دانلود که ممکن است تا 2.5 ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان می توانند از صفحه شما استفاده کنند.

برای بازدیدکننده‌ای که قبلاً عناصر صفحه‌اش را در حافظه پنهان ذخیره کرده‌اند، فقط باید در بازدید بعدی‌شان چند عنصر دیگر را دانلود کنند. بنابراین، بهبود زمان بارگذاری، به ویژه برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما به 40 تا 60 درصد از کاربرانی نگاه می کنید که از وب سایت شما بدون کش مرورگر بازدید می کنند. فعال کردن کش مرورگر به شما کمک می کند تا در بازدیدهای بعدی تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید.

اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، کافی است W3 Total Cache را نصب کنید تا catching را فعال کنید.

5.اندازه های تصویر را فشرده کنید

تصاویر وب سایت فایل های بزرگی هستند که می توانند بر سرعت سایت تأثیر بگذارند. وقتی بهینه نمی‌شوند، سرعت وب‌سایت شما را کاهش می‌دهند. تصاویر بهینه سازی مناسب برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما نقش اساسی دارند.

به جای اینکه به فکر خلاص شدن از شر تصاویر باشید، باید اندازه آنها را کاهش دهید.

تصاویر وب سایت یکی از عوامل مهمی است که بر رفتار خرید بازدیدکنندگان تأثیر می گذارد. اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک را اجرا می کنید، تصاویر تقریباً به عنوان CTA عمل می کنند.

آیا می خواهید ببینید که چگونه تصاویر بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارد؟ به سادگی یک تست سرعت در Pingdom انجام دهید تا متوجه شوید.

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش اندازه فایل های تصویری، برش دادن تصاویر به اندازه صحیح است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تصویر با عرض 570 پیکسل ظاهر شود، اندازه تصویر را به آن عرض تغییر دهید.

فقط تصویری با عرض 2000 پیکسل آپلود نکنید و پارامتر عرض را به اندازه دلخواه تنظیم کنید. برای این کار، صفحه شما باید تصویر کامل را بارگیری کند، سپس آن را به اندازه مناسب تنظیم کنید و صفحه شما را کندتر کند.

نکته اصلی: از TinyPNG یک ابزار کمپرسور تصویر رایگان استفاده کنید که می تواند وب سایت شما را سریعتر بارگذاری کند.

اهمیت سرعت وب سایت و نحوه بهبود سرعت سایت

6. تعداد افزونه ها را کاهش دهید (فقط وردپرس)

اگر کاربر وردپرس هستید، ممکن است قبلاً با افزونه هایی که بخش مهمی از CMS و سایر وب سایت های کشیدن و رها کردن را در همه جا تشکیل می دهند آشنا باشید.

پلاگین ها به طور انحصاری در سایت های وردپرس برای همه چیز از کاهش اندازه تصویر گرفته تا کم کردن کدهای آشفته و بهینه سازی عملکرد سایت مستقر هستند. به علاوه، نصب این افزونه ها بسیار آسان است.

به هر حال، بارگذاری وب سایت شما با افزونه های زیاد می تواند بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این، همگام شدن با به‌روزرسانی‌های افزونه‌ها می‌تواند گاهی اوقات یک مشکل واقعی باشد. برای شما مهم است که افزونه ها را به طور منظم بررسی کنید و ببینید که آیا آنها هنوز ارزشی برای سایت شما ارائه می دهند یا خیر. پلاگین هایی را که قدیمی یا بی اثر به نظر می رسند و می توانند باعث کاهش سرعت سایت شما شوند را کنار بگذارید.

سعی کنید افزونه ها را حذف و حذف کنید. در دراز مدت شاهد بهبود سرعت سایت خواهید بود. Plugin Performance Profiler را نصب کنید تا به طور دقیق افزونه هایی که مسئول ایجاد مشکلات عملکرد در وب سایت شما هستند را شناسایی کنید.

7. وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

کارها را با بررسی تست My Site برای مشاهده عملکرد سایت شما در دستگاه های تلفن همراه شروع کنید. ابزار رایگان Google به شما اطلاعاتی بی‌درنگ درباره معیارهای عملکرد می‌دهد و به شما کمک می‌کند بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید.

تعداد کاربرانی را که ممکن است به دلیل مشکلات بارگذاری سایت شما را ترک کرده باشند، بیابید. همچنین، بیاموزید که عملکرد سایت شما در برابر رقبای این صنعت چگونه است. ممکن است در ابتدا کنار آمدن با استانداردهای ضعیف سایت موبایلی برای شما سخت باشد، اما آنچه مهم است این است که نکات مندرج در مقاله ما را به دقت دنبال کنید. این یک فرآیند طولانی است که به صبر و پشتکار شما نیاز دارد.

حتماً فصل جداگانه ما در مورد بهینه سازی موبایل را بخوانید .

تا به حال احتمالاً پیوند بین صفحات وب کم بارگذاری و نرخ پرش بالا را مشاهده کرده اید. اکنون زمان آن است که همه چیز را اصلاح کنیم.

فصل 4: چگونه می توان وبلاگ های جذاب ایجاد کرد

شما احتمالاً محتوای زیادی را در وب سایت خود ایجاد می کنید بدون اینکه هیچ نوع نتیجه دلخواه را بدست آورید. معلوم می شود که محتوای شما ترافیک ارگانیک را جذب نمی کند یا از دید خوبی در نتایج جستجو برخوردار نیست. در حالی که افزایش تعداد کلمات وبلاگ شما اهمیت دارد، اما به اندازه کیفیت محتوای شما است. به همین دلیل است که باید محتوای وبلاگ خود را با آخرین دستورالعمل های سئو ترکیب کنید تا نتایج بهینه ایجاد کنید.

بله، نکات ضروری وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوا/وبلاگ برای وب سایت خود در نظر داشته باشید.

درک آناتومی یک وبلاگ با رتبه بالا

هر وبلاگ یا محتوایی باید در جهت حل نوعی از مشکلی باشد که مخاطب هدف شما با آن مواجه است. این بدان معناست که علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، باید راه حلی منحصر به فرد برای مشکلات آنها ارائه دهید.

حالا بیایید به برخی از بخش های ضروری وبلاگ شما نگاه کنیم.

نوشتن یک تیتر مناسب

عنوان اولین چیزی است که خوانندگان شما با آن در تماس هستند. باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که خوانندگان را به خود جذب کند و آنها را به خواندن بیشتر وادار کند. بنابراین در اینجا یک فرصت خوب برای خلاقیت و جلب توجه مردم است، آن را به حساب بیاورید.

تصویری چشم نواز

تصاویر واقعاً می توانند چیزها را در چشم انداز قرار دهند و پیچیده ترین موضوعات را با حداقل تلاش توضیح دهند. از هر تصویری که در وبلاگ خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که با موضوع وبلاگ شما همسو باشد.

در اینجا یک اسکرین شات است که ترکیبی از یک عنوان جذاب و یک تصویر چشم نواز است:

بهینه سازی تصویر

مقدمه بنویس

این دومین فرصت شماست که مخاطب را با چیزی هیجان انگیز جذب کنید. اینجا جایی است که به مخاطب می گویید چرا باید به خواندن مقاله شما ادامه دهد. مطمئن شوید که مقدمه خود را کوتاه و ساده نگه دارید.

منجر شدن به

اینجاست که شما شروع به فهرست کردن بخش‌های کلیدی مقاله خود می‌کنید، خواه فهرستی از نکات، فصل‌ها یا چک لیست باشد. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک راهنمای دقیق در مورد بازاریابی دیجیتال هستید، ممکن است چندین فصل داشته باشید که جنبه های مختلف موضوع را پوشش می دهد.

ارائه ارزش عملی

نکات عملی قابل اجرا را که خوانندگان می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند، درج کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک قطعه در Google Ads هستید، یک نکته عملی برای بهینه سازی صفحه فرود و افزایش نرخ تبدیل به آنها بدهید.

نتیجه گیری بنویسید

به یاد داشته باشید که این یک پست وبلاگ است، نه پایان نامه دانشگاه شما. بنابراین، به جای تکرار تمام نکات کلیدی، به سادگی نکات کلیدی را برای خوانندگان خلاصه کنید. با اذعان به نقاط دردناک آنها و تکرار اینکه چرا راه حل پیشنهادی شما جواب می دهد، به آنها احساس وضوح بدهید.

نظرات و اشتراک گذاری

بخش نظرات در وبلاگ شما مکانی عالی برای ایجاد یک جامعه آنلاین است و باعث می شود مخاطبان شما احساس کنند که بخشی از چیزی بزرگتر هستند. چیزی در امتداد خطوط “در مورد چه چیزی فکر می کنید” مردم را تشویق می کند تا بازخورد خود را ارائه دهند.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی

بهینه سازی وبلاگ شما فقط شامل گنجاندن تعداد زیادی کلمات کلیدی در مقاله شما نیست. در واقع، پر کردن بی رویه کلمات کلیدی در محتوای خود، شانس شما را برای رتبه بندی در گوگل تضعیف می کند. مهمتر از آن، می تواند یک تجربه خواندن وحشتناک را ایجاد کند. شما باید به طور مستقیم به هدف جستجوی کاربران با گنجاندن کلمات کلیدی به طبیعی ترین روش پاسخ دهید.

انجام یک تحقیق مناسب برای کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند. در مورد هدف واقعی جستجو بیاموزید، به عنوان مثال، آیا آنها در حال انجام تحقیقات اطلاعاتی، خرید مقایسه هستند یا همه آنها برای خرید یک محصول یا خدمات آماده هستند. این به شما کمک می کند تا از دیدگاه کاربران به مسائل نگاه کنید. این بهترین راه برای یافتن موضوعات مرتبط است که با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

درک آناتومی یک وبلاگ با رتبه بالا

فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای در زمینه روانشناسی بالینی هستید، می توانید از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای کشف کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند ایده‌های کلیدی مرتبط با دم بلند را پیدا کنید که می‌توانید در وبلاگ خود بگنجانید. اسکرین شات زیر را ببینید:

اکنون که مرتبط ترین مجموعه کلمات کلیدی را دارید، می توانید شروع به ترکیب آنها در وبلاگ خود کنید. حالا، کجا این کلمات کلیدی را وارد می کنید تا بتوانید رتبه جستجو را بهبود ببخشید؟ در حالت ایده‌آل، می‌خواهید آن‌ها را در پنج بخش پست خود بگنجانید، یعنی: برچسب‌های عنوان، سرفصل‌ها، متن متن، URLو توضیحات متا.

نمونه ای از کلمات کلیدی در عنوان:

روانشناسی بالینی: مراحل یافتن متخصصان صنعت.

از کنسول جستجوی گوگل برای بهینه سازی وبلاگ خود استفاده کنید

اگر می خواهید محتوای وبلاگ خود را با توجه مناسب به جزئیات بهینه کنید، جایی بهتر از کنسول جستجوی Google برای شروع وجود ندارد . کنسول جستجو مجهز به گزارش تجزیه و تحلیل جستجو است که به شما امکان می دهد انواع کلیک هایی را که از طرف گوگل دریافت می شود ارزیابی کنید. اساساً به شما بینشی در مورد دامنه کلمات کلیدی که مرورگرها برای کشف محتوای شما استفاده می کنند، می دهد. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا وبلاگ خود را کاملاً بر اساس هدف جستجو بهینه کنید.

در اینجا یک اسکرین شات از گزارش تجزیه و تحلیل جستجو به شما بینش می دهد:

کنسول جستجوی گوگل

وبلاگ شما یک شبه موفق نخواهد شد. مدتی طول می کشد تا شروع شود و از نتایج تلاش های سئوی شما بهره مند شود. به همین دلیل است که انتشار مکرر انواع محتوا، بهینه سازی محتوای خود و ارائه یک تجربه کاربری مبتنی بر هدف برای خوانندگان ضروری است.

این ما را به نقطه بزرگتر ایجاد محتوای همیشه سبز در وب سایت شما می رساند. در مورد آن در زیر بخوانید.

ایجاد و انتشار وبلاگ های همیشه سبز

هنگام برنامه ریزی و نوشتن مقالات وبلاگ خود، مطمئن شوید که محتوای همیشه سبز است . به این معنا که محتوا در مورد موضوعاتی است که مطمئناً در یک دوره زمانی طولانی (فقط با تغییرات جزئی یا به روز رسانی) مرتبط و ارزشمند باقی می مانند. بیایید به چند دلیل برای اهمیت محتوای همیشه سبز نگاه کنیم:

بنابراین محتوای همیشه سبز چیست؟ اینها قطعات محتوایی هستند که حول موضوعاتی می چرخند که برای مدت طولانی تری مرتبط باقی می مانند. گاهی اوقات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از گاهی برخی به روز رسانی های جزئی در محتوا انجام دهید. ما به شما دلایل اصلی را ارائه خواهیم داد که چرا باید محتوای همیشه سبز را به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی وبلاگ خود تبدیل کنید

محتوای همیشه سبز با در نظر گرفتن آینده ایجاد می شود، به این معنی که محتوای شما نه تنها در حال حاضر بلکه برای مدت زمان طولانی تری رتبه بندی می شود. این نوع محتوا بدون در نظر گرفتن زمان انتشار، ترافیک پایداری را برای وب سایت شما ایجاد می کند.

ترافیک ارگانیک ثابت همچنین به این معنی است که در طی یک دوره زمانی، تعداد مشتریان بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان یک قاعده کلی، هر چیزی که در قالب یک قطعه محتوا ایجاد می کنید، خواه یک مقاله راهنمای طولانی، آموزش یا چک لیست باشد، باید همیشه سبز باشد.

بسیاری از وب سایت ها به پست های همیشه سبز خود اجازه می دهند در میان وبلاگ های تازه ایجاد شده دفن شوند. باید مطمئن شوید که به محتویات همیشه سبز توجه ویژه ای داشته باشید. بخش های جداگانه ای در وبلاگ خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که محتوای همیشه سبز شما تمام توجهی را که شایسته آن است به خود جلب می کند.

به عنوان مثال، بخش هایی مانند “راهنمای رفتن” و “چک لیست عملی”. اطمینان حاصل کنید که از محتوای همیشه سبز خود به سایر بخش های مرتبط در وب سایت خود پیوند دهید زیرا باعث بهبود اعتبار محتوای شما می شود.

نکته برتر: در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که هنگام ایجاد محتوای همیشه سبز باید در نظر داشته باشید

  • اطمینان حاصل کنید که محتوای همیشه سبز را با هویت برند خود هماهنگ کنید.
  • محتوا باید به روز و بی زمان باشد.
  • محتوای شما باید باعث شود خوانندگان احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.
  • تاریخ را به مقاله خود اضافه نکنید زیرا ممکن است آن را قدیمی کند.

آزمودن چارچوب های محتوای مختلف

صرفاً ایجاد یک محتوای طولانی و انتشار آن به امید کشف شدن توسط افراد، بهترین راه برای رساندن وب سایت شما به بالای گوگل نیست. به همین ترتیب، ایجاد محتوای همیشه سبز کافی نیست، شما باید آن را در چارچوبی اثبات شده ایجاد کنید.در اینجا مجموعه ای از چارچوب های محتوایی وجود دارد که می توانید در وبلاگ خود بگنجانید.

به راهنمای بروید

Go-to-guide مسلما معتبرترین چارچوب محتوایی است که می توانید در وب سایت خود استفاده کنید. از جذب ترافیک ارگانیک گرفته تا بالا رفتن نمودار رتبه و کسب لینک های با کیفیت بالا، این چارچوب محتوا برای استراتژی وبلاگ شما ضروری است.

چک لیست

چک لیست یک گزینه عالی است که می تواند ارزش زیادی را به فشرده ترین حالت به کاربران شما ارائه دهد. مطمئناً این یک چارچوب محتوای همیشه سبز است که حتی می تواند برای رفع نیازهای دقیق شما تغییر کاربری دهد.

دارایی های محتوای قابل پیوند ایجاد کنید

هر چه یک قطعه محتوا طولانی تر باشد، شانس آن برای کسب لینک از منابع با کیفیت بالا بیشتر می شود. وقتی قطعات طولانی ایجاد می کنید، آنها برای خوانندگان معتبرتر و قابل پیوندتر به نظر می رسند.

قبل از شروع به ایجاد وبلاگ، محتوای برتر با عملکرد بالا را برای موضوعات مشابه جستجو کنید. ایده این است که از موضوعات الهام بگیرید و چیزی بزرگتر و بهتر ایجاد کنید. هنگامی که محتوای قابل پیوند را آماده کردید، همه چیز در مورد این است که آن مایل بیشتر را طی کنید تا آن را حتی بهتر کنید. در اینجا نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

وبلاگ های خود را برای موبایل مناسب نگه دارید

برای موبایل دوستانه نگه داشتن وبلاگتان چیزهای بیشتری از بررسی پاسخگویی آن وجود دارد. شما باید نحوه نمایش محتوای وبلاگ خود را در صفحه موبایل در نظر بگیرید.

ابتدا محتوای خود را به قطعات 3-4 جمله یا پاراگراف تقسیم کنید. این واقعاً می تواند محتوای شما را در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن تر کند.

در مرحله بعد به استفاده از رسانه های خلاقانه و فضای سفید برای شکستن یکنواختی در چیدمان محتوا اشاره کنید.

زیر عنوان های مرتبط HTML را در وبلاگ خود بگنجانید.

محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید

آمار نشان می دهد که جستجوی صوتی تقریباً یک پنجم پرس و جوها را در بر می گیرد. جستجوی صوتی لحظه به لحظه در حال رشد است و به نظر می رسد جایگاه خود را به عنوان ترجیح داده شده ترین جستجو در آینده تثبیت کند.

در اینجا نحوه بهینه سازی وبلاگ خود برای جستجوی صوتی آورده شده است:

اطمینان حاصل کنید که عبارت‌های مبتنی بر سؤال را با «چگونه» یا «چند» شروع می‌کنید.

این یک ایده عملی عالی برای بهینه سازی درخواست های محلی شما است، به خصوص برای کسانی که در گوگل مسیرها را می خواهند.

شروع به تماس با اینفلوئنسرها برای بک لینک کنید

اگر بتوانید توجه اینفلوئنسرها را به خود جلب کنید، احتمالاً یک بک لینک خوب از آنها دریافت خواهید کرد که به نوبه خود ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

این فقط در مورد ایجاد نوع مناسب محتوا نیست، بلکه برای جلب توجه مخاطبان مرتبط در زمان مناسب و کسب لینک های با کیفیت بالا است. اگر بتوانید محتوایی با اعتبار بالا ایجاد کنید، می توانید توجه تأثیرگذاران مناسب را به خود جلب کنید.

در اینجا نمونه ای از پیام ارتباط بیلدینگ آمده است:

سلام علی،

من وبلاگ شما را در مورد “”6 نکته برای ایجاد وب سایت های حرفه ای” را خواندم و دوست داشتم به حدی که آن را در وبلاگ خود با عنوان ” چگونه گوگل را وادار کنیم که وب سایت جدید شما را فوراً ایندکس کند؟ ” سایتم گنجانده ام. فکر کردم اگر به وبلاگ به بخش ” آموزش سئو ” ما پیوند دهید، اطلاعات بیشتری را برای خوانندگان شما ارائه می دهد.

لطفا نگاهی بیندازید و نظر خود را به من بگویید.

ممنون علی، به سلامتی!

به روز رسانی کنید و محتوای خود را تازه نگه دارید

اگر بتوانید محتوای وبلاگ خود را به روز کنید و آن را با آخرین به روز رسانی ها به طور منظم تجهیز کنید، آنگاه واقعاً می تواند شانس رتبه بندی شما را افزایش دهد.

گوگل محتوای به روز شده را دوست دارد. مراقب لینک های شکسته احتمالی باشید و همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه کاربری باشید. به جای ایجاد وبلاگ از ابتدا، زمان خود را برای بهینه سازی پست های وبلاگ به روز شده خود برای رتبه بندی بهتر سرمایه گذاری کنید.

نکته اصلی: همانطور که قبلا ذکر شد، گنجاندن تاریخ انتشار محتوای شما را نسبتاً قدیمی به نظر می‌رساند. با این حال، اضافه کردن تاریخ آخرین به روز رسانی خود به عنوان وبلاگ، مقاله شما را برای خوانندگان ارزشمندتر می کند.

سئو وبلاگ چیست؟

آیا وبلاگ ها منجر به خرید و فروش می شوند؟

ترکیب پست های وبلاگ، ترافیک وبلاگ را سریع افزایش دهید

آیا وبلاگ ها در سال 2022 منسوخ شده اند؟

سئو وبلاگ چیست؟

فصل 5: نحوه استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

چرا روی یک کلمه کلیدی طولانی تمرکز نکنید که بسیار خاص محصول یا خدمات شما است و می تواند رتبه وب سایت شما را بهبود بخشد؟ اگر به تازگی یک وب سایت کاملاً جدید ایجاد کرده اید، توصیه می شود برای کمپین سئوی خود بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.

حتی اگر کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمی دارند، معمولاً ارزش تبدیل بالاتری دارند. بله، افراد کمتری کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند، اما هر بار که این کار را انجام می دهند، به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند.

به عنوان مثال، تغییر دم بلند کلمه کلیدی ” چاپ دیجیتال ” را هدف قرار دهید. در کمپین بازاریابی جدید خود، ” چاپ دیجیتال نزدیک من ” را امتحان کنید. متوجه خواهید شد که دومی در مقایسه با اولی رقابت کمتری دارد.

کلمات کلیدی طولانی را می‌توان به راحتی از Google Suggest، جستجوهای مرتبط Google، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، گزارش Analytics، سایت‌های پرسش و پاسخ و سایت‌های رقابتی کشف کرد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

در اینجا لیستی از چیزهایی است که برای شروع باید بدانید:

1.هدف محتوای خود را مشخص کنید

قبل از اینکه شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی خود کنید و شروع به ترکیب کلمات کلیدی انتخابی خود در محتوای خود کنید، باید زمانی را صرف تعیین هدف محتوای خود کنید.

فقط انجام برخی تحقیقات پایه به تنهایی به شما کمکی به دستیابی به آن نمی کند. هنگامی که هدف محتوای خود را به وضوح مشخص کردید، مخاطبان شما را به صورت ارگانیک با استفاده از کلمه کلیدی دم بلند مرتبط پیدا خواهند کرد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

2.پرسونای خریدار خود را بشناسید

چه کسانی را به صورت آنلاین هدف قرار می دهید؟ ایجاد شخصیت خریدار به شما در پاسخ به این سوال کمک می کند. تحقیقات کلمه کلیدی شما بر اساس نوع شخصیت خریدار است که ایجاد کرده اید. هنگامی که مخاطبان را جذب کردید، می‌توانید کلمات کلیدی طولانی را با هدف جستجوی واقعی شناسایی کنید که می‌تواند ترافیک مرتبط‌تری ایجاد کند.مثلا ما متوجه سدیم بیشتر به جای سئو سایت افرادی که دنبال سئوکار هستند اشتباها خدمات سئو را سرچ می کنند

3.تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

بازاریابان کمپین های بازاریابی خود را بدون انجام تحقیقات مناسب برای کلمات کلیدی آغاز می کنند.

آنها از کلمات کلیدی دم بلند اشتباه استفاده می کنند و در این فرآیند کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف قرار می دهند که شانس بسیار کمی برای رتبه بندی برای آنها دارند.

بر اساس مطالعات بی‌پایان و تجربه خودمان در انجام کمپین‌های سئو، کلمات کلیدی دم بلند سریع‌تر رتبه‌بندی می‌شوند و نتایج دلخواه را ایجاد می‌کنند. البته، این کلمات کلیدی طولانی ممکن است ترافیک زیادی برای شما به ارمغان نیاورند، اما افرادی را جذب می‌کنند که احتمال زیادی برای تبدیل شدن دارند.

دقت همراه با نرخ تبدیل بالا، کلمات کلیدی طولانی را به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی محتوای شما تبدیل می کند. کاربرانی که در خرید جدی هستند به کلمات کلیدی دم بلندی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند چسبیده اند.

4.کلمات کلیدی دم بلند مورد نیاز کسب و کار خود را پیدا کنید

کلمه کلیدی اصلی خود را در ابزار تحقیق کلمه کلیدی Google Keyword Planner ، Uber Suggest تایپ کنید و روی جستجو کلیک کنید. در مرحله بعد، کلمات کلیدی دم بلند مناسب را که از 4 کلمه یا بیشتر تشکیل شده است، شناسایی کنید. به کلمات کلیدی کم حجم و کم حجم که رتبه بندی آنها آسان تر است، فیلتر کنید. آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید تا تجزیه و تحلیل کاملی از رقبا انجام دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • رقابت و ترافیک احتمالی در روز را برای سه نتیجه برتر بررسی کنید
  • نمونه کارها بک لینک نتایج صفحه یک را تجزیه و تحلیل کنید
  • درباره فعالیت های این وب سایت های صفحه اول در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید
  • با پیروی از این موارد، گام های درستی را برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دم بلند برداشته اید.

5.محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی طولانی ایجاد کنید

نوشتن محتوا یک چیز است و استفاده از کلمات کلیدی دم بلند در محتوای خود یک بازی کاملاً متفاوت با توپ است. در اینجا نحوه استفاده از آنها در محتوای خود آورده شده است:

1. کلمات کلیدی دم بلند را در عناوین قرار دهید

نوشتن یک عنوان جذاب برای قابل کشف کردن محتوای شما برای مخاطبان هدف ضروری است. مخاطبان شما احتمالاً به دنبال صفحاتی هستند که بتوانند مشکلات خاص آنها را حل کنند، بنابراین باید عناوین را با کلمات کلیدی که ممکن است جستجو می کنند بنویسید. به این ترتیب عنوان شما مستقیماً به نگرانی های مخاطبان می پردازد.البته هیچ قانون واحدی برای پیاده سازی کلمات کلیدی طولانی وجود ندارد.

2. از کلمات کلیدی در مد طبیعی استفاده کنید

شما باید کلمات کلیدی خود را به شیوه ای ظریف وارد کنید تا با موضوع شما ترکیب شوند. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی دم بلند به دلیل غیر طبیعی به نظر رسیدن بدنام هستند. اگر این کلمات کلیدی را همانطور که هستند وصل کنید، ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

در اینجا بایدها و نبایدها هنگام استفاده از کلمات کلیدی آمده است:

  • آژانس طراحی وب سایت در تهران
  • متخصصان دیجیتال مارکتینگ تهران

شما باید به هر قیمتی از الگوهای کلمات کلیدی فوق الذکر استفاده نکنید.

سعی کنید از همان کلمات کلیدی دم بلند به روش هایی استفاده کنید که با کاربران ارتباط برقرار کند.

چیزی در این راستا:

5 طراحی وب برتر: آژانس های تهران که می توانید به آنها اعتماد کنید

بهترین بازاریابان دیجیتال: متخصصان خبره در تهران

3. کلمات کلیدی را در عناوین فرعی قرار دهید

عنوان فرعی شما باید روی عنوان دقیق باشد، به همین دلیل ضروری است که کلمه کلیدی خود را در آن قرار دهید. اگر عنوان فرعی شما خارج از موضوع خوانده شود، افراد بلافاصله صفحه شما را ترک خواهند کرد.

نکته اول: عنوان فرعی خود را کوتاه و مرتبط نگه دارید. ایده این است که عنوان فرعی خود را با عنوان خود مرتبط نگه دارید. به عنوان مثال، اگر عنوان شما در مورد بازاریابی دیجیتال است، پس عنوان فرعی شما باید در مورد همان موضوع باشد.

نکته 2: شما باید نمایه سازی معنایی پنهان را بخشی از استراتژی خود قرار دهید، به این معنی که مترادف کلمات کلیدی را در صفحه خود بگنجانید. مطمئن شوید که از ابزار کلمه کلیدی LSI برای یافتن مرتبط ترین تغییرات کلمات کلیدی دم بلند خود استفاده می کنید. دامنه کلمات کلیدی LSI چنین است، ما یک فصل کامل را به آن اختصاص داده ایم تا شما آن را بررسی کنید. ادامه مطلب

فصل 6: استفاده از کلمات کلیدی LSI برای رتبه بندی بهینه

کلمات کلیدی LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) اصطلاحات و تغییرات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از روش LSI برای درک محتوای صفحه وب شما استفاده می کنند. این کلمات کلیدی نتایج جستجوی مرتبط تری تولید می کنند و به بازدیدکنندگان محتوای با کیفیت برای جست و جوی خود می دهند.

کلمات کلیدی LSI برای گوگل چه معنایی دارند؟

در گذشته، گوگل از چگالی کلمات کلیدی برای شناسایی موضوع صفحه استفاده می کرد.

به عنوان مثال، یک صفحه در مورد طراحی وب دارای کلمات کلیدی زیادی در مورد طراحی وب خواهد بود. امروزه گوگل به یک بدنه بسیار هوشمندتر تبدیل شده است که محتوای یک صفحه را در سطح عمیق تری تجزیه و تحلیل می کند.

کلمات کلیدی LSI پورتالی هستند که گوگل از طریق آن محدوده موضوع یک صفحه را درک می کند.

اگر در حال نوشتن راهنمای رفتن به ترکیه هستید، گوگل در بخش‌های مختلف مقاله شما از جمله برچسب عنوان، متن بدنه، تگ alt و غیره به دنبال کلمه کلیدی ” ترکیه ” می‌گردد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی LSI مترادف کلمات کلیدی شما به معنای دقیق نیستند. در عوض، آنها فقط کلماتی هستند که نزدیک به کلمات کلیدی هدف شما هستند.

در اینجا چند نکته برای تعیین مکان کلمات کلیدی LSI آورده شده است:

البته ابزارهای زیادی برای کشف کلمات کلیدی LSI وجود دارد. با این حال، برای انجام تحقیقات LSI نیازی به سخت کوشی ندارید. از برخی از این تکنیک ها/ابزارهای رایگان استفاده کنید تا به شما در رسیدن به آن کمک کند.

تکمیل خودکار گوگل ساده ترین راه را برای مکان یابی کلمات کلیدی LSI به صورت آنلاین ارائه می دهد. اسکرین شات زیر را بررسی کنید:

استفاده از کلمات کلیدی LSI برای رتبه بندی بهینه

پیشنهاد کلمه کلیدی گوگل

فرض کنید می‌خواهید قطعه‌ای در زمینه بهینه‌سازی صفحه فرود ایجاد کنید و به ایده‌هایی نیاز دارید تا به نتیجه برسند. خوب، به سادگی کلمه کلیدی اصلی خود را مانند بالا سرچ کنید و کلمات کلیدی پیشنهادی LSI را که می توانید در مقاله خود وارد کنید، دریافت کنید.

در اصل، اینها اصطلاحات مرتبطی هستند که افراد هنگام جستجوی بهینه سازی صفحه فرود در ذهن دارند.

استفاده از ویژگی «جستجوهای مرتبط با» گوگل:

این شبیه به تکمیل خودکار گوگل است زیرا اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد. این یک راه اثبات شده برای انتخاب کلمات کلیدی برای صفحه وب شما است. زیر را ببینید:

کلمات کلیدی برجسته شده در توضیحات قطعه گوگل را بررسی کنید.

این یک راه عالی دیگر برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط LSI در گوگل است. ببینید آیا عبارات پررنگ در قطعه با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد یا خیر.

شما می توانید به تعداد دلخواه کلمات کلیدی LSI را به صفحات وب خود اضافه کنید، فقط باید مطمئن شوید که آنها طبیعی به نظر می رسند.

در اینجا جایی است که باید کلمات کلیدی LSI را برای تأثیر بهینه قرار دهید:

  • برچسب های عنوان
  • تگ هایH1وh2
  • URL
  • برچسب های متا
  • متن جایگزین تصاویر
  • پاراگراف اول متن
  • پیوند و انکر متن
  • پاراگراف پایانی محتوا

فصل 7: وب سایت بهینه شده برای موبایل

تصور کنید که یکی از دوستان شما یک لینک وب سایت را از طریق WhatsApp یا Facebook Messenger ارسال می کند و برای شما دشوار است که آن را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید. مطمئناً شانس دومی به آن نخواهید داد.

اکثر کاربران گوشی های هوشمند اطلاعات را در دستگاه های تلفن همراه خود جستجو می کنند.

موبایل دوستی فقط داشتن یک طراحی سایت فوق العاده نیست. این نیز در مورد بهبود تجربه کاربر است.

برای ارائه یک تجربه عالی از موبایل، باید یک سایت واکنش گرا ایجاد کنید.

با طراحی وب سایت واکنش گرا، وب سایت شما در تلفن همراه، دسکتاپ، لپ تاپ یا تبلت خود کاملاً به نظر می رسد و کار می کند.

چرا باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید؟

بهینه سازی موبایل سئوی جدید است!

ما را باور نمی کنید؟ خوب، جستجوهای موبایلی حدود 58 درصد از جستجو در گوگل را تشکیل می دهند.

از آنجایی که موبایل آینده اینترنت است، طبیعی است که گوگل تغییرات الگوریتمی را برای تطبیق با جستجوی موبایل انجام دهد.

همه ما وارد عصر فهرست اول موبایل شده ایم که در آن نتایج جستجو بر اساس نسخه موبایل صفحات وب ارائه می شود. درست است، حتی در هنگام جستجو از طریق رایانه، نتایج یکسانی را دریافت می کنید.

قبل از به‌روزرسانی فهرست‌سازی موبایل اول گوگل، از ترکیبی از نتایج دسکتاپ و موبایل برای تعیین رتبه استفاده می‌کرد. حتی گزینه ای برای جستجوی “نتایج دسکتاپ” وجود داشت.

بنابراین، اساساً، هنگامی که با استفاده از تلفن، چیزی را در Google جستجو می‌کنید، نتایج منحصراً مبتنی بر تلفن همراه به شما تحویل داده می‌شود. با این حال، امروز، چه از تلفن همراه و چه از رایانه رومیزی جستجو کنید، نتایج اول از طریق تلفن همراه به شما ارائه خواهد شد.

درست است، هر چیزی که در نتایج گوگل می‌بینید مستقیماً از فهرست تلفن همراه است.

وب سایت شما وضعیت خوبی دارد و برای موبایل آماده است اگر:

  • دارای محتوایی است که به خوبی در همه انواع دستگاه ها بارگیری می شود
  • هرگز سعی نکنید نسخه های موبایل وب سایت خود را پنهان کنید
  • سرعت بارگذاری سریع را برای کاربران تلفن همراه ارائه می دهد
  • دارای پیوندهای داخلی و تغییر مسیرهای کاملاً کاربردی است
  • یک تجربه UX بهینه شده برای انواع دستگاه ها ارائه می دهد

نحوه بهینه سازی وب سایت توسط موبایل

اکنون، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه سایت خود را برای موبایل بهینه کنید و در کتاب های خوب گوگل قرار بگیرید.

تست قابلیت استفاده گوگل شاید بهترین مکان برای پی بردن به تاثیرگذاری وب سایت شما باشد. برای شروع استفاده از این ابزار قدرتمند، به کنسول جستجو بروید . برای مشاهده نتایج به سادگی روی قابلیت استفاده از موبایل کلیک کنید.

قابلیت استفاده از موبایل – کنسول جستجو

  • کنسول جستجو به شما نشان می دهد که نسخه موبایل سایت شما چگونه عمل می کند.
  • کنسول جستجو – خطاهای قابلیت استفاده از تلفن همراه

به عنوان مثال، آزمایش‌های قابلیت استفاده از تلفن همراه نشان می‌دهد که آیا از فلش استفاده می‌کنید یا اندازه فونت برای خواننده‌های موبایل خیلی کوچک است.

  • مطمئن شوید که یک تست موبایل فرندلی انجام دهید.
  • به سادگی URL خود را سرچ کرده و روی enter کلیک کنید.
  • تست موبایل فرندلی

به ربات گوگل اجازه دهید همه چیز را در سایت شما بخزد!

اما آیا این ایده خوبی است؟ شاید الان با خودت فکر کنی

خوب، مردم عادت داشتند ربات ها را از خزیدن در جنبه های مختلف سایت شما از جمله جاوا اسکریپت و CSS مسدود کنند. با این حال، پیروی از این روش امروز می تواند وب سایت شما را با مشکل مواجه کند.

گوگل نمی تواند سازگاری سایت شما با موبایل را تعیین کند مگر اینکه به آن اجازه دهید کل وب سایت را بخزد. می دانید وقتی گوگل نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر، چه اتفاقی می افتد. برای رتبه بندی در فهرست موبایل اول گوگل با مشکل مواجه خواهید شد.

وب سایت شما وضعیت خوبی دارد و برای موبایل آماده است اگر:

بنابراین، چگونه متوجه می شوید که آیا سایت شما با این مشکل مواجه است؟

مراقب هر فایل Robots.txt در وب سایت خود باشید. این فایل کوچک به ربات‌های گوگل دستور می‌دهد تا قسمت‌های خاصی از سایت شما را نخزند. می توانید این فایل را در site.com/robots.txt جستجو کنید. همچنین می توانید آن را در کنسول جستجوی خود پیدا کنید.

به سادگی روی “Google Index” کلیک کنید، ببینید آیا “منابع مسدود شده” دارید یا خیر. اینجاست که می توانید متوجه شوید که آیا فایل قسمت های مختلف سایت شما را مسدود می کند یا خیر.

شما باید به کاربران موبایل اجازه دهید همه چیز را مشاهده کنند

چندی پیش، مشاهده افرادی که بخش‌های خاصی را از کاربران تلفن همراه مسدود می‌کردند، معمول بود. برای مثال، مدیران وب‌سایت‌ها بخش‌هایی از محتوا را پنهان می‌کنند و جاوا اسکریپت را از بارگیری مسدود می‌کنند. البته کار بدی هم نمی کردند. در واقع آنها فقط منابعی را که مانع از بارگذاری سریعتر صفحه می شد را مسدود می کردند.

این صفحات حتی می توانند تجربه سریع تری را برای کاربران تلفن همراه ارائه دهند. با این حال، زمانی که کاربر مجبور است برای گسترش محتوای صفحه روی ادامه مطلب کلیک کند، سیگنال‌های بدی را به گوگل ارسال می‌کند.

به یاد داشته باشید، اگر محتوای شما به راحتی برای کاربران قابل دسترسی نباشد، ربات گوگل ممکن است آن را خزیده یا ایندکس نکند. در واقع، آنها می توانند با محتوای شما متفاوت رفتار کنند.

همانطور که همه چیز پیش می رود، گوگل ابتدا سرعت سرعت موبایل وب سایت شما را بررسی می کند. آیا به این معنی است که بهینه سازی دسکتاپ دیگر موثر نیست؟ قطعا نه. با این حال، اولویت شما باید نسخه موبایل باشد. اکنون، ما چند نکته عالی برای بهبود سرعت صفحه موبایل را به شما نشان خواهیم داد:

نکته برتر: از ابزار تست سرعت موبایل گوگل استفاده کنید تا به سرعت بفهمید که وب سایت شما چقدر سازگار با موبایل است. به سادگی یک URL وارد کنید و اکنون روی تست کلیک کنید. فقط کمی به آن زمان بدهید تا نتایج را ارائه کند. اسکرین شات زیر را ببینید:

گزارش های دقیق تولید شده توسط ابزار رایگان به شما کمک می کند تا سرعت را افزایش دهید، وب سایت را شخصی سازی کنید و مرور یکپارچه را برای کاربران ارائه دهید. علاوه بر این، گزارش های کاملی را در مورد مناطقی که نیاز به بهبود دارید برای شما ارسال می کند.

چند نکته اضافی برای بهبود سرعت صفحه:

  • عکس های خود را فشرده کنید: برای صاحبان سایت های وردپرس، توصیه می کنیم از یک بهینه ساز تصویر مانند TinyPNG استفاده کنید. از آن برای کاهش اندازه تصویر و افزایش سرعت صفحات خود استفاده کنید
  • کش مرورگر را برای کاهش زمان بارگذاری وب سایت خود نصب کنید
  • استفاده از CDN ها را برای افزایش سرعت عناصر صفحه در نظر بگیرید

اِی اِم پِی صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP)

از داده های ساخت یافته برای رتبه بندی در نتایج جستجوی موبایل استفاده کنید و نشانه گذاری طرحواره وب سایت اساساً کارت هایی هستند که داده های ساختار یافته شما را قانع کننده تر و قابل کلیک تر می کنند.

بسیاری از صاحبان وب سایت صفحات خود را با داده های ساختاریافته تجهیز می کنند تا تعامل کلی و نرخ کلیک را بهبود بخشند.

اگر می‌خواهید کلیک‌های بیشتری برای صفحات خود داشته باشید، مطمئن شوید که داده‌های ساختاریافته خود را پیاده‌سازی کنید.

حالا، اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید! ما یک فصل کامل را برای شما آورده ایم که به شما نشان می دهد چگونه داده های ساخت یافته را در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

اگر واقعاً به بردن وب‌سایت جدید خود به صفحه اول گوگل اهمیت می‌دهید، باید از تمام جنبه‌های فنی سئو، از جمله نشانه‌گذاری طرحواره، استفاده کنید. بنابراین، بیایید به نشانه‌گذاری طرحواره فکر کنیم و دریابیم که چگونه بر رتبه‌بندی گوگل شما تأثیر می‌گذارد.

نشانه گذاری طرحواره اساساً کدی است که در یک وب سایت قرار می گیرد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا توضیحات پیشرفته ای را برای کاربران ارائه دهند. همانطور که در تصویر زیر می بینید:

واژگان معنایی در نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای صفحه وب شما را درک کنند و نتایج غنی از اطلاعات را برگردانند. نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته زمانی مفید است که Google نمی‌تواند کاملاً بفهمد یک صفحه در مورد چیست.

نشانه گذاری داده های ساختاریافته به عنوان بلوک ساختمان یک صفحه وب عمل می کند، زیرا تمام اطلاعات را برای دسترسی بهتر جمع آوری می کند. از آنجایی که برخی از کدنویسی درگیر است، برخی از کاربران می توانند به راحتی با کارهای فنی که در اجرای آن انجام می شود خاموش شوند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هر چیزی که با آن سر و کار دارید به ابرداده یا اطلاعات مربوط به اطلاعات خلاصه می شود.

همه ما می دانیم که صفحه گسترده اکسل چگونه کار می کند. شما سر ستون ها و مقدار مربوطه را در زیر هر کدام دارید. به طور مشابه، نشانه گذاری طرحواره از ساختاری ساخته شده است که به وضوح چیزی را تعریف می کند، در این مورد داده های صفحه.

اسکیما | Schema

موتورهای جستجو برای ارائه «قطعات غنی» از نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنند. این نتایج جستجو دارای عناصر اطلاعاتی بیشتری نسبت به نتایج متوسط ​​هستند، بنابراین آنها را منحصر به فرد و چشم نواز می کند.

صفحه شما به طور قابل توجهی جذاب تر به نظر می رسد و اگر قطعه غنی مانند تصویر زیر را داشته باشد، کلیک کنید:

قطعه غنی از SERP گوگل

بله، ممکن است برای کسی که سابقه غیر فنی دارد دیوانه کننده به نظر برسد. اما نکته این است که اگر مدتی را صرف درک جنبه های خاصی از آن کنید، همه چیز شروع به فروپاشی می کند.

انواع مختلف نشانه گذاری طرحواره ای که می توانید در یک وب سایت استفاده کنید

طرحواره تنها چیزی نیست که می توانید در وب سایت خود پیاده سازی کنید. در عوض، آنها انواع مختلفی دارند که می توانید از آنها در وب سایت خود برای ایجاد نتایج دلخواه استفاده کنید.

1.اسکیما سازمان

گرچه به خودی خود یک قطعه غنی نیست، طرح سازمانی همیشه ویژگی‌هایی را در انواع قطعه‌ها دریافت می‌کند. این اساساً نویسندگی محتوا را نشان می دهد. این به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند بدانند که یک قطعه محتوا به یک فرد یا نام تجاری خاص متصل است.

2.اسکیما Breadcrumbs

این نوع نشانه گذاری به شما این امکان را می دهد که ساختار وب سایت خود را به نمایش بگذارید. گوگل و کاربران می توانند ساختار وب سایت شما را ببینند. نشانه گذاری پودر سوخاری را در زیر بررسی کنید.

3اسکیما محصول

بسیار خوب، اکنون شما به پرکاربردترین نشانه گذاری طرحواره، یعنی نشانه گذاری طرحواره بررسی/محصول نگاه می کنید. با این نوع نشانه گذاری طرحواره، می توانید طیف وسیعی از جزئیات کلیدی را از نام محصول/خدمت، توضیحات گرفته تا رتبه بندی ستاره و برچسب قیمت را شامل شود.

4.اسکیما سؤالات متداول | faq

می‌توانید از نشانه‌گذاری طرح سؤالات متداول برای نمایش سؤالات متداول در صفحه خود در قالب کشویی استفاده کنید. مردم از نشانه گذاری طرحواره پرسش و پاسخ برای افزایش قابل توجه ترافیک ارگانیک استفاده می کنند.

5.اسکیما کسب و کار محلی

اگر یک کسب و کار محلی دارید، مطمئناً باید نشانه گذاری طرحواره را به وب سایت خود اضافه کنید. نشانه گذاری طرحواره شامل جزئیاتی مانند نام کسب و کار، آرم، اطلاعات تماس و نظرات است.

اگر می‌خواهید از نشانه‌گذاری داده‌های ساخت‌یافته در وب‌سایت خود استفاده کنید تا Google بتواند آن را انتخاب کند، یا باید آن را کدنویسی کنید یا از برخی افزونه‌ها استفاده کنید که داده‌های ساخت‌یافته را برای شما اضافه می‌کنند.

مسئله این است که شما باید آن را به درستی اجرا کنید، در غیر این صورت ممکن است ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

در اینجا راهنمای گام به گام شما برای استقرار نشانه گذاری طرحواره است

بسیار خوب، برای کسی که دارای پیشینه غیر فنی است، کاملا طبیعی است که از سطح کدنویسی درگیر در پیاده سازی اسکیما وحشت کند. خوب، به ما اعتماد کنید، هیچ چیز نمی تواند دور از حقیقت باشد!

هنگامی که به اصول اولیه دست پیدا کردید، کارها می تواند بسیار آسان باشد و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را انجام دهید.

مراحلی که باید برای پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره یا اسکیما در وب سایت خود انجام دهید:

  • ایجاد نشانه گذاری اسکیما
  • تست کد اسکیما شما
  • پیاده سازی اسکیما در وب سایت شما

1. چگونه نشانه گذاری خود را ایجاد کنیم

در حالی که کدنویسانی وجود دارند که به تنهایی اسکیما | Schema را ایجاد می کنند، شما مجبور نیستید یکی را برای پیاده سازی در وب سایت خود ایجاد کنید. اگر شما صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید، افزونه های زیادی برای انجام کار برای شما وجود دارد. به علاوه، حتی می‌توانید مولدهای نشانه‌گذاری آنلاین را پیدا کنید که کار می‌کنند. لطفاً به یاد داشته باشید که هر یک از این ابزارهایی که ممکن است به صورت آنلاین پیدا کنید، فقط نشانه گذاری اولیه را ایجاد می کنند. اگر می خواهید چیزها سفارشی شوند، ممکن است لازم باشد خودتان تغییراتی در کد ایجاد کنید. ما تا اندکی به آن خواهیم رسید.

پیشنهاد می کنیم از فرمت JSON-LD توصیه شده گوگل برای تولید کد نشانه گذاری خود استفاده کنید. ما آن را به این دلیل ساده انتخاب کرده‌ایم که درک و پیاده‌سازی آن در یک وب‌سایت بسیار آسان‌تر است. ممکن است با فرمت Microdata برخورد کرده باشید، چیزی که با CMS و افزونه های آن سازگار است. اما در اینجا فقط با فرمت JSON-LD سروکار داریم.

2. تست کردن کد شما

همیشه باید کد نشانه گذاری خود را قبل از انتشار زنده آزمایش کنید. اما نگران نباشید، گوگل با ابزارهای تست کاربر پسند خود پشتیبان شماست.

Rich Result Tool استانداردترین ابزاری است که می توانید برای آزمایش نشانه گذاری استفاده کنید. این ابزار برای تجزیه و تحلیل نتایج غنی طراحی شده است.

شما می توانید URL یا کد را وارد کنید:

برای اطلاع از اینکه آیا صفحه شما برای نتایج غنی واجد شرایط است یا خیر، روی URL تست کلیک کنید:

3. نحوه قرار دادن نشانه گذاری طرحواره در یک وب سایت

پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره توسط وب سایت و راه اندازی برچسب تعیین می شود. ما از JSON-LD به عنوان مدل نشانه گذاری طرحواره ای استفاده می کنیم که می توانید در یک وب سایت پیاده سازی کنید.

بنابراین ما به دنبال سه روش پیاده سازی مختلف هستیم:

الف. قرار دادن کد نشانه گذاری در HTML

طرحواره JSON-LD را کپی کنید و آن را در <head> HTML خود قرار دهید. اگر مدیر وب سایت نیستید، ممکن است بخواهید با توسعه دهندگان همکاری کنید تا طرحواره را پیاده سازی کنید. توسعه دهندگان URL ها و دسته بندی ها را در اسکیما های مربوطه خود ترسیم می کنند.

ب. پیاده سازی اسکیما از طریق Tag Manager

زمانی وجود داشت که مردم در مورد پیاده‌سازی اسکیما از طریق مدیر برچسب تردید داشتند و معتقد بودند که برای خزیدن در آن، ربات‌های گوگل باید جاوا اسکریپت را ارائه دهند. خوب، برای آن دسته از شما که هنوز شک دارید، گوگل رسماً اجرای Tag Manager اسکیما را تایید کرده است.

به خاطر داشته باشید که این گزینه مخصوصاً برای بازاریاب هایی مناسب است که از قبل راه خود را در مورد Google Tag Manager (GTM) می دانند. می توانید به این روش در مورد آن فکر کنید، اگر پیاده سازی را به تنهایی انجام دهید، می توانید در زمان زیادی صرفه جویی کنید و از تکیه بر توسعه دهندگان برای ایجاد تغییرات سئو خودداری کنید.

برای پیاده سازی این ویژگی، کافی است به GTM بروید و Schema Markup ایجاد شده را به عنوان یک تگ HTML سفارشی تنظیم کنید و یک ماشه جدید بر اساس نمای صفحه ایجاد کنید.

اکنون، فقط در صورتی این روش را به شما توصیه می کنیم که مدیریت زرادخانه بازاریابی خود را با استفاده از GTM راحت کنید.

ج. استفاده از CMS و پلاگین ها برای پیاده سازی

این بدون شک ساده ترین و کاربرپسندترین راه برای پیاده سازی اسکیما است. با این حال، با افزایش تعداد CMS و پلاگین های موجود در بازار، همه چیز به راحتی می تواند در کمترین زمان بسیار گیج کننده شود. همچنین، مهم نیست که از کدام افزونه یا CMS استفاده می کنید، باید کاری کنید که برای شما کار کند. اکنون، اگر اسکیما پیشرفته‌تری دارید، ممکن است مجبور شوید از ترکیبی از گزینه‌ها استفاده کنید. البته این کار حتی ممکن است شامل ایجاد تغییراتی در قالب سایت شما یا درج کد خاصی باشد.

ما لیستی از افزونه های محبوب سئو وردپرس را ارائه می دهیم که همیشه می توانید به آنها اعتماد کنید.

نکته اصلی: به عنوان یک مالک وب‌سایت غیر توسعه‌دهنده، احتمالاً می‌توانید با ابزاری کار کنید که می‌تواند اسکیما را بدون نگرانی در مورد کدنویسی ایجاد کند. راهنمای نشانه گذاری داده های ساختاریافته گوگل به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

به صفحه فرود Markup Helper بروید. برگه وب سایت را انتخاب کنید و نوع داده مناسب را از لیست انتخاب کنید (آموزش، مشاغل محلی و غیره).

اکنون URL صفحه وب خود را سرچ کرده و روی «شروع برچسب گذاری» کلیک کنید.

در صفحه بعد، نسخه ای از صفحه فرود خود را ارائه می دهید. اکنون بر روی تب “افزودن برچسب های گمشده” کلیک کنید.

اکنون می توانید قسمت های مختلف محتوای وب خود را مرور کنید، عناصر محتوا را انتخاب کرده و برچسب های مربوطه را اختصاص دهید. تصویر زیر را ببینید

هنگامی که تمام تگ ها را اضافه کردید، این ابزار با ترکیب HTML شما با نشانه گذاری جدید، یک HTML منحصر به فرد برای صفحه شما ایجاد می کند.

اکنون می توانید نشانه گذاری را با استفاده از یک ویرایشگر HTML در وب سایت خود به روز کنید یا از توسعه دهندگان حرفه ای برای قرار دادن آن استفاده کنید.

ارزش آن را دارد که درباره نشانه گذاری طرحواره بیشتر بدانید

در حالی که هنوز در آن هستید، بیایید نگاهی به آنچه در پس واژگان داده های ساختاریافته نهفته است بیندازیم…

برای استقرار داده های ساختاریافته در وب سایت خود به دو چیز نیاز دارید: تعداد نام آیتم ها و ترتیبی که می خواهید آنها را فهرست کنید. به همین دلیل است که واژگان و قالب‌های خاصی دارید که در صورت ترکیب می‌توانند نشانه‌گذاری ایجاد کنند.

به آن به عنوان یک زبان فکر کنید. همانطور که می دانید کلمات مختلف در زبان های مختلف به معنای متفاوت هستند. و همه نمی توانند هر زبانی را بفهمند. اینجاست که طرحواره به کار می آید. طرحواره و واژگان در انواع مختلف موجود است.

بیایید به دو مورد به طور گسترده اجرا شده نگاه کنیم:

1.Schema.org

Schema که به عنوان پرکاربردترین واژگان برای داده های ساختاریافته در نظر گرفته می شود، توسط همه انواع موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل و بینگ پذیرفته شده است. شما می توانید آن را به عنوان یک زبان جهانی در نظر بگیرید. نشانه گذاری با همه انواع عناصر سازگار است.

2.Open Graph

شاید قبلاً نام فناوری Open Graph را شنیده باشید. این برای موتورهای جستجو در نظر گرفته نشده است، در عوض برای کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر. Open Graph برای جمع آوری و نمایش عناوین و تصاویر صفحات استفاده می شود. این ویژگی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خود را در عنوان حفظ کنید، به این معنی که می تواند به دیده شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. این نمودار همچنین مطمئن می‌شود که سرفصل‌های شما برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قانع‌کننده باقی می‌مانند و کلیک می‌کنند.

بله، برای برخی از شما، پیاده سازی Schema Markup ممکن است ترسناک تر از آنچه در واقعیت است به نظر برسد. با این حال، اکثر وب سایت های مدرن به گونه ای طراحی و توسعه یافته اند که نشانه گذاری را بسیار آسان می کند. افزودن اسنیپت ها برای وب سایت شما نه تنها دید صفحه شما را افزایش می دهد، بلکه آن را مرتبط با برند نشان می دهد.

نتیجه

خوب، نمی‌توانیم بهترین روش‌ها را فقط به 7 فصل فوق‌الذکر محدود کنیم. انجام این کار باعث شکست خود خواهد شد زیرا گوگل به طور مداوم الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر می دهد . بنابراین، با انجام برخی از این توصیه‌ها، حتی ممکن است رتبه وب سایت خود را به صورت هفتگی یا ماهانه بهبود یا کاهش دهید. ایده بزرگ این است که همه تغییرات را تا زمانی که به نتایج دلخواه برسید، آزمایش و پیگیری کنید.

حالا نوبت شماست که عملی شوید!

زمان، تلاش و توجه خود را به طور موثر سرمایه گذاری کنید تا وب سایت جدید خود را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.

در حالی که در آن هستید، از چک لیست سئوی رایگان ما استفاده کنید تا تمام جنبه های وب سایت خود را به خوبی بهینه کنید. چک لیست سئوی آسان برای دنبال کردن شما را در هر مرحله راهنمایی می کند تا شانس خود را برای رتبه بندی در صفحه 1 گوگل افزایش دهید.

مقالات مرتبط:

راهنمای سئوی خارج از صفحه در سال ۲۰۲۲

فاکتورهای رتبه بندی گوگل که باید برای سال ۲۰۲۲ بدانید.

درباره من:

من شهرام طاهری یک سئوکار هستم که سالها به عنوان مدیر بهترین شرکت سئو در تهران فعالیت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید